Paco León

De Wikipedia
Paco León
Vida
Nacimientu Sevilla5 d'ochobre de 1974 (49 años)
Nacionalidá España
Familia
Madre Carmina Barrios
Hermanos/es María León
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actor, direutor de cine, productor de cine, actor de televisiónguionista
Premios
Nominaciones
Seudónimos Paco León
IMDb nm1346713
Cambiar los datos en Wikidata

Francisco León Barrios (5 d'ochobre de 1974Sevilla), conocíu como Paco León, ye un actor, direutor, productor y filántropu español. Ye hermanu de la tamién actriz María León y fíu de Carmina Barrios.

León dar a conocer en 2003 cola serie de sketches Homo zapping. Sicasí, l'ésitu nacional llegó-y en 2005 col entamu de la serie de televisión Aída, onde interpretaba a Luis Mariano «Luisma» García García, un drogadictu rehabilitáu, al que toos refiérense como «el tontu del barriu».

Amás, tamién foi'l protagonista de les películes No lo llames amor... llámalo X, Kiki, el amor se hace, Embarazaos, 7 años, Toc toc y La tribu. León convirtióse nun referente d'España nos últimos años, siendo reconocíu polos sos constantes desnudos nes redes sociales.

Carrera[editar | editar la fonte]

1974-1998: primeros años[editar | editar la fonte]

Francisco León Barrios nació nel barriu de Triana, Sevilla el 4 d'ochobre de 1974, anque se crio en Parque Alcosa. Ye'l fíu primoxénitu de Carmina Barrios, una ama de casa, y Antonio León, un taberneru. Tien dos hermanos: María, una actriz, y Alejandro, un militar. Con tan solu siete años, xubir a un escenariu nuna actuación de Teresa Rabal, na que pidieron voluntarios pa un concursu de baille. En dichu concursu, León llogró alzase col premiu, que foi un póster xigante de la cantante.

Nuna entrevista con Bertín Osborne, confesó que se tenía que «autu-obligase» a dir a la escuela, puestu a que la so madre dicía-y qu'acabaría llocu por estudiar demasiáu. Tamién confesó que:

«Na mio familia sentíame patito feu, yera bien terrible. Pensaba qu'a mi me camudaron. Sentíame bien ayenu a la mio familia, quería pertener a otra cosa. Escapé d'ellí y atopé el mio camín, pero a la fin foi un efeutu bumerán, porque yo soi eso de lo qu'escapé.»

1999-2005: ésitu nacional y Aída[editar | editar la fonte]

Paco León en 2008, mientres una entrevista con 20 minutos.

La so primer incursión na industria de la televisión, foi en 1999 nel programa Castiellos nel aire de Canal Sur, onde interpretó a Lucas, un simpáticu recepcionista. Darréu, fichó pola sitcom Moncloa, ¿dígame? de Telecinco na qu'encarnó a Mario. Sicasí, tres el pocu ésitu de la serie, dempués de trelce episodios emitíos nun plazu de cuatro meses, foi atayada.

Posterior a esto, León fichó pol programa de televisión de sketches Homo zapping, onde asonsañaba, ente otros personaxes, a Matías Prats, Bertín Osborne, Anne Igartiburu y Raquel Revuelta, xunto a los sos compañeros José Corbacho, Yolanda Ramos y Silvia Abril. En dichu programa, tamién encarnó la vida de Rubén, un mozu bien estravertíu qu'apaecía en programes de prensa rosa xunto a la so novia Jessi.

Tres la finalización del programa, León apaeció en dos episodios de 7 vidas. Nel primer episodiu apaeció como Eduardo, un noviu de Verónica, y nel segundu apaeció como Luisma García, l'hermanu d'Aída García, nel últimu episodiu d'esta en dicha serie. Por cuenta de esto, León interpretó a Luisma nel «spin-off» de 7 vidas, Aída, nel que pudo sabese que'l personaxe yera un drogadictu rehabilitáu que vivía xunto cola so madre nel barriu ficticiu de «Esperanza Sur». Gracies a dichu personaxe, León foi gallardoniáu con dos Fotogrames de Plata, dos TP d'Oru y trés premios de l'Academia de la Televisión d'España.

2006-2012: Ácaros y Carmina o revienta[editar | editar la fonte]

Paco León en 2015.

Mientres participaba en Aída, León emprestó la so voz pal doblaxe de les películes Madagascar (2005) y Valiant (2005) nel qu'interpretó a Alex, el lleón, y a Valiant, respeutivamente.

El 26 d'avientu de 2006, León dirixó y protagonizó el so primera serie de televisión Ácaros, onde dio vida a Sonny Crocket, el fíu bastante tontu d'una familia d'ácaros antropomorfos. La serie recibió males crítiques dende'l primer momentu, siendo calificada na páxina web «Vayatele» de: «Humor zafio chiscáu de sketch diversos a lo llargo de diez minutos». Tres el fracasu d'audiencia, la serie foi atayada definitivamente.[3]

En 2009 participó na película Dieta mediterránea, onde interpretó a Toni, un padre de familia con problemes matrimoniales.

En xunetu de 2012, León dirixó la película Carmina o revienta, nel que la so madre Carmina Barrios da vida a la semeya d'una muyer de 58 años que rexenta una venta en Sevilla y que, en sufriendo dellos robos, inventa una orixinal manera de recuperar el dineru que tanto precisa pa sacar a la so familia alantre; mientres espera'l desenllaz del so plan, cavilga na cocina de la so casa sobre la so vida.[4]

2013-presente: cine y La casa de las flores[editar | editar la fonte]

A mediaos de 2013, León participó na película 3 bodas de más, na qu'encarnó la vida de Mikel, unu de los ex-novios de Ruth. Darréu, dirixó la secuela de Carmina o revienta, esta vegada titulada Carmina y amén, nuevamente protagonizada por la so madre y la so hermana.[5] Coles mesmes, tres nueve años en televisión y un total de 237 episodios, la serie Aída remató polos sos malos datos d'audiencia, terminando la hestoria del so personaxe Luisma García, que finalmente se casa con Paz Bermejo, el so amor de tola vida.

A principios de 2016, León protagonizó y dirixó la película de comedia romántica Kiki, el amor se hace, que s'estrenó'l 1 d'abril y gracies a la cual llogró ser nomáu a dos premios Goya al «meyor guión adautáu» y al «meyor cantar orixinal», respeutivamente.[6] Esi mesmu añu, tamién protagonizó, xunto a Alexandra Jiménez, la película Embarazaos[7] y la película 7 años, xunto a Juana Acosta y Alex Brendemühl, que foi estrenada en Netflix a mediaos d'ochobre de 2016.[8]

En 2017, participó na película de comedia Toc toc, encarnando al personaxe d'Emilio.[9]

En marzu de 2018, estrenóse la película La tribu, na qu'encarnó a Fidel García, un executivu que pierde la memoria y vuelve atopase cola so madre biolóxica, que dio-y n'adopción cuando yera ñácaru. En dicha película, volvió trabayar con Carmen Machi, la so antigua compañera de repartu en Aída.[10]

Tamién en 2018, viaxó a Méxicu pa rodar la serie de la plataforma Netflix La casa de las flores, onde interpreta a María José, una tresxéneru, qu'enantes se llamaba José María.[11] Esi mesmu añu, protagoniza la miniserie de Movistar+ La peste, dirixida por Alberto Rodríguez, un thriller de dómina sobre la corrupción nel Sieglu d'Oru.[12]

Vida privada[editar | editar la fonte]

León ye fíu de l'actriz Carmina Barrios y hermanu de María León. Caltién una rellación sentimental cola direutora Anna Rodríguez, cola que tuvo una fía, llamada Manuela León, el 4 de marzu de 2010. León ye bien amigu de los actores Canco Rodríguez, Carmen Machi y Pepa Rus. León ye abiertamente bisexual y, mientres una entrevista pal programa Na tuya o na mía de Bertín Osborne, confesó que cuando conoció a la so muyer, él salía con un home. Coles mesmes, l'actor esclarió que: «cuando la conocí [la so muyer] supi que con ella diba llegar a viejito. Llevamos 10 años xuntos y lo que nos queda».[13]

Filantropía[editar | editar la fonte]

A finales de 2013, León dirixó'l curtiumetraxe La vuelta a la tortilla, que que los sos beneficios seríen unviaos en sofitu de la llucha contra'l cáncer de mama. Dichu curtiumetraxe, León definir:

«Una hestoria d'amor cotidiano, na que la protagonista tien la opción d'encarala como fadría cualesquier otra muyer. Tien que dexar tras los sos mieos y siguir alantre. La xente que-y arrodia -y sofita y ayúdalu a tomar les decisiones fayadices. A última hora, una hestoria emotiva que nun pretende faenos llorar, sinón tou lo contrario, sacar una sorrisa llena d'ilusión y esperanza»

Paco León volvió emprestar la so ayuda a una campaña solidaria, nesti casu en «La rueda de la felicidá», promovida por Euromaster en collaboración con Cruz Roxa, por que neños de families desfavorecidas tuvieren los sos regalos pa Navidá.[14]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Personaxe Notes
2002 Asalto informático LX Papel esporádicu
2003 La vida mancha Tipu Papel esporádicu
2005 Reinas Narciso Papel secundariu
Madagascar Álex Doblaxe, papel protagonista
Valiant Valiant Doblaxe, papel protagonista
2006 La dama boba Maestru de danza Papel esporádicu
Los managers Pipo Papel principal
2008 Sexykiller, morirás por ella Víctima Papel esporádicu
Madagascar 2: Escape d'África Álex Doblaxe, papel protagonista
2009 Dieta mediterránea Toni Papel secundariu
2011 No lo llames amor... llámalo X Fermín Papel principal
2012 Carmina o revienta Home sotierro Papel esporádicu/direutor
Madagascar 3: Europe's Most Wanted Álex Doblaxe, papel protagonista
2013 3 bodas de más Mikel Papel principal
2014 Carmina y amén Direutor
2016 Kiki, el amor se hace Paco Papel principal/direutor
Embarazaos Fran Papel principal
7 años (estrenada en Netflix) Luis Papel principal
2017 Toc toc Emilio Papel principal
La tribu Fidel García Ruiz Papel principal

Televisión[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Personaxe Notes
1999 Castiellos nel aire Lucas "Botones Sacarín"
2001 Moncloa, ¿dígame?

Papel principal (13 episodios)

2004 Jet Lag Amante arxentín Papel esporádicu (1 episodios)
7 vidas Eduardo «Edu» Papel esporádicu (1 episodios)
2005

Papel esporádicu (1 episodios)

2003-2006 Homo Zapping Dellos personaxes Papel principal (41 episodios)
2006-2007 Ácaros Sonny Crocket Papel protagonista (7 episodios)
2009 Lo que surda Chulazo26 Papel esporádicu (1 episodios)
2005-2014 Aída

Papel protagonista (237 episodios)

2018 Ambura Madrid

Papel protagonista (8 episodios)

La casa de las flores María José/José María Papel principal (13 episodios)
La peste Luis de Zúñiga Papel principal (6 episodios)

Programes de televisión[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Personaxe Notes
2003-2005 Homo zapping Dellos personaxes 41 episodios
2007 Planeta finito

1 episodios

2010 El club del chiste VIP

1 episodios

2011 El club de la comedia

1 episodios

2013 Abre los güeyos... y mira

2 episodios

2014 Hable con ellas

1 programa

2015 Na tuya o na mía

1 programa

Curtiumetraxes[editar | editar la fonte]

Como actor
Como direutor
  • La vuelta a la tortilla (2013) - Curtiu Solidariu col cáncer de mama.<!R7>
  • Vaca Paloma (2015)

Teatru[editar | editar la fonte]

  • Bradmilla, con Mari Paz Sayago (1999)
  • Madre, el drama padre (2001)
  • ¿Tas ende? (2009)
  • Lisístrata - Festival de Teatru de Mérida (2010)
  • The Hole (2011)

Danza[editar | editar la fonte]

  • “Coses pequeñes que se muerren” – Mes de Danza de Sevilla (1997)

Premios y candidatures[editar | editar la fonte]

Paco León nos Premios Goya de 2017.
Fotogrames de Plata
Añu Categoría Trabayo Resultáu
2011 Meyor actor de teatru The Hole Ganador
2009 Meyor actor de televisión Aída Nomáu
2008 Nomáu
Meyor d'actor de teatru ¿Tas ende? Nomáu
2007 Meyor actor de televisión Aída Ganador
2006 Nomáu
2005 Ganador
Unión d'Actores
Añu Categoría Trabayo Resultáu
2005 Meyor actor protagonista de televisión Aída Ganador
TP d'Oru
Añu Categoría Serie Resultáu
2011 Meyor actor Aída Nomáu
2010 Ganador
2009 Nomáu
2008 Nomáu
2007 Nomáu
2006 Nomáu
2005 Ganador
Premios de l'Academia de la Televisión d'España
Añu Categoría Serie Resultáu
2010 Meyor actor Aída Nomáu
2008 Ganador
2007 Ganador
2005 Ganador
Premios Goya
Añu Categoría Película Resultáu
2016 Meyor guión adautáu Kiki, el amor se hace Nomáu
Meyor cantar orixinal Nomáu
2012 Meyor direutor novel Carmina o revienta Nomáu
Premiu Ondes
Añu Categoría Serie Resultáu
2010 Meyor interpretación masculina de ficción Aída Ganador

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]