Bancu Central de los Emiratos Árabes Xuníos

De Wikipedia
Bancu Central de los Emiratos Árabes Xuníos
bancu central
Llocalización
Sede Abu Dhabi
Direición Emiratos Árabes Xuníos
Historia
Fundación19 mayu 1973
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Bancu Central de los Emiratos Árabes Xuníos (n'árabe: مصرف الإمارات العربية المركزي المتحدة) ye la institución estatal responsable de la xestión y política monetaria, amás de la regulación bancaria nos Emiratos Árabes Xuníos.

Foi establecíu'l 19 de mayu de 1973 so la denominación de Caxa de Conversión de los Emiratos Árabes Xuníos.[1] Esto dempués de la creación de los Emiratos Árabes como un estáu independiente en 1971.[2] El propósitu orixinal de la Caxa de Conversión foi emitir una moneda independiente pal nuevu estáu que reemplazara les monedes esistentes en circulación pa la dómina: el Riyal qatarín y el Dinar bareiní. El nuevu Dirham emiratín entró en circulación nel mesmu día del establecimientu de la Xunta Monetaria.

Mientres esos tiempos, la Caxa de Conversión de los Emiratos Árabes nun tenía plenes facultaes propies d'un Bancu central. Dicha entidá foi la encargada de xestionar la moneda, les reserves d'oru y les divises del país, pero nun tenía l'autoridá reguladora y nun taba facultáu pa remanar la política monetaria del país. El 10 d'avientu de 1980 créase la Llei Unión Nᵘ10 por aciu el cual establecía formalmente lo que se conoz anguaño como'l Bancu Central de los Emiratos Árabes Xuníos, en sustitución de l'antigua Caxa de Conversión.

El Bancu Central de los Emiratos Árabes Xuníos tien facultaes pa emitir y alministrar la moneda; d'asegurar la estabilidá de la mesma; de xestionar la política de creitu del país; de desenvolver y supervisar el sistema bancariu nos Emiratos Árabes; d'actuar como banqueru, apurrir sofitu monetariu y financieru al Gobiernu; de xestionar les reserves d'oru y divises; d'actuar como emprestador d'última instancia pa los bancos qu'operen en territoriu emiratín; y representar a los Emiratos Árabes Xuníos nes instituciones internacionales como'l Fondu Monetariu Internacional, el Bancu Mundial y el Fondu Monetariu Árabe.

Composición[editar | editar la fonte]

Consejo d'alministración[editar | editar la fonte]

La entidá ye supervisada por un Conseyu d'Alministración, compuestu por siete miembros, acordies con lo axustao na Llei Unión Non°10 (de 1980), na que preve d'un Presidente, un Vicepresidente, un Gobernador (de los cualos tienen el rangu de Ministru) y cuatro Direutores. Cada Direutor ye nomáu por aciu decretu depués de la so aprobación pol Conseyu de Ministros de los Emiratos Árabes Xuníos y tienen un periodu de xestión de cuatro años. Los miembros del Conseyu tienen prohibíu sirvir na alministración de cualquier bancu comercial con sede nos Emiratos Árabes, nin pueden sirvir como miembros del Conseyu Nacional Federal d'esi país.

De siguío los integrantes actuales del Conseyu d'Alministración del Bancu Central de los Emiratos Árabes Xuníos:[3]

  • Khalifa Mohammed Al Kindi - Presidente
  • Khalid Juma Al Majid - Vicepresidente
  • Mubarak Rashed Al Mansoori - Gobernador
  • Younis Haji Al Khoori - Direutor
  • Khalid Ahmed Altayer - Direutor
  • Khalid Mohammed Salem Balama - Direutor
  • Hamad Mubarak Bu Amim - Direutor

Organización y funciones[editar | editar la fonte]

El Bancu Central emiratín atópase estructurado de la siguiente manera:[4]

Cañes[editar | editar la fonte]

Amás de la so oficina central en Abu Dhabi, la entidá cunta con sucursales n'otros cinco ciudaes de los Emiratos Árabes Xuníos. Estes son:[5]

Al Ain,
Dubái,
Fujairah,
Ras al-Jaima y
Sarja

Supervisión Bancaria y el Departamentu de Examinación[editar | editar la fonte]

Esti departamentu ye responsable de supervisar el cumplimientu de la normativa de la industria bancario en dichu país. Una parte importante del departamentu atópase na oficina sede en Dubái del Bancu, una y bones la industria bancario nesi país concentrar en gran midida nesta ciudá. L'algame del so mandatu normativu inclúi los bancos nacionales, bancos estranxeros allugaos nel país, según la casa de finances y otres instituciones financieres, incluyíes les práutiques d'asesoramientu financieru. En xunu de 2013, había 23 bancos nacionales y 28 bancos estranxeros nos Emiratos Árabes.

Les funciones del departamentu inclúin la espedición de llicencies a les instituciones bancaries, l'establecimientu de normes y regulaciones bancaries amás del siguimientu del so debíu cumplimientu. El departamentu tamién ye responsable de la coordinación y cooperación colos organismos de normalización internacionales y demás organizaciones bancariessobremanera'l Bancu de Pagos Internacionales, el Grupu d'Aición Financiera, el Fondu Monetariu Internacional y el Bancu Mundial.

Departamentu d'Operaciones Bancaries[editar | editar la fonte]

Esti departamentu ye responsable de la emisión y xestión de los billetes y monedes, tamién xestiona los sistemes de pagu electrónicu del país. La impresión de billetes históricamente foi contratada por aciu una empresa fabricante d'imprentes de seguridá, específicamente por De La Rue del Reinu Xuníu. Sicasí en mayu de 2013 el Bancu Central Emiratín y l'Autoridá d'Inversiones Árabes anunciaron conxuntamente la intención d'establecer una Casa de la Moneda na nación árabe pa cumplir colos requisitos esixíos pol Bancu Central en rellación cola impresión de billetes.

Departamentu d'Investigación y Estadístiques[editar | editar la fonte]

Esti departamentu procesa los datos económicos que se publicar nuna serie de publicaciones, incluyendo'l Informe Añal del Bancu Central, el Boletín Económicu y el Boletín Estadísticu. El departamentu tamién caltién contactos colos sos homólogos nes instituciones internacionales, principalmente'l Fondu Monetariu Internacional y el Fondu Monetariu Árabe, según la coordinación con otres fontes de datos nos Emiratos Árabes Xuníos, como l'axencia d'Aduanes y los Ministerios de Gobiernu.

Departamentu d'Asuntos Alministrativos[editar | editar la fonte]

Esti departamentu toma una serie de funciones de back office. Estos inclúin la xestión de la Biblioteca del Bancu Central, l'archivu de los rexistros, compres, caltenimientu d'edificios y guardias de seguridá.

Departamentu de Control Financieru[editar | editar la fonte]

Esti departamentu cunta con tres árees principales:

    • Operaciones de Tesorería, cuentes ya información de xestión. Operaciones de Tesorería ye parte de la función de back office del Departamentu de l'Ayalga.

Departamentu de l'Ayalga[editar | editar la fonte]

Esti departamentu ye responsable de la xestión ya inversión de los activos y de les reserves del Bancu Central. Estos activos entienden principalmente depósitos del Gobiernu Federal Emiratín; depósitos de los bancos comerciales con sede nel país que tán obligaos a caltener un ciertu porcentaxe de los sos activos como depósitos líquidos nel Bancu Central.

El departamentu ta entamáu en cuatro principales seiciones:

    • Mercaos de Capital, **

Mercaos Monetarios y Divises, ** Certificaos de Depósitu y ** Back Office Asentamientos.

Departamentu d'Auditoría Interna[editar | editar la fonte]

Esti departamentu tien funciones d'auditoría al traviés de les siguientes árees:

    • Seguridá Pago: Son los controles que se lleven a cabu en toles transaiciones qu'impliquen la tresferencia de fondos dende cuentes calteníes pol Bancu Central.
    • Seguridá TI: El departamentu ye responsable de la seguridá de les actividaes sensibles en tolos sistemes electrónicos.
    • Auditoría posterior: El departamentu revisa los gastos financieros realizaos al traviés de les sedes rexonales y les cañes, amás de revisar los informes pa detectar cualquier casu d'incumplimientu o irregularidá.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Welcome to the Official Website of Central Bank of the Unted Arab Emirates». Consultáu'l 27 d'avientu de 2016.
  2. Archivo dixital del Bancu Central de los EAU (ed.): «Historia oficial del Bancu Central de los Emiratos Árabes». Consultáu'l 2 d'avientu de 2015.
  3. Bancu Central de los EAU (ed.): «Composición del Conseyu d'Alministración (n'Inglés)». Consultáu'l 2 d'avientu de 2015.
  4. Bancu Central de los EAU (ed.): «Estructura organizativa del Bancu Central de los EAU (n'Inglés)». Consultáu'l 2 d'avientu de 2015.
  5. Bancu Central de los EAU (ed.): «Dato sobre les sucursales del Bancu Central de los EAU». Consultáu'l 2 d'avientu de 2015.