Tierra Santa

Coordenaes: 31°46′42″N 35°13′47″E / 31.7783°N 35.2297°E / 31.7783; 35.2297
De Wikipedia
Tierra Santa
Situación
Tipu términu
Coordenaes 31°46′42″N 35°13′47″E / 31.7783°N 35.2297°E / 31.7783; 35.2297
Tierra Santa alcuéntrase n'Israel
Tierra Santa
Tierra Santa
Tierra Santa (Israel)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

La Tierra Santa ye'l territoriu xeográficu qu'entiende tolos sitios nos cualos desenvolviéronse escenes bíbliques tantu nel Antiguu como nel Nuevu Testamentu. El conceutu tien una evolución evidenciada nes mesmes Escritures. Pa delles fontes bíbliques se circunscribe a la Tierra Prometida, términu que tien de la mesma diverses interpretaciones; pa otros refierse a tolos territorios nos cualos desenvolviéronse delles escenes bíbliques.

Nome[editar | editar la fonte]

El nome Tierra Santa fai rellación a un fechu históricu y relixosu de sacralidad de la tierra según el conceutu xudeocristianu. La "Tierra" faise "santa" cuando entra nel plan divín de la salvación, de la mesma forma que se fala de "hombre/mujer santos" y "llugares santos". En tal casu, la santidá nun tien el so orixe nel "oxetu o suxetu ", sinón na divinidá.

Historia[editar | editar la fonte]

La historia de Tierra Santa tien por oxetu satisfaer la necesidá espiritual, fortificar les creencies (da una idea del pueblu hebréu y resume la vida y predicación de Xesucristo), y enconta los Santos Llugares.[1] Según la definición de Historia como la enseñanza de la vida, la historia de Tierra Santa básase puramente a la enseñanza relixosa de la relixón y de los Santos Llugares.[1]

Xeografía[editar | editar la fonte]

Contemporáneamente entiéndese como Tierra Santa tolos llugares nos cualos desenvolviéronse escenes bíbliques tantu del Tanak (Vieyu Testamentu) como del Nuevu Testamentu. Asemeyada definición crea un rangu bastante ampliu que de la mesma tien distintes divisiones. En tal casu, Tierra Santa entiende territorios en menor o mayor grau de los siguientes países modernos:

Otros territorios en menor midida podríen ser consideraos bíblicos, pero tienen más una rellación por estensión como la península Itálica, centru fundamental del Imperiu romanu y onde diz la tradición morrieron los apóstoles Pedro y Pablo, carecieron el martiriu los primeros cristianos ya innumberables xudíos y diose el surdimientu de destacaos Padres de la Ilesia y del rabinismu. Pero'l territoriu italianu pertenez más al desenvolvimientu de los dos relixones hermanes de nuesa yera, qu'a los rellatos bíblicos en sí y polo tanto nun entra puramente na categoría de Tierra Santa.

Sitios destacaos[editar | editar la fonte]

Dientro del territoriu destaquen los denominaos Santos Llugares,[1] que son les rexones más importantes de Tierra Santa:

Esta Tierra ye tou un símbolu pal cristianismu, amás ye la Tierra Prometida del xudaísmu, y según l'islam onde s'atopa'l Domo de la Roca y el llugar hasta onde acaballó Mahoma en suaños nun caballu aláu xubiendo hasta'l cielu por Xerusalén. Por esta mesma razón siempres foi una fonte de conflictos relixosos y culturales. Anguaño la población de cristianos en Tierra Santa ye de solamente'l 5% (siendo la mayoría palestina).

Alredor del sieglu XI les tribus turques convertir al islam y llanzáronse a la conquista de Tierra Santa, conquistaron los Santos Llugares de manes de los sos nativos musulmanes y cerrar al pelegrinaxe cristianu porque queríen demostrar al mundu que yeren más musulmanes que los mesmos árabes.

Poles inclemencies y peligros del viaxe per vía terrestre dende Europa Occidental, toles pelegrinaciones solíense faer per mar. Foi en 1018 que'l rei San Esteban I d'Hungría dio un pasu seguru a los pelegrinos per tierra al traviés de los sos dominios. A partir d'esti momentu millones de persones y dellos exércitos cruzaos cruciaron hasta Tierra Santa dende Francia, Alemaña, Italia ya Inglaterra al traviés del Reinu d'Hungría, convirtiéndose ésti nun Estáu de camín por demás transitáu dempués de Constantinopla.

A finales del sieglu XI, el Papa Urbanu II, al oyer la noticia del peligru nel que se topaba Tierra Santa, encarpóse. Ésta taba en manes d'infieles dende'l sieglu VII, pero, amás, agora nin siquiamente podía ser visitada polos cristianos. Urbanu fixo una llamada a la Guerra Santa y formóse la Primer Cruzada en Clermont-Ferrand. Los corazones de los caballeros ellí aconceyaos emocionar coles pallabres d'Urbanu y glayaron al unísonu Deus Volt: "Dios querer, Dios querer", y a los pocos meses mases de probes y llabradores llanzar coles sos rústiques armes a la conquista de Tierra Santa. Esto nun yera lo escurrío por Urbanu, pero nun lu torgó. Asina, xunto a Pedro l'Ermitañu, colaron per tierra usando les rutes de pelegrinación, pero munchos d'ellos sumíos na fame, y otros que buscaben solu botinos y robar, empezaron a causar estragos nel reinu d'Hungría. Ante esto, el rei Colomán d'Hungría entamó los sos exércitos pa defender les sos tierres, y llueu contuvo a los invasores lladronos, munchos de los cualos fueron esterminaos. Otros tornaron a casa, y otros conducíos por nobles franceses más respetables roblaron alcuerdos col rei húngaru, pasando ensin causar el caos.

La Cruzada popular foi un desastre, pero entós formóse otra, la llamada Primer Cruzada, integrada por nobles feudales. Cruciaron Europa y en 1099 conquistaron la Tierra Santa al tomar Xerusalén, Antioquía, San Juan d'Acre, Ascalón, Tiberíades, Edesa, Tiru y demás ciudaes asitiaes dende'l sur de Turquía hasta'l Sinaí nuna cadena d'estaos denominaos les Tierres d'Ultramar, los Reinos Cruzaos o los Reinos Llatinos.

Siguiéron-y siete cruciaes más, toes con muncho menor ésitu qu'ésta.

Anguaño'l conflictu por Xerusalén y Tierra Santa nun ye ente musulmanes y cristianos sinón ente israelinos y árabes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Golfanguér, 1853, «Prólogu».

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]