Guerra de Char Bouba

De Wikipedia
Guerra de Char Bouba
Fecha 1644 → 1674
Llugar Actuales Mauritania, Sáḥara Occidental y Senegal
Resultáu Victoria de les tribus árabes
Consecuencies Arabización de Mauritania y el Sáḥara Occidental
Belixerantes
Tribus bereberes sanhaya Tribus árabes maqil
Beni Hassan
Comandantes
Nasr ad-Din  
Al-Amin
Uthman  
Munir ad-Din
Sidi Ibrahim Al Aroussi
Shanan Al Aroussi
Sidi Tounsi Al Aroussi
[editar datos en Wikidata]

La guerra de los Trenta Años Mauritana o guerra de Char Bouba (treslliteración con grafía francesa de les pallabres Shar Bubá) foi un enfrentamientu bélicu que tuvo llugar ente 1644 y 1674 nes árees territoriales tribales güei ocupaes por Mauritania y el Sáḥara Occidental ente les tribus bereberes sanhaya y l'imán lamtuna Nasr ad-Din contra la inmigración de los árabes beduinos maqil, colos Beni Hassan como tribu más importante.

El conflictu remató con ganar bereber que los sos miembros fueron obligaos a rindise y sometese a les tribus árabes, a quien tuvieron de pagar el tributu correspondiente, la bigornia. La nueva sociedá se estamentó ente aquellos que teníen de dedicar los sos esfuercios nes capes sociales más baxes (llabradores semisedentarios y pescadores) como la tribu zenaga y quien podíen caltener una situación de mayor privilexu nel campu relixoso (morabitos y zawiyas). Percima de dambos asitiábense los vencedores a quien correspondíen los derechos coleutivos y el gobiernu.

L'efectu más sobresaliente foi l'arabización social y la considerable amenorga de la cultura de les tribus orixinaries qu'ocupaben el territoriu, cola perda paulatina de les llingües bereberes en beneficiu del árabe y del dialeutu beduín hassanía. La situación permaneció estable hasta la colonización francesa, magar la tradicional sociedá de la zona caltuvo casi enllancaes les diferencies estamentales hasta'l sieglu XXI.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]