Orfanatu

De Wikipedia
Antiguu orfanatu xudíu de Berlín-Pankow.
Escudo del Patronatu de Güérfanos del Exércitu de Tierra d'España.

Un orfanatu, orfanatorio, orfelinato, centru d'acoyida de menores o "centru de proteición de menores" ye una institución encargada del cuidu de los menor d'edá menores d'edá, güérfanus o abandonaos (expósitos) y de los neños o adolescentes, a quien les autoridaes dixebraron de los sos proxenitores, retirándo-yos la patria potestá.

De normal los orfanatos son consideraos como una alternativa inferior a l'adopción o a les cases d'acoyida y pueden tar financiaos por aciu capital públicu o priváu, siendo tradicional l'axudicación a entidaes relixoses.

En Méxicu[editar | editar la fonte]

En Méxicu, les cases trubiecu p'atender a menores dende naciellos hasta los 4 años d'edá n'estáu d'indefensión, formaron parte del Institutu Mexicanu d'Asistencia a la Niñez, pa pasar depués a ser competencia del Sistema Nacional pal Desenvolvimientu Integral de la familia (DIF), al traviés de centros asistenciales del tipu casa trubiecu "tlalpan", casa "coyoacan", cases llar pa neñes y varones, y centru amanecer pa neños.[1] Los principales oxetivos de casar trubiecu y les sos variantes sociales son dar respuesta inmediata a la solicitú d'ingresu y atención social, educación, puericultura, psicoloxía a neños y neñes de 0 a 4 años d'edá.

Coles mesmes pretende promovese aiciones d'investigación de los factores que xeneren vulnerabilidá nos infantes que'l so abandonu foi provocáu por una situación socioeconómica y cultural (la madre y el padre ver na necesidá de dise a trabayar pa consiguir los medios económicos suficientes pa sobrevivir).

Les nueves cases trubiecu garanticen la proteición y el desenvolvimientu integral de les neñes, neños y adolescentes que por dalguna situación de vulnerabilidá social atópase en riesgu d'abandonu o de maltratu, promoviendo l'accesu de los servicios básicos de desenvolvimientu, al exerciciu plenu de los sos derechos y a una formación con sentíu humanu, que fortaleza les sos capacidaes individuales y accesu a una vida digna. Asina mesmu, empecípiase'l so reintegración a la vida familiar y social nel menor tiempu posible, yá sía al so nucleu d'orixe o llares sustitutos por aciu l'adopción.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Tercer informe d'execución del plan nacional de dasarrollo 2007-2012. Programa d'Asistencia de Desenvolvimientu Infantil DIF. Universidá Autónoma Metropolitan unidá iztapalapa;neños abandonaos en cases cuna.

Bibliografía[editar | editar la fonte]