Alfonso de Castiella

De Wikipedia
Alfonso de Castiella
monarca de la Corona de Castilla (es) Traducir

1465 - 1468
Príncipe d'Asturies

1464 - 1465
43. Gran Mayestru de la Orde de Santiago

1463 - 1467
pretendiente al trono de Castilla (es) Traducir

Vida
Nacimientu Monasterio de Nuestra Señora de Gracia (es) Traducir15 de payares de 1453 (greg.)[1]
Nacionalidá Corona de Castiella
Muerte Cardeñosa[2]5 de xunetu de 1468 (greg.)[1] (14 años)
Sepultura Cartuja de Santa María de Miraflores (es) Traducir
Familia
Padre Xuan II de Castiella
Madre Isabel de Portugal (1428-1496)
Hermanos/es
Pueblu Burgund-Trastamara
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Serviciu militar
Lluchó en conflicto por la sucesión de Enrique IV de Castilla (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

</ref> - Cardeñosa, 5 de xunetu de 1468). Infante de Castiella, foi fíu del rei Xuan II de Castiella y de la reina Sabela de Portugal, y hermanu de la futura reina Sabela I de Castiella, más conocida como Sabela la Católica.

Alfonso foi unu de los protagonistes del conflictu pola socesión del so mediohermanu Enrique IV. El rei Enrique, primíu por un sector de la nobleza, viose obligáu a proclamar a Alfonso Príncipe d'Asturies en 1464 en desterciu de la so fía Juana. Más tarde, esos mesmos nobles proclamaríen a Alfonso rei en 1465, empecipiándose una guerra ente los partidarios d'este y los d'Enrique IV. D'esta forma, Alfonso, col títulu de Alfonso XII de Castiella, apostó la Corona al so hermanu mayor hasta la so prematura muerte (1468).

Oríxenes familiares[editar | editar la fonte]

Yera fíu del rei Xuan II de Castiella — que finó cuando Alfonso tenía solamente un añu d'edá — y de la reina Sabela de Portugal. Per parte paterna, los sos güelos yeren el rei Enrique III de Castiella y la reina Catalina de Lancáster y, per parte materna, los sos güelos yeren l'infante Xuan de Portugal y Sabela de Barcelos. Foi mediohermanu del rei Enrique IV de Castiella y hermanu de la futura reina Sabela la Católica.

Biografía[editar | editar la fonte]

Moneda acuñada polos partidarios d'Alfonso en Sevilla.

L'infante Alfonso de Castiella nació nel conceyu de Madrigal de las Altas Torres, n'Ávila, el 15 de payares de 1453. Una parte importante de la nobleza castellana taba descontenta con Enrique IV y en setiembre de 1464, dicha nobleza obligó al rei a quitar a Juana, la so única fía, del títulu de Princesa d'Asturies y proclamar a Alfonso príncipe herederu nel so llugar. A pesar d'ello, el descontentu nobiliariu nun terminó. En xunu de 1465, la Lliga nobiliaria axuntar n'Ávila, derrocaron a Enrique y proclamaron rei de Castiella a Alfonso col nome de Alfonso XII.[3] El nuevu rei tenía solamente doce años d'edá. Esti episodiu foi llamáu polos sos detractores "la farsa d'Ávila", nome col que pasó a la historia.

Españó entós la guerra abierta ente los partidarios d'Enrique IV y los d'Alfonso XII, qu'instaló la so brillosa Corte en Arévalo y llegó a reinar de fechu mientres los trés años que duró'l restu de la so vida, envolubráu nun luxu y rellumanza cultural del que se fixo llingua unu de los sos cortesanos, Jorge Manrique, nes sos murnies Coples a la muerte del so padre:[4]

Pos el so hermanu l'Inocente,
que na so vida subcesor
llamóse,
qué corte tan escelente
tuvo y quánto gran señor
que lu siguió!

Na corte d'Alfonso XII, l'Inocente, figuraben caballeros tan importantes como Diego Gómez Manrique y el so sobrín Jorge, el xurista Nicolás de Guevara y el poeta cancioneril Juan Álvarez Gato o l'historiador Diego de Valera, maestresala del rei en 1467, aparte del propiu marqués de Villena; tamién Rodrigo Alonso Pimentel, cuartu conde de Benavente, y Pedro de Villandrando conde de de Ribadeo, y Diego de Ribera, ayo del príncipe Alfonso y caballerizo mayor de la so corte, o Sancho de Rojas, señor de Cavia y Monzón y alcalde mayor de los fidalgos de Castiella; Martín de Távara; el prior d'Osma, xurista y capellán real de don Alfonso XII Francisco Gómez de Miranda y otros. Por cierto que na so capiya figuraben cantores tan destacaos como Diego Rangel o Cristóbal de Morales. Diego Gómez Manrique entamó festexos y compunxo momos teatrales pa celebrar el cumpleaños real nos que les dames de la Corte faíen el papel de faes. Otru productu del mecenalgu real foi un espeyu de príncipes redactáu pal usu d'Alfonso XII: la Exhortación o información de bona y sana doctrina (1467) escrita pol humanista Pedro de Chinchilla a instancies del cuartu Conde de Benavente.

N'agostu de 1467 los dos bandos enfrentar na batalla en Olmedo, ensin que nengún consiguiera imponese.[4] Güei día dalgunos historiadores consideren qu'Enrique foi derrotáu y fechu prisioneru[3] ente qu'otros afirmen que venció, pero que por debilidá prefirió axustar colos vencíos.[5]

L'infante Alfonso de Castiella finó en Cardeñosa el 5 de xunetu de 1468. Les cróniques oficiales falen d'una muerte por pestilencia, común na Castiella del sieglu xv, anque la opinión popular ya investigaciones recién decantar pol envelenamientu.[6][7] Enrique IV quedó como rei indiscutido a partir de 1469 ente que'l títulu d'herederu al tronu pasó a ser apostáu ente Xuana la Beltranexa y l'infanta Sabela, la mediohermana d'Enrique IV de Castiella. El conflictu terminó dando llugar a la Guerra de Socesión Castellana, na qu'Sabela llogró finalmente apoderase del tronu castellanu-lleonés.

Sepultura[editar | editar la fonte]

L'infante Alfonso de Castiella foi soterráu na Cartuxa de Miraflores, xunto a los sos padres. El sepulcru d'Alfonso de Castiella, obra del escultor Gil de Siloe, ta asitiáu nel llau del Evanxeliu de la ilesia del monesteriu.

En 2006, por cuenta de la restauración de la Cartuxa de Miraflores, la Direición Xeneral de Patrimoniu y Bienes Culturales de la Xunta de Castiella y Lleón decidió realizar l'estudiu antropolóxicu de los restos mortales de Xuan II y la so segunda esposa, quien taben soterraos na cripta sol sepulcru real, nuna pequeña urna, según l'estudiu de los restos depositaos nel interior del sepulcru del infante Alfonso de Castiella, que s'atopa nun llateral de la mesma ilesia. L'estudiu, coordináu por Arturo Balado Pachón y Consuelo Escribano Velasco, publicáu pola Fundación Iberdrola.[8] L'estudiu antropolóxicu foi realizáu por Luis Caro Dobón y María Edén Fernández Suárez, investigadores del área d'Antropoloxía Física de la Universidá de Lleón.[9] Los restos mortales del infante Alfonso de Castiella, mal calteníos, escasos y cristalizaos, taben depositaos nun ataúd de nocéu, y comprobóse que la so estatura algamaba los 165 centímetros. Sábese que'l deterioru de los sos restos ye por cuenta de los amplios desperfectos causaos pola ocupación francesa de la Cartuxa de Miraflores, mientres la guerra de la independencia, una y bones el conventu foi convertíu en cuartel xeneral; y los restos de Xuan II, Sabela de Portugal y Alfonso de Castiella fueron profanaos, según la so dote, que foi escaláu. Amás, confirmóse que los restos mortales depositaos nel sepulcru yeren los del infante Alfonso de Castiella, pos se comprobó qu'esistía una rellación de parentescu ente esos restos y los depositaos nel sepulcru de Xuan II de Castiella.[10][11]

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Xuan II de Castiella

Maestre de la Orde de Santiago
(alministráu por Enrique IV)

1453 - 1462
Socesor:
Beltrán de la Cueva
Predecesor:
Beltrán de la Cueva

Maestre de la Orde de Santiago

1463 - 1467
Socesor:
Juan Pacheco
Predecesor:
Juana de Castiella
Príncipe d'Asturies
1464-1465
Socesor:
Sabela de Castiella
Predecesor:
Enrique IV
Rei rival de Castiella
(en guerra contra Enrique IV)

1465-1468
Socesor:
Enrique IV

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Data de consulta: 24 setiembre 2018. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 6419/alfonso-xii-de-trastamara. Apaez como: Alfonso XII de Trastámara. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. URL de la referencia: http://www.avilaturismo.com/en/what-to-do/isabelline-avila.
  3. 3,0 3,1 Álvarez de Toledo, 2006.
  4. 4,0 4,1 «Alfonso l'Inocente». ArteHistoria (Xunta de Castiella y Lleón). Archiváu dende l'orixinal, el 1 de marzu de 2012. Consultáu'l 22 de xunu de 2007.
  5. Álvarez Palenzuela, Vicente Ángel. «La guerra civil castellana y l'enfrentamientu con Portugal (1475-1479)». Alicante: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes. Consultáu'l xunu de 2007.
  6. Cervera, César (29 de xunetu de 2015). La misteriosa muerte d'Alfonso "l'Inocente" que llevó a Sabela "la Católica" al tronu. ABC. https://www.abc.es/espana/20150729/abci-alfonso-inocente-muerte-venenu-201507281356.html. Consultáu'l 13 d'agostu de 2015. 
  7. Fanjul, Cristina (19 d'ochobre de 2013). «Nun morrió de peste sinón envelenáu». Diario de León. Consultáu'l 19 d'ochobre de 2013.
  8. Balado Pachón, 2008, páxs. 82-85.
  9. Caro Dobón, 2008, p. 23.
  10. Balado Pachón, 2008, p. 85.
  11. Caro Dobón, 2008, páxs. 28-29.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Error de Lua en package.lua na llinia 80: module 'Módulu:No globals' not found.