Inventu

De Wikipedia
Inventu
obra
Cambiar los datos en Wikidata

Inventu[1] o invención[2] (del llatín invenire, "atopar" -vease tamién inventio-) ye un oxetu, téunicu o procesu que tien carauterístiques novedoses tresformadores. Sicasí, delles invenciones tamién representen una creación innovadora ensin antecedentes na ciencia o la teunoloxía qu'amplíen les llendes de la conocencia humana.

N'ocasiones, puede concedese proteición llegal a una invención per mediu d'una patente a aquellos inventos nuevos y non obvios .

Primeres invenciones[editar | editar la fonte]

Los primeros inventos daten de la prehistoria fueron elementos realizaos en piedra, toscos y rústicos, los que fueron evolucionando al traviés de los tiempos. Na opinión de munchos autores el mayor, enantes de la documentación histórica, ye'l sistema de signos pa comunicase: el llinguaxe. D'acordies con otros el llinguaxe, nun ye un inventu, sinón una forma d'espresión natural, entendiendo por espresión como l'usu d'una capacidá innata. Los perros comunicar ente sigo, los delfines y los inseutos... la nuesa incapacidá d'entender dichos llinguaxes, nun ye motivu pa descalificalos como tal, pos ye autodemostrativo que se comuniquen usando'l so propiu llinguaxe. Si'l llinguaxe considérase un inventu, entós munchos autores consideren que tamién se debe considerar inventores a toles especies d'animales que tienen llinguaxe seya ésti más o menos toscu o llindáu.

No que tol mundu paez tar d'alcuerdu ye en que los primeros inventos fueron los instrumentos pal procesáu de comida, la caza y la salú y la medicina. La ropa y de xacíu la rueda que posiblemente seya l'inventu más sustancial na prehistoria dende'l puntu de vista de la teunoloxíes.

Les idees como puntu de partida[editar | editar la fonte]

Magar un oxetu o métodu innovador y preséu puede desenvolvese pa satisfaer un propósitu específicu, la idea orixinal pue que nunca se realice como invención de trabayu, quiciabes porque'l conceutu seya de cierta manera pocu realista o impráutica. Como a "castiellos nel aire" puede referise a una idea creativa que non algame'l so oxetivu por cuenta de considerancies práutiques. La historia de la invención ta llena de tales casos, pos les invenciones nun surden necesariamente nel orde que seya más útil. Por exemplu, el diseñu del paracaíes foi resueltu muncho primero de la invención del vuelu autónomu. Otros inventos a cencielles solucionen problemes pa los cualos nun hai incentivu económicu pa los cualos apurrir una solución.

Per otra parte, cualquier barrera a la puesta en práutica puede a cencielles ser axudicada a llimitaciones de la inxeniería o la teunoloxía que eventualmente pudieren superase al traviés de meyores científiques. La historia ta tamién apinada d'exemplos d'idees que tomaron un ciertu tiempu pa faese realidá física, según lo demostrao poles varies idees atribuyíes orixinalmente a Leonardo da Vinci y a les qu'agora se ve la so aplicación diaria en forma práutica.

Motivación[editar | editar la fonte]

Ensin entrar nel ámbitu psicolóxicu de la invención humana, reconócense básicamente 2 patrones que motiven los inventos percima del restu.

Per un sitiu ta la motivación (altruista) xuníu a la molición científica qu'a cencielles escuerre crear un inventu col fin d'ameyorar daqué. Esti enfotu suel tar xuníu a la personalidá del inventor.

La otra motivación suel ser la pura y simple idea qu'escuerre la comercialización pa llograr unos rendimientos económicos.

Ye frecuente ver un amiestu de dambos en distintes dosis según cada casu. De normal reconocer una motivación o otra puede establecese en base a lo acertao del inventu respeuto de les demandes d'un potencial mercáu. Si un inventu apaez cuando hai una gran demanda puede na mayoría de les ocasiones ser frutu d'un espíritu entamador con una conocencia de mercadotecnia bien marcáu. Si un inventu tien escasa demanda, la molición científica del inventor ye la que manda. Por exemplu cuando s'inventó'l teléfonu foi deshechado por munchos qu'inclusive con burlles indicaben que nun tenía utilidá práutica.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]