Tuntenstreit

De Wikipedia

Denominar como Tuntenstreit («engarradiella de maruxos») a un discutiniu sobre la estratexa dientro del movimientu de lliberación gai alemán ente 1973 y 1974.

Entamos[editar | editar la fonte]

El conflictu españó nel alcuentru de Pentecostés de 1973 en Berlín Occidental. Na manifestación entamada pol Homosexuelle Aktion Westberlin (HAW) como final del alcuentru, participaron unes 700 persones, ente los que s'atopaben homosexuales de Francia ya Italia que se manifestaron vistíos de muyer. Pa esti comportamientu amuyeráu taba estendida la espresión Tunte («maruxu»). La crítica d'esti comportamientu provocatible per parte de dellos homosexuales dientro del movimientu de lliberación LGBT convertir nun discutiniu sobre la estratexa del movimientu.

Desenvolvimientu y consecuencies[editar | editar la fonte]

La resultancia del Tuntenstreit foi la división del HAW nuna ala «integracionista» de marxistes ortodoxos y una fracción radical de «feministes».

Pa los primeres, la represión de la homosexualidá yera una reliquia precapitalista» y non una carauterística intrínseca de la sociedá burguesa. Por cuenta de que la integración de los homosexuales na sociedá paecía posible en cualquier momentu, considerábase la xera principal de los «homosexuales socialistes» la llucha por una solidaridá activa cola minoría homosexual dientro del movimientu obreru y el desenvolvimientu ente los homosexuales de la consciencia de que la mayoría d'ellos pertenecía a los asalariaos esplotaos.

Los radicales refugaben la política de minoríes», que, pa ellos, tendría como resultáu'l caltenimientu del heterosexismo imperante. Esti heterosexismo taría marcáu por una violenta distinción de los roles sexuales y una latente identificación homosexual ente los homes. Dende esti puntu inicial desenvolvieron la demanda d'un movimientu gai autónomu, en llugar de cayer en xestos d'humildá frente a los collacios heterosexuales, queríen desenvolver posiciones propies que la izquierda política tendría d'incluyir nel so programa.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Tuntenstreit. Theoriediskussion der Homosexuellen Aktion Westberlin. Verlag Rosa Winkel, Berlin, 1975.
  • Michael Glas: Die Schwulenbewegung in der Bundesrepublik Deutschland – politische Ziele und Strategien, trabayu de magíster de la Universidá Erlangen-Nürnberg 1993 (Recensión en llinia sobre'l Tuntenstreit)