Pilar Jurado

De Wikipedia
Pilar Jurado
presidente de la SGAE (es) Traducir

febreru 2019 - abril 2020
José Ángel Hevia
miembro del consejo directivo (es) Traducir AIE, España (es) Traducir

Vida
Nacimientu Madrid[1]1968[2] (55/56 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
inglés
Oficiu cantantecantante d'ópera
Miembru de AIE (es) Traducir
Academia de les Artes Escéniques d'España
Xéneru artísticu ópera
Instrumentu musical voz
enelbiou.com
Cambiar los datos en Wikidata

Pilar Jurado (1968Madrid) ye una sopranu española. Tamién ye compositora y direutora d'orquesta, con actividá en múltiples xéneros musicales.

Biografía[editar | editar la fonte]

Pilar Jurado nació en Madrid. Empezó los sos estudios nel Real Conservatoriu Cimeru de Música de Madrid en 1976 (con 8 años), onde cursó pianu, cantar, composición, musicoloxía, pedagoxía musical y direición d'orquesta. Amplió la so formación en cursos especializaos con maestros como Leonardo Balada, Luis de Pablo, José Evanxelista, Claudio Prieto, Javier Darias, Tom Johnson y Franco Donatoni.

El so debú en 1992 como solista de la ópera Antigua fe, de Luis de Pablo, apurriría-y un gran ésitu que la llevó a actuar a los meyores teatros operísticos d'Europa, llogrando la so consagración esi mesmu añu cola so representación de la ópera barroca Vientu ye la felicidá d'amor, de José de Nebra.

En 1997, actúa na primer representación que se fixo nel Teatru Real de Madrid nel so reinauguración, cola ópera de Manuel de Falla La vida curtia. La so rellación col teatru madrilanu enllargar con dellos montaxes socesivos mientres numberoses temporaes. En 2000, Pilar Jurado debuta nel Concertgebouw d'Ámsterdam y nel Llicéu de Barcelona na ópera DQ de José Luis Turina, con montaxe de La Fura dels Baus. Jurado fai buecu nos teatros de toa Europa y Asia.

Como compositora, recibió numberosos encargos de distintes instituciones como la Fundación Juan March o Centru pal Espardimientu de la Música Contemporánea, según el Teatru Real.

El 11 de febreru de 2011 realizóse l'estrenu de la ópera encargo del Teatru Real, La páxina en blancu, siendo asina la primer muyer de la hestoria en ver representada una ópera nel Teatru Real (amás de ser la primer muyer n'estrenar una ópera nel coliséu madrilanu). La ópera, un thriller operísticu en pallabres de la mesma compositora de la so música, llogró una crítica polo xeneral favorable.[3]

El 3 de xunu de 2011 estrenó con gran ésitu na Clerecía de Salamanca'l so trabayu musical Vitae mysterium, Cantata al numen que ve lo invisible, siente lo intanxible y llogra lo imposible, como obra d'apertura del 7ᵘ Festival Internacional de les Artes de Castiella y Llión FÀCIL, realizada por encargu del mesmu Festival y de la Orquesta Sinfónica de Castiella y Llión, qu'estrenó la obra cola collaboración del coru Ars Nova, de Salamanca, y l'Escolanía de Segovia, actuando como sopranu la mesma Pilar Jurado y so la direición de Titus Engel.

En 2013 estrenó la so segunda ópera La mio diva ensin mi, con llibretu del humorista Eloy Arenas, nel Teatru de la Zarzuela dientro del festival Operdehoy.

Actividaes filantrópiques[editar | editar la fonte]

El 4 d'avientu de 2013 Pilar Jurado interpretó xunto al cuartetu de cuerda formáu por David Mata, Lavinia Moraru, María Cámara y Javier Albaré un conciertu dedicáu a la Iniciativa “La música contra'l trabayu infantil” del Programa Internacional pa la Erradicación del Trabayu Infantil (IPEC) de la OIT. L'escenariu escoyíu foi l'auditoriu Caxa de Música del espaciu cultural CentroCentro, asitiáu nel Palaciu de Cibeles de Madrid.[4] El 19 de xunu de 2015,dientro de la mesma iniciativa, Pilar Jurado cantó en Bilbao cola Nueva Orquesta de Leioa y el Coru de Neños del Conservatoriu de la Sociedá Coral de Bilbao, nel Teatro Campos Elíseos nun conciertu entamáu pola Fundación Novia Salcedo (Proyeutu PEGASUS) y la Organización Internacional del Trabayu, col lema "Tarxeta Colorada al Trabayu Infantil"

Trabayos discográficos[editar | editar la fonte]

Tocantes a los sos discos, Pilar Jurado supo interpretar a la música barroca con ritmos electrónicos. Tamién entemez ópera con ritmos de jazz, bossa nova o cantares procedentes del cine. Exemplu d'estos trabayos de fusión son los discos Brazil (2002), PJ Proyect (2005), Arias de cine y Una voz de cine (dambos de 2010).

Otru discu onde volvió interpretar pieces clásiques foi L'arte della coloratura (2008).

Jurado tamién collaboró pa la banda de metal español Mägo de Oz nel discu Ilussia (2014) nos cantares "Pensatorium" y "Ilussia".

En 2014 introducir na llírica española, con un discu d'aries d'ópera española y zarzuela El diañu nel poder.

En 2015 versiona l'añada "duerme" del discu "Finisterra Opera Rock" del grupu folk metal Mägo de Oz

Premiu[editar | editar la fonte]

Pilar Jurado cuenta con diversos premios, ente ellos:

  • Premiu Iberoamericanu Reina Sofía(1992)
  • Premiu Jacinto Guerrero (1993)
  • Premiu Cristóbal Halffter de Composición pa órganu (1993)
  • Primer Premiu SGAE (1997)
  • Radio Nacional d'España dio-y el so Premiu Güeyu Críticu en 1998 pol so triple faceta: cantante, compositora y direutora d'orquesta.
  • Premiu Villa de Madrid (2000)
  • Premiu International Women's Forum (2012)
  • Premiu Antena d'Oru (2014)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 23 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 12887001X. Data de consulta: 13 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Ver noticia en: [1]
  4. La música contra'l trabayu infantil (IPEC): [2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]