Unkulunkulu

De Wikipedia
Unkulunkulu
Información
[editar datos en Wikidata]

En mitoloxía zulú, Unkulunkulu (en zulú ancestru, pero tamién el más grande de lo grande o el más poderosu de lo poderoso (el toupoderosu) ) ye la divinidá suprema, creadora de la humanidá. Ta consideráu'l defensor y proteutor de la nación guerrera y una divinidá activa a pesar de la so respetable edá. Otru nome de Unkulunkulu ye uThixo.

Mitos[editar | editar la fonte]

Créese que Unkulunkulu creció nun xuncu na barraquera mítica d'Uhlanga, el banzáu d'onde la humanidá nació. Y cuando algamó abondu pesu, cayó a la tierra.

Según el mitu zulú de la creación, Unkulunkulu remaneció del vacíu y creó'l primer home de la yerba, ente que cola llegada de la muerte sobre la tierra, los zulús, como otres tantes poblaciones africanes, utilicen el mitu del mensaxeru: unvió a un camaleón p'anunciar a la humanidá que yeren inmortales. Sicasí, el mensaxeru detener a comer cerca d'un matu y retrasóse. Unkulunkulu, qu'esperaba dalgún signu de gratitud pol so magnanimidad, quedó defraudáu. Asina que unvió a un llagartu a anunciar que yeren mortales. El llagartu nun se detuvo y consiguió tresmitir el so mensaxe, decidiendo asina, pa siempres, el destín de los homes.

A pesar d'esta aición, Unkulunkulu ta consideráu un Dios bondosu, pos como contrapartida a la desgracia de la muerte inevitable ufiertó la institución del matrimoniu, que dexa a los valerosos guerreros zulús tener fíos, amás de dar a los homes medicines pa les enfermedaes, el fueu pa cocinar y una morada pa los muertos; los zulús, de la mesma forma que los bosquimanos creen que les estrelles son en realidá los güeyos de los difuntos que curien del mundu.

Aclaraciones[editar | editar la fonte]

El dios ye de fechu una deidá ensin xéneru, anque les traducciones bíbliques del dios per parte de los misioneros cristianos d'África del Sur etiquetaron incorreutamente a Unkulunkulu como específicamente del xéneru masculín. De cutiu confundir a Unkulunkulu con Umvelinqangi (El que taba de primeres), el dios creador y omnipresente, que se manifiesta en forma de truenos y terremotos y creador de los primeros xuncos de los cualos remaneció'l dios supremu Unkulunkulu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]