Jorge Ilegal

De Wikipedia
Jorge Ilegal
Vida
Nacimientu Avilés[1]1 de mayu de 1955[2] (68 años)
Nacionalidá España
Llingua materna castellanu
Familia
Familia
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante, compositorguitarrista
Trabayos destacaos Chicos pálidos para la máquina
Regreso al sexo químicamente puro
El corazón es un animal extraño
Influyencies Elvis Presley y The Beatles
Seudónimu/os J. Martinez[3], J. Martínez[3], Jorge Martinez Serrano[3], Jorge Martínez[4], Jorge Martínez García[3], Jorge María Martínez[3] y Jorge Mª Martínez[3]
Xéneru artísticu rock
pop rock
punk rock
Instrumentu musical voz
Discográfica Hispavox
Santo Grial Producciones
IMDb nm6425823
Cambiar los datos en Wikidata

Jorge María Martínez García (1 de mayu de 1955Avilés)[5][6], más conocíu como Jorge Ilegal, ye un musicu[7], guitarrista, cantante[8] y compositor asturianu; famosu pol so llabor nel grupu de rock [9]asturianu Ilegales[10].

Biografía[editar | editar la fonte]

Al pie d'Ilegales editó 10 discos d'estudiu, 2 direutos y 1 caxa recopilatoria de la so obra con dellos inéditos y rareces. La lucha por la vida ye unu de los meyores discos d'Ilegales.[11]

Nel añu 2009, ensin eslleir Ilegales, punxo en marcha un proyeutu paralelu, Jorge Ilegal y los Magníficos[12], col que recupera'l repertoriu de les orquestes de pueblu del sieglu XX.[6] N'avientu de dichu añu recibió un discu de diamante poles sos ventes y trayeutoria musical, que-y foi dau por El Gran Wyoming.

A partir de 2011 certifícase la refundación definitiva d'Ilegales en Jorge Ilegal y los Magníficos, dexando de llau'l rock pa tocar otros estilos como'l boleru, el joropo o'l chachachá.

Yá en 2012 apaez el segundu discu de Jorge Ilegal y los Magníficos, llamáu El guateque del hombre lobo[13], nel que s'averen al rock y al twist pre-1962.

En 2015 llánzase Nos vimos en el psiquiátrico[14], un direutu de Jorge Ilegal y Los Magníficos con invitaos (Jaime Urrutia, Johnny Cifuentes, Julián Hernández, Josele Santiago, Triángulu d'Amor Bizarro, Sr. Chinarro, Vanexxa y Los Rebeldes), que namái se pudo adquirir previu encargu per internet, yá que namái se realizaron les copies físiques que fueron encargaes.

Discografía[editar | editar la fonte]

Ilegales (1982)[editar | editar la fonte]

Influyíos por Elvis y The Beatles, ente munchos otros, y pol rock y el pop clásicos de los 50 y 60, amás de pol punk-rock, el power-pop y la new wave, Ilegales publicaron el so primer álbum, homónimu, en 1982, con una fotografía realizada por Ouka Lele, conocida fotógrafa de la Movida, como famosa portada.

  • "Tiempos Nuevos, Tiempos Salvajes", l'álbum abrir con esta tema que se convertiría a lo postrero n'himnu d'Ilegales, un cantar que llama a la rebeldía y a la movilización social, nunos primeros años 80 marcaos pol paru y la crisis: "Levántate y lucha, esta es tu pelea, levántate y lucha, no voy a luchar por ti".
  • "Yo soy quien espía los juegos de los niños" convertiríase tamién n'unu de tarrecer banderes d'Ilegales, otru cantar con fuerte mensaxe social con un solu de guitarra hiriente, desolador, de Jorge Martínez como introducción. Y depués, los primeros versos: "Nuevas parejas se estrenan esta noche, entre las sábanas de pensiones baratas. Diez mil obreros en paro esperan en la plataforma de suicidio colectivo..., canta Jorge, mientres la guitarra dibuxa un paisaxe urbano desolador.
  • "Hola Mamoncete" fala a ritmu de ska de la vida d'un camellu, o traficante de drogues, mientres la revesosa y polémica "Heil Hitler" ye pura provocación punk col ánimu d'ofender y escupuliciar a los falsos ya hipócrites biempensantes.
  • "Problema sexual" ye otru de los ésitos d'esti primer álbum, una risondera chancia rock bien pegadiza, escurrida según Jorge Martínez cola cuenta de componer una melodía realmente pegadiza con una lletra ensin sentíu, al estilu del "Tutti Frutti" de Little Richard.
  • "No me acaricies el pelo" ta claramente influyíu por The Police, mientres la tema "La casa del misterio" ye una de les balaes más conocíes del grupu, y daría nome munchos años dempués al estudiu de grabación del grupu.
  • "Hombre solitario" ye un rock'n'roll d'estilu más clásicu, más años 50, con un ritmu y un estribillu tremendamente pegadizos.

En resume, un álbum debú llenu d'enerxía y fuercia, puru rock clásicu y punk como bien poques vegaes fíxose n'España, lletres con mensaxes sociales que falen del llau duru y escuru de la vida, de llucha social, de cárceles, camellos y delincuentes, y como fuercia primordial la maña de Jorge Martínez a la guitarra, acompañáu por una seición rítmica perfecta.

Agotados de esperar el fin (1984)[editar | editar la fonte]

A pesar de ciertu toque ochentero na producción, como lo son el soníu enlatado del baxu y la batería en delles temes, y a pesar del fechu de que'l mesmu Jorge Martínez criticó la producción del discu y l'alteración nel timbre de la so voz na grabación, el segundu álbum d'Ilegales ye'l favoritu de munchos de los fans d'Ilegales. Y ye que poco se puede aldericar a la maestría de cantares como Soi un Macarra, La moza del club de golf, Destrúi, El pilotu, o la que da títulu al álbum.

Según Jorge Martínez, la discográfica, Hispavox, quixo da-y un toque más pop y más comercial a esti álbum, lo qu'esplica la so producción más llimpia y pulida.

  • L'álbum abrir con exotismo, ruiu d'helicópteros y de maleza selvática, en "Africa paga", una acordanza personal de Jorge a partir de ciertes aventures socedíes mientres el so serviciu militar, con una melodía envolvente, un estribillu inolvidable y un gran solo de guitarra. La lletra fala de mercenarios, de ron, de bales, d'oficines de reclutamiento... De situaciones llende, en fin.
  • Na mesma llinia muévese'l siguiente cantar, "El último hombre", la historia d'un home cansáu de vivir a la llende, acorrexáu, que decide que va faer muertos antes de morrer...
  • En "Agotados de esperar el fin", el cantar que da títulu al álbum, atopamos una vegada más col llau escuru de la vida: delincuentes, homes peligrosos, moces que vienden anfetaminas, homes del norte que lluchen nes cais... Tou ello a un ritmu casi marcial, con un estribillu arramplador. Una tema que se va convertir, como dellos d'esti discu, nun clásicu nos direutos de la banda.
  • "Quiero ser millonario" ye otra tema descarada de la banda, llenu una vegada más de provocación: "quiero ser millonario para olvidarme de los amigos". Espónse una llista de les coses que-y gustaría faer a Jorge Martínez si fora millonariu, idees descaraes, llenes d'humor, provocatibles: "tocar tan mal como los Rolling Stones..."
  • "La chica del club de golf" ye otru clásicu de la banda, una historia d'amor -y desamor- crudu nos vestuarios de dichu club, con botelles de ron y sableres moyaes como restos del naufraxu. Unu de los meyores mediu-tiempos de la banda.
  • "Hombre blanco" cierra la cara A del discu con rock clásicu americanu, country-rock, podríamos dicir, y una lletra llena de provocación y arrogancia.
  • La cara B abrir con otru de los grandes clásicos del grupu, "Soy un macarra", una tema de rock rápidu y selvaxe, nel que se vuelve a exhibir arrogancia a embute. Rock azogosu y altamente adictivu. Y un gran solo de guitarra qu'españa en metá de la tema.
  • "El piloto" ye otru de los clásicos d'Ilegales, un mediu tiempu que describe l'aventura de Charles Lindbergh, l'aviador qu'a bordu del Spirit of St Louis foi'l primeru en sobrevolar l'Atlánticu dende Nueva York a París en 1927 ensin realizar parada dalguna. Una gran melodía, y escelente soníu na guitarra de Jorge Martínez.
  • Otru clásicu del grupu, sobremanera en direutu, ye "Odio los pasodobles", un cantar na que Jorge espotrexa contra esi estilu de música. Realiza na so guitarra un punteo remembrando un pasudoble. En direutu, Jorge Martínez suel recitar la llista d'enfermedaes y males que causa l'escuchar pasudobles.
  • "Stick de hockey" ye otra tema de ritmu rápidu, azogosu, nel que Jorge Martínez se mete na piel d'un asesín psicópata, que siente inclusive deseos de matar a la so madre.
  • "Para siempre" ye una guapa balada llena d'humor negro sobre la proximidá de la muerte, que s'abrir con una de les meyores frases en tola historia d'Ilegales: "Ya sé por qué abandoné aquel curso la Facultad, tú me regalaste la primera botella".
  • "Destruye" ye unu de los grandes clásicos del grupu, imprescindible en cualquier conciertu y en cualesquier recopilatorio. Afirma Jorge Martínez que la tema apaecióse-y en suaños y la lletra ye bastante autobiográfica: un cantar de pura rebeldía social, una historia de cómo una determinada infancia y mocedá pueden llevar a unu a convertise nun rebelde, nun inadautáu. A finales de los 80, cuando Ilegales ampliar con teclaos y saxofón, el grupu tocaba en direutu lo que Jorge Martínez llamaba la "versión estilo Sgt. Pepper's" d'esta tema, con un toque de saxofón respondiendo a la voz de Jorge cantando cada frase.
  • L'álbum remata con un reprise de "África paga", que xunto con un reprise de "Tiempos nuevos, tiempos salvajes" convertir mientres munchos años na forma en que'l grupu cerraba los conciertos.

Acaba asina unu de los meyores álbumes de la historia del rock en castellán, un viaxe que nos llevó d'África a Nueva York y a París, un discu que fala de mercenarios, homes peligrosos, pilotos, macarras, rebalbos, neños ricos que xueguen al golf y vaqueros de Texas.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]