Enemigu

De Wikipedia
Un soldáu estauxunidense xixila a un grupu de prisioneros enemigos mientres la Segunda Guerra Mundial.

Un enemigu ye una persona o grupu de persones, que s'oponen a otru grupu de persones yá seya poles sos idees, pensamientos, actividaes o por motivos políticos radicales tales como l'invadir a otru país pola captura de les sos Recursos naturales. A diferencia del adversariu, l'enemigu ye la espresión radical de la diferencia ente persones, l'antagonismu exacerbado o'l desalcuerdu estremu, innegociable ya intolerante ente entes sociales, políticos, relixosos, etc.

Enemigu como conceutu bélicu[editar | editar la fonte]

Nel casu de la Declaración de guerra considérase como enemigu a les fuercies armaes d'otru país y, dependiendo de les regles d'enfrentamientu, a los sos civiles como contrarios.

Cuando se prinda a un enemigu del bandu contrariu podría consideráse-y prisioneru de guerra y el cual tendrá de ser tratáu, conforme a los Convenciones de Xinebra si los bandos tán suscritos.

Na Segunda Guerra Mundial, el Xapón imperial nun se xuntó a les convenciones de Xinebra y realizó innumberables actos de barbarie en contra de los sos prisioneros de guerra, cuantimás a aquellos náufragos d'embarcaciones fundíes pol arma de submarinos como ye'l casu del I-26 y el I-8. Los civiles enemigos nun corrieron meyor suerte como ye'l casu de la Batalla de la Isla Wake en que s'executaron a 98 civiles y militares en 1943.

Tampoco escaparon a estes práutiques contraries a la convención de Xinebra Alemaña, Estaos Xuníos nin Inglaterra. Nel casu de l'Alemaña nazi, esta recurrió a los prisioneros rusos pa masacrarlos direutamente nes bolses, n'esperimentos con armes biolóxiques, esperimentos en condiciones estremes o gaseamientos en campos de concentración.

Paradóxicamente, diéronse casos de cooperación simbiótica ente enemigos, como ye'l casu del prisioneru rusu qu'aportó a cooperar colos alemanes inclusive en pasase de bandu, llamóse-yos Hiwi.

Nes guerres civiles, los enemigos del bandu perdedor o antagonista nun tán amparaos nin pola llei nin convenciones, polo que son más cruentos los tratos ente connacionales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]