Contrapesu

De Wikipedia
Grúa con contrapesu

Un contrapesu ye un pesu, que s'utiliza pa equilibrar les fuercies o par motor. Utilícense ellí onde se mueven mases considerables.

Principiu[editar | editar la fonte]

Los contrapesos utilícense principalmente n'ascensores y grúes.

Pa consiguir estabilidá, hai de compensase la fuercia que s'espera prodúzase. Un contrapesu ayuda a alzar pesos importantes, porque les fuercies contraries neutralícense col efeutu de la gravedá. La direición correuta del contrapesu algamase cola ayuda de rodiellos de sentíu de xiru variable.

Los contrapesos tamién s'utilicen en xiros pa evitar un entornu. Según la llei de la palanca, el momentu par necesariu resulta de multiplicar la fuercia pola distancia de la fuercia al centru de xiru.

Aplicaciones[editar | editar la fonte]

Giros[editar | editar la fonte]

Grúa: Una aplicación típica ye'l contrapesu de grúes torre y grúes móviles en forma de pesaos ​​bloques de formigón. Cuando se carga nel brazu tien un gran momentu, que se compensa colos contrapesos.

Carretilla elevadora: Un pesu, de normal asitiáu na parte trasera del vehículu, garantiza la estabilidá.

Fundíbulu reconstruyíu con contrapesu móvil nel Château des Baux, Francia.

Fundíbulu: Funcionen según el principiu de palanca, onde un contrapesu nel brazu curtiu garantiza l'aceleración necesaria nel brazu llargu.

Equilibráu de ruedes: Los pesos asitiaos na rueda aseguren que la exa de xiru coincide cola exa principal d'inercia. Namái entós desapaecen les posibles fuercies perturbadores con respeuto a la exa (vibraciones). Tamién s'utiliza esti métodu nes ruedes de les llocomotores de vapor.

Metrónomu: Un metrónomu estendible tien un pesu movible que ta afitáu nel pendilexu. El pendilexu caltiénse n'oscilación gracies a un mecanismu de muelles. Según la posición del pesu puede determinase la velocidá.

Movimientu llinial[editar | editar la fonte]

Ascensor: Pa llevantar pesos utilicense contrapesos nun ascensor de cables, que tán afitaos na cabina per mediu de rodiellos ya inviértense nel techu (o a la inversa). D'esta forma, el motor que mueve la cabina namái hai d'alzar la diferencia ente la carga y el contrapesu. Amás, el contrapesu aumenta l'aceleración al xubir, al empar que la mengua al baxar.[1] Tamién les pontes plegables y d'elevación vertical trabayen según esti principiu.

Ascensor espacial: Pa un teóricu ascensor espacial tien d'haber un contrapesu pa colgar el cable, que permita tresportar cargues al espaciu. El contrapesu encargaríase de compensar la gravedá del cable pa que llegue a la órbita xeoestacionaria que permita a la fuercia centrífuga equilibrar la fuercia d'atraición de la Tierra.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]