Lizardo García

De Wikipedia
Lizardo García
ministru de Finances d'Ecuador

Vida
Nacimientu Guayaquil26 d'abril de 1844
Nacionalidá Argentino
Muerte Guayaquil29 de mayu de 1927 (83 años)
Sepultura Cementerio General de Guayaquil (es) Traducir
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partido Liberal Radical Ecuatoriano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Lizardo García Sorroza (26 d'abril de 1844Guayaquil – 29 de mayu de 1927Guayaquil) foi Presidente d'Ecuador dende'l 1 de setiembre de 1905 hasta'l 15 de xineru de 1906.

Biografía[editar | editar la fonte]

Lizardo García nació en Guayaquil el 26 d'abril de 1844. El so padre yera miembru del gremiu de Carpinteros de Ribera. Estudió la primaria nel Colexu San Luis Gonzaga de los xesuites. A los 12 años d'edá, empezó a trabayar nun almacén d'atarraquites onde fizo práutiques de comerciu. A los 19 d'años d'edá, afiliar a l'acabante fundar Cámara de Comerciu de Guayaquil. Dende los 20, trabayó por 15 años en llabores d'alministración y contabilidá de la Casa Luzárraga. A los 24, casóse con Carmen Coello Álvarez. Mientres 66 años tuvo un matrimoniu feliz hasta la muerte de la so esposa en 1934. A los 35, fundó la empresa "N. Norero y Cía." y fizo fortuna gracies al so esfotu y homía de bien. A los 59, integró la Comisión Consultiva d'Aduana y fundó la firma importadora "L. García y Co.", al frente del Palaciu Municipal. Por 16 años formó parte del direutoriu de la Cámara de Comerciu.

Perteneció al direutoriu de la Sociedá Proteutora de la Infancia y foi miembru de la Xunta de Beneficencia. Militó dende mozu nes files lliberales, oponer a la dictadura de Veintemilla y al progresismu de Cordero; ayudaba con dineru a los lliberales exiliaos en Perú y Centroamérica, suscribió l'Acta de Pronunciamientu del 5 de xunu de 1895 ya integró el Comité de Receición al xeneral Eloy Alfaro. En 1895 foi nomáu ministru de Facienda, Creitu y Obres Públiques, mientres la campaña militar d'esi añu encargar toles carteres como ministru Xeneral. Gociaba del absolutu enfotu de Alfaro. García retirar a la vida privada una vegada que'l lliberalismu consolidar n'Ecuador depués de la victoria de Gatazo el 15 d'agostu de 1895. A fines d'esi añu viaxó a París. Na Gran Quema de 1896 perdió casa y en-seres.

Tornó a Guayaquil en 1898, foi escoyíu senador y vicepresidente del Senáu. Impulsó los proyeutos de les lleis de Bancos y de la Moneda. En 1899 ocupó la presidencia de la Municipalidá y dirixó la Xunta de Canalización que dotó cola planta provisora d'agua al Cuerpu de Bomberos y aumentó el caudal d'agua potable. Na llerza bancario de 1901, foi nomáu "liquidador de la quiebra" del Bancu Comercial y Agrícola, pero la so xestión foi tan eficaz que llogró rehabilitar el bancu en pocos meses. En 1903, el presidente Leonidas Plaza designar comisionado Fiscal en Londres pa tratar l'arreglu de cuentes de la construcción del ferrocarril. Depués de cinco meses de xestión publicó'l folletu "Delda Esterna". En 1905 foi escoyíu presidente de la República. Depuestu en xineru de 1906 por Alfaro, viaxó con salvoconducto a Barcelona, d'onde retornó en 1912 casi ciegu pola enfermedá del glaucoma. En Barcelona escribió'l folletu "La propiedá nel so aspeutu sociolóxicu". En 1923 el Conceyu Cantonal declarólu "Fíu Beneméritu de la Ciudá de Guayaquil". La so fortuna menguara, pero en 1931 heredó del so fíu "La Linda", facienda de 20 mil hectárees en Balzar. Morrió en Guayaquil el 29 de mayu de 1937 a los 93 años d'edá. Bondosu, xentil, senciellu, simpáticu, amiguero y deferente con toos, tocaba la flauta y tenía perbién el francés. Gustába-y la comida criolla y especialmente el pexe al vapor y l'avena con lleche, azucre y canela.

Presidencia[editar | editar la fonte]

Lizardo García trunfó nes eleiciones presidenciales de 1905 con 74.369 votos. Nel so mandatu, García nomó a Gonzalo Córdova, como ministru de lo Interior; al coronel Tomás C. Larrea, ministru de Guerra y Marina, y a Juan Francisco Game pa Facienda, los trés, lliberales convencíos. Designó a Leonidas Plaza como ministru plenipotenciario en Washington DC, y propúnxose afitar la paz por aciu el respetu a los derechos políticos, la reorganización de la Facienda Nacional, el enrumbamiento de la política esterior y l'impulsu a l'agricultura y el comerciu.

Pa contener una división más fonda del lliberalismu, el Congresu punxo a Eloy Alfaro na Comisión Codificadora de Lleis Militares. Los defensores de García dicíen que Alfaro conspiraba aprovechándose d'esta ocasión. Los de Alfaro dicíen que'l gobiernu xixilar y faía-y imposible cumplir col encargu del Congresu. Alfaro arrenunció'l 1 d'avientu y anicióse en Guayaquil. Alfaro y la Xunta Radical conspiraben verdaderamente so sida de «salvar la Revolución». Bilordiar a García y a los sos ministros y enguizóse al Exércitu. Alfaro cuntaba col sofitu de grupos populares, de teóricos del radicalismu y de una fracción de la burguesía comenenciuda en desenvolver la industria nacional. Cuntaba col dineru de Archer Harman, el contratista del ferrocarril.

Alfaro entamó un golpe d'Estáu por aciu el llevantamientu de los cuarteles, siguíu pol pronunciamientu de la sociedá civil. Asina se fizo'l 31 d'avientu de 1905 en Riobamba y Guaranda. Dirixó'l llevantamientu de Riobamba el coronel Emilio Terán, quien desconoció a García por aciu una telegrama que s'apurrió al presidente cuando se topaba celebrando l'Añu Nuevu. García entamó la resistencia pa defender la Constitución y llamó a Plaza. Partiendo de incógnito dende Guayaquil, Alfaro empezó una campaña de 20 díes contra les fuercies constitucionales de García. Venció en Chasqui, Cotopaxi, y entró a Quito'l 17 de xineru de 1906. Guayaquil pronunciar por Alfaro dos díes depués. En Chasqui morrieron 150 soldaos y quedaron mancaos 200. En Guayaquil, morrieron más de 300 persones. Y empezó el segundu alfarismo.[1]

Ministros d'Estáu[editar | editar la fonte]

Ministeriu Ministru
Ministeriu de Guerra y Marina Coronel Tomás Larrea
Angel

Meneses

Ministeriu del Interior Gonzalo Córdova
Ministeriu de Hacienda Juan F. Game
Ministeriu de Rellaciones Esteriores Gonzalo Córdova (Encargáu)

Fonte:[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Amalio Bustamante
Presidente del Conseyu Municipal de Guayaquil

1899 - 1899
Socesor:
José Antonio Gómez
Predecesor:
Leonidas Plaza
Presidente Constitucional de la República del Ecuador

1 de setiembre de 1905 - 15 de xineru de 1906
Socesor:
Eloy Alfaro