Luis Mexía de la Cerda

De Wikipedia
Luis Mexía de la Cerda
Vida
Nacimientu 1560 (greg.)
Nacionalidá España
Muerte 1635 (74/75 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
llatín
Oficiu escritor
Cambiar los datos en Wikidata

Luis Mexía de la Cerda o Mejía de la Cerda (1560 (greg.) – circa 1635) foi un xurista, poeta y dramaturgu español del Sieglu d'Oru, al que nun hai que confundir con otru Luis Mexía daqué anterior, autor del Apólogo del refalfiu y el trabayu (1546), nin colos nobles homónimos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Llicencióse en lleis y yá en 1611 yera doctor; trabayó como relator de la Chancillería de Valladolid, onde moraba, y participó como poeta nes Fiestes que se fixeron en Valladolid na Beatificación de Santa Teresa (1614), y como testigu nos procesos de beatificación y canonización de San Juan de Dios. Casóse en Valladolid, parroquia de San Martín, de la que dependía la Real Chancillería, con María Redondo de Guevara; divorcióse de bon alcuerdu unos meses dempués. Tuvo un tropezón inquisitorial en 1616 cuando foi denunciáu por un asuntu de Teoloxía conteníu nuna oración en llatín so en loor de la Virxe, pero'l procesu nun foi a más porque esi mesmu llugar fuera utilizáu por un obispu, como él mesmu ocupóse en demostrar imprimiendo dambes obres. Dictó testamentu'l 19 d'Abril de 1618, anque sobrevivió abondo a esa fecha, y ellí declara tener 58 años, polo que tuvo de nacer en 1560. Mentar como autor dramáticu Agustín de Rojas Villandrando na so Viaxe entreteníu (1603) y como poeta Cervantes nel so Viaxe del Parnasu (1613), si ye que nun se refier en realidá al traductor d'Ovidio Diego Mejía.

La so obra más famosa ye la Traxedia famosa de Doña Inés de Castro, reina de Portugal, que se publicar primero na Tercer parte de les comedies de Lope de Vega, anque nun ye so. Inspirar na Nise llastimosa de Jerónimo Bermúdez. Tamién escribió los autos sacramentales Les pruebes del llinaxe humanu (1621) y El xuegu del home (1625), que se caltién manuscritu na Biblioteca Nacional de Madrid. Participó con una décima n'aponderamientu del arquiteutu Francisco de Praves nos preliminares de la so traducción del Llibru primeru de la Architectura d'Andrea Palladio (Valladolid: Juan Lasso, 1625).[1] Atribúyese-y tamién la comedia La humildá eponderada.

Referencies[editar | editar la fonte]

Obres[editar | editar la fonte]

  • Oración del Doctor Mexia de la Cerda felicidá nel Conventu de S. Francisco de Valladolid el séptimu dia de la Octava de la Purissima Concepción de La nuesa Señora, añu de 1616 (en llatín).
  • Traxedia famosa de Doña Inés de Castro, reina de Portugal, 1611.
  • Hestoria de San Juan de Dios
  • Les pruebes del llinaxe humanu (1621), autu sacramental.
  • El xuegu del home: autu sacramental, manuscritu de 1625.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Diccionariu Oxford de Lliteratura española ya hispanoamericana. Barcelona: Crítica, 1984.