Biet Medhani Alem

Coordenaes: 12°02′01″N 39°02′38″E / 12.033711°N 39.043811°E / 12.033711; 39.043811
De Wikipedia
Biet Medhani Alem
ilesia
Llocalización
PaísBandera d'Etiopía Etiopía
Rexones Rexón d'Amhara
Zona Semien Wollo
Woreda (es) Traducir Lasta
Asentamientu humanu Lalibela
Coordenaes 12°02′01″N 39°02′38″E / 12.033711°N 39.043811°E / 12.033711; 39.043811
Biet Medhani Alem alcuéntrase n'Etiopía
Biet Medhani Alem
Biet Medhani Alem
Biet Medhani Alem (Etiopía)
Historia y usu
Aperturasieglu XII
Cambiar los datos en Wikidata

Biet Medhani Alem ("El Salvador del mundu") ye una ilesia etíope ortodoxa asitiada en Lalibela, na rexón de Amhara, n'Etiopía. Foi construyida nel sieglu XIII probablemente pol emperador Gebre Mesqel Lalibela de la dinastía dinastía Zagüe d'Etiopía.

Ye una de los once ilesies monolítiques de Lalibela que fueron declaraes Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco nel añu 1978,[1] y forma parte del grupu de seis ilesies asitiaes al norte del ríu "Xordán".[N 1] Los sos constructores queríen representala como una reproducción de la Ilesia de Santa María de Sion d'Aksum, destruyida en 1535 pol exércitu invasor d'Ahmed Ibn Ibrahim Al-Ghazi.

Ye la mayor y más alta de les ilesies del complexu de Lalibela con un espaciu interior de 10000 metros cúbicos y envalórase que pa la so construcción tuvieron que ser retiraos 15000 metros cúbicos de roca. Dende'l puntu de vista del diseñu destáquense les columnes que la arrodien según el so techu de dos agües. Nun tener pintures y atópase estremada en cinco naves.

Historia[editar | editar la fonte]

Escontra finales del sieglu XII l'Islam consolidara'l so dominiu sobre la rexón de Tierra Santa volviendo cuasi imposible la pelegrinación escontra los sos templos per parte de los cristianos. Por esta razón el complexu de Lalibela construyóse como una reproducción de la Tierra Santa.

Según la historia cultural etíope, Biet Medhani Alem, xunto coles otres ilesies de Lalibela, construyir nel sieglu XIII dempués de que'l rei Gebre Mesqel Lalibela de la dinastía Zagüe tuviera una visión na que se-y daben instrucciones pa construyir una ilesia. La lleenda cunta que la ilesia foi construyida con milagrosa rapidez pol rei en persona acompañáu por un grupu d'ánxeles.

Anguaño, Lalibela sigue siendo llugar de pelegrinación pa los miembros de la Ilesia ortodoxa etíope especialmente mientres la celebración del Timkat, versión copta etíope de la Epifanía. La ilesia forma parte del Patrimoniu de la Humanidá de la Unesco xunto al restu de les ilesies que constitúin el conxuntu llamáu Ilesies tallaes na roca de Lalibela.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Esi nun ye'l verdaderu nome del ríu, los constructores del complexu de Lalibela queríen asonsañar la Tierra Santa polo que venceyaron al ríu col so famosu homónimu n'Israel.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Rock-Hewn Churches, Lalibela». UNESCO Culture Sector. Consultáu'l 27 de marzu de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]