Francisco Javier Alegre

De Wikipedia
Francisco Javier Alegre
Vida
Nacimientu Veracruz12 de payares de 1729[1]
Nacionalidá Imperiu Español
Residencia Virreinatu de Nueva España
Muerte Boloña16 d'agostu de 1788[1] (58 años)
Estudios
Estudios Puebla
Llingües falaes castellanu[2]
llatín
Oficiu llingüista, historiador, xeógrafu, filósofu, teólogu, traductorsacerdote católicu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Compañía de Xesús
Cambiar los datos en Wikidata
Francisco Javier Alegressa
Francisco Javier Alegre.

Francisco Javier Alegre S.I. (12 de payares de 1729Veracruz – 16 d'agostu de 1788Boloña). Xesuita. Foi un filósofu, teólogu, canonista, historiador, xeógrafu, traductor, creador d'obres de gran interés sobre diverses temes.

Vida y obres[editar | editar la fonte]

Estudió nel seminariu de San Ignacio, en Puebla y en 1747 ingresó na Compañía de Xesús. La so formación intelectual tomó la conocencia de la cultura clásica, la filosofía antigua, medieval y moderna, la teoloxía y les matemátiques. Amás foi un gran llatinista y llegó a conocer bien les llingües griega, hebrea, francesa, italiana y inglesa; tamién aprendió náhuatl.

Exerció como profesor de gramática y humanidaes en Méxicu y en Veracruz, y de retórica y filosofía en la Habana; na Real y Pontificia Universidá de Mérida de Yucatán foi maestru de derechu canónicu de 1760 a 1763. Tamién en Mérida fixo'l so "oficiu solemne" (cuartu votu) en 1763. En 1764, llamáu de vuelta a Méxicu al Colexu de San Ildefonso pa integrase al grupu que definiría la reforma de los estudios, se Le comisionó pa escribir la Historia de la provincia de la Compañía de Xesús de Nueva España que fuera empecipiada nel sieglu XVII pol padre Francisco de Florencia.

Tres la espulsión de la orde en 1767, se Le confiscaron los sos escritos. Según los sos demás compañeros jesuítas, Francisco Javier foi lleváu prisioneru (acusáu d'alta traición al rei) y exiliáu a los Estaos Pontificios; a él tóco-y morar na ciudá italiana de Boloña, onde escribió la mayor parte de les sos obres.

El so Historia de la Provincia de la Compañía de Xesús de Nueva España publicar en Méxicu en 1841-1842, y destaca pol so cuidadosu estilu y pola estensa escoyeta de datos sobre la evanxelización de Méxicu llevada a cabu polos misioneros xesuites y sobre la hestoria de los sos colexos.

Amás de traducir el Arte poético del escritor francés Nicolás Boileau, Alegre redactó un tratáu sobre'l Arte retórico y una epopeya en llatín titulada Alexandriada (1749), sobre la conquista de Tiro por Alexandru Magnu. Tamién foi autor d'una versión en versos llatinos de la Ilíada de Homero titulada Homeri illias llatín carmine espresa (1776), y de una Carta xeográfica del hemisferiu mexicanu, qu'amosó a los eruditos europeos aspeutos desconocíos del continente americanu.

Francisco Javier Alegre finó en Bolonia en 1788

Fuentes[editar | editar la fonte]

Burrus, Ernest J. 1984. Jesuit Relations: Baxa California, 1716-1762. Dawson's Book Shop, Los Angeles.

Patrón Sarti, Rafael, 2011, "La Universidá de Mérida de Yucatán na dómina colonial (1624-1767)", Hestories,80, 2011, páxs. 47-61.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w67d434p. Apaez como: Francisco Javier Alegre. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: pna2016915507. Data de consulta: 1r marzu 2022.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.