Baby boomer

De Wikipedia

Plantía:Xeneraciones Baby boomer ye un términu usáu pa describir a les persones que nacieron mientres el baby boom, qu'asocedió en dellos países anglosaxones, nel periodu contemporáneo y posterior a la Segunda Guerra Mundial, ente los años 1946 y 1964.[1] Tres la Segunda Guerra Mundial, dellos países anglosaxones— Estaos Xuníos, Canadá, Australia y Nueva Zelanda— esperimentaron un inusual repique nes tases de natalidá, fenómenu comúnmente denomináu baby boom. Nesos países el términu utilízase tamién pa denominar a esa xeneración.

Los términos baby boomer y baby boom xunto con otres espresiones, tamién s'utilicen nos países cola demografía que nun reflexen la crecedera sostenida nes families estauxunidenses mientres el mesmu intervalu de tiempu.[2]

El términu generación Jones ye usáu dacuando pa estremar a quien nacieron a partir de 1957, de los primeres baby boomers.[3][4]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

El tamañu y la repercusión económica[editar | editar la fonte]

Setenta y seis millones de neños norteamericanos nacieron ente 1945 y 1964, lo que representa una cohorte que ye significativa yá en razón de la so mesmu tamañu, de mano. En 2004, los baby boomers del Reinu Xuníu teníen el 80 % de la riqueza del país y mercaron el 80 % de tola gama d'automóviles, el 80 % de los cruceros y el 50 % de los productos de cuidu de la piel.[5]

Los boomers de cutiu atoparon dificultaes pa xestionar el so tiempu y dineru por un problema qu'otres xeneraciones nun tuvieron. Por cuenta de que la xeneración baby boomer atopó que los sos padres viven más tiempu, los sos fíos tán en busca d'una meyor y más amplia educación universitaria, y ellos mesmos quieren tener los sos fíos más palantre na vida, el boom convirtióse en ensertáu ente les xeneraciones. La xeneración sándwich, acuñáu na década de 1980, referir a baby boomers que tienen de curiar de los dos padres vieyos y neños de pocu tiempu coles mesmes.

La teoría ondulatoria d'edá suxure que la desaceleración económica de 2007-2009 asocedió por cuenta de que los baby boomers xubilar nesos años.[6] Projections for the aging U.S. workforce suxure que nel 2020, el 25 % de los emplegaos van tener a lo menos 55 años.[7]

En 1985 l'estudiu de cohortes xeneracionales de los EE.XX. por Schuman y Scott, a una muestra alta d'adultos preguntóse-y: «¿Qué acontecimientos mundiales nos postreros 50 años son especialmente importantes pa ellos?».[8] Pa los baby boomers los resultaos fueron los siguientes:

  • Baby boomer, cohorte 1 (nacíos de 1946 a 1955):

== Impautu na sociedá, historia y la cultura Una de les contribuciones feches pola xeneración Boomer paez ser la espansión de la llibertá individual. Los Boomers de cutiu acomúñense col movimientu polos derechos civiles, la causa feminista na década de 1970, los derechos de los homosexuales, los discapacitaos, según el derechu a la intimidá.

Los baby boomers anguaño conformen la mayor parte de la vida política, cultural, industrial, académica y la clase liderante nos Estaos Xuníos. Bill Clinton y George W. Bush, nacíos con mes y mediu de separación, a mediaos de 1946, son los primeros presidentes de la xeneración del baby boom en EE. XX., y les sos carreres nel cargu ilustren l'amplia, y de cutiu diverxentes, l'espectru de los valores y les actitúes adoptaes pol presente más grande grupu xeneracional de Norteamérica. Hasta la fecha, los baby boomers tamién tienen los más altos ingresos de los llares nos Estaos Xuníos.

Impautos sociales mas importantes[editar | editar la fonte]
1. Cambéu Social[editar | editar la fonte]

Los baby boomers son responsables por diálogos tempranos sobre tarrezas como igualdá pa persones homosexuales y persones afrodescendientes según los derechos de les muyeres. A diferencia de los sos padres, los baby boomers crecieron nun periodu onde les actitúes conservadores taben camudando pa ser más tolerantes. Ensin los baby boomers, munches de les lleis que güei protexen a les persones homosexuales, a los afrodescendientes y a les muyeres, podríen nun esistir.

2. Música[editar | editar la fonte]

Los baby boomers fueron parte d'una xeneración que camudó por completu la cara de la música. Dende la escena sicodélica de San Franciso hasta la música popular de New York, los baby boomers ayudaron a introducir un soníu dafechu distintu al preferíu pola sociedá dominante. Esti tipu de música ayudó a influyir distintos tipos de música que s'escuchen hasta'l día de güei.

3. Economía[editar | editar la fonte]

Los baby boomers tán ente les persones que más dineru ganen na historia de los Estaos Xuníos. Los boomers tienen un importante impautu nos vezos de compra de los Americanos y contribúin con cerca del 77 % de la riqueza acumulada n'América. Ensin los baby boomers, munchos negocios tendríen ganancies muncho más baxes.

4. Seguridá Social[editar | editar la fonte]

Por cuenta de que los baby boomers son munchos, van tener un importante impautu na seguridá social una vegada que se retiren. Agora y hasta los próximos años, la mayoría de los baby boomers van retirase y esto drenará la seguridá social y va causar que los retiraos d'otres xeneraciones consideren otres maneres de financiar el so retiru.

5. Política[editar | editar la fonte]

Munchos baby boomers agora atópense na política. Dende Bill Clinton hasta George W. Bush, munchos de los oficiales políticos d'altu rangu son consideraos como baby boomers. Naturalmente, engarren polos intereses de la so xeneración, y l'impautu políticu de los baby boomers cuasi se sintió en cada aspeutu de la política, tantu de manera tanxible (engarrando por ciertes polítiques) como de maneres menos tanxibles.


Predecesor:
Xeneración silenciosa
Baby boomer
(1945-1964)
Socesor:
Xeneración X

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Oficina del Censu d'EE.XX. (2006)
  2. Marchand, Philip, "La vida interior de la Población de Ardenas: El mieu, aleatorización de la vida de la Boomies",Saturday Night Magacín, ochobre de 1979 retrieved from It Seems Like Yesterday y-zine on 25 de xineru de 2007
  3. FNP Interactive - http://www.fnpinteractive.com+(19 d'avientu de 2008). «The Frederick News-Post Online – Frederick County Maryland Daily Newspaper». Fredericknewspost.com. Archiváu dende l'orixinal, el 6 de febreru de 2009. Consultáu'l 2 d'agostu de 2010.
  4. Noveck, Jocelyn (2009-01-11), "In Obama, many see an end to the baby boomer yera". [1]
  5. Walker, Duncan (Sept 16, 2004) "Live Fast, Die Old", BBC News site. Retrieved 2007-01-26.
  6. Economy cares bigger bust without Boomers, Reuters, Jan 31, 2008
  7. Chosewood, L. Casey (19 de xunetu de 2012). «Safer and Healthier at Any Age: Strategies for an Aging Workforce». National Institute for Occupational Safety and Health. Consultáu'l 31 de xunetu de 2012.
  8. Schuman, H. and Scott, J. (1989), Generations and collective memories, American Psychological Review, vol. 54, 1989, páxs. 359-81.
  • Smead, Howard (2000). Don't Trust Anyone Over Thirty: The First Four Decades of the Baby Boom. IUniverse. ISBN 0-595-12393-7.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]