Milka

De Wikipedia
Milka
marca rexistrada y marca de alimentos (es) Traducir
chicolate y confite
Cambiar los datos en Wikidata

Milka (acrónimu de Milch und Kakao, del alemán «lleche y cacáu») ye una marca de chicolate d'orixe suizu, producida y distribuyida por Mondelēz International. Fundóla en 1901 la empresa Suchard y dende entós especialízase en tabletas de chicolate con lleche, anque amplió la so ufierta a otros dulces como bollería industrial, galletes y güevos de pascua.

Historia[editar | editar la fonte]

Anunciu clásicu de Milka n'Utrecht.

La hestoria de Milka ta amestada a la del confiteru Philippe Suchard (1797-1884), quien el 17 de payares de 1825 abrió la so propia confitería en Neuchâtel (Suiza). Unu de los primeros productos que vendió fueron tabletas fines de chicolate. Al añu siguiente espandió la so producción a una fábrica en Serrières, na que producía ente 25 y 30 quilos de chicolate al día.

Nun foi hasta la década de 1890 cuando los herederos de Philippe, la so fía Eugene Suchard y Carl Russ-Suchard, empezaron a faer chicolate con lleche, un productu inventáu por Daniel Peter quince años enantes.

A partir del 24 d'abril de 1901, los Suchard empezaron a vender tabletas de chicolate con lleche sol nome «Milka», acrónimu de Milch und Kakao (n'asturianu, «lleche y cacáu»).[1] Pa estremales d'otros productos, optaron por envolubrar les nun característicu papel de color lila, acompañáu por una vaca y un dibuxu de los Alpes suizos, d'onde procedía la lleche. Llueu Milka convirtióse nuna de les marques más estendíes nos países de fala xermana, y llanzáronse nuevos productos pa festividaes, como huevo de Pascua. Décades más tarde, la producción ampliar a otros países europeos.

En 1970, la empresa Suchard xunióse a Tobler (fabricantes del Toblerone) pa dar orixe a Interfood, que de la mesma foi absorbida en 1982 pola compañía alemana de café Jacobs (propiedá de Klaus Johann Jacobs) nel grupu Jacobs Suchard, una de les mayores multinacionales d'alimentación d'Europa. En 1990, Kraft Foods fízose col control de Jacobs Suchard y espandió la marca Milka a nivel internacional, con nueves combinaciones y otros dulces que van más allá de la clásica tableta de chicolate. Dende 2012, la filial europea de Kraft llámase Mondelēz International.

Les tabletas y la mayor parte del chicolate Milka producir en Lörrach (Alemaña), magar hai fábriques nel restu d'Europa y América Llatina que pueden iguar otros productos.[2]

Imaxe corporativa[editar | editar la fonte]

Los mayores distintivos de Milka son el color lila del envase, los Alpes suizos y una vaca con llueca y llunares liles como mascota.

Dende los años 1990, Kraft rexistró l'usu esclusivu del color lila en cualquier campaña publicitaria rellacionada con chicolate, daqué que tamién intentó Cadbury col moráu.[3] En Turquía, un tribunal falló a favor de Milka frente a una marca llocal qu'utilizaba una imaxe corporativa bien similar, con vaca incluyida.[4]

Una vaca Milka na Torre Eiffel en París.

L'asociación de Milka colos Alpes motivó que patrocine eventos como los campeonato mundiales de saltos d'esquí, competencies de la Federación Internacional d'Esquí y otros deportes d'iviernu.[5]

Discutiniu[editar | editar la fonte]

En 2012 la entós presidenta d'Arxentina, Cristina Fernández de Kirchner, anunció que'l so gobiernu llegara a un alcuerdu con Kraft Foods pa producir Milka nel país suramericanu. Hasta entós, la mayoría de productos consumíos de la marca veníen de Brasil. La multinacional aseguró que la obligación afectaba solo a les unidaes de menor tamañu, pos les tabletas más grandes siguiríen importándose de les plantes d'Alemaña y Suiza.[6][7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «111 Jahre Milka» (alemán). Radio Arabella. Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  2. «Lörrach: Eine ganze Stadt ist verrückt nach Milka» (alemán) (18 d'avientu de 2013). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  3. «Cadbury in purple haze as Nestlé wins appeal» (inglés) (4 d'ochobre de 2013). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  4. «Morinek Case Summary» (inglés). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  5. «Milka Ski Sponsoring – Special Start to a Special Season» (inglés). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  6. «Milka made in Argentina» (castellanu). Cronista (13 d'abril de 2012). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.
  7. «Kraft Foods Arxentina va anunciar la producción de Milka nel país». iprofesional.com (13 de mayu de 2012). Consultáu'l 9 d'abril de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]