Ciencia de la información

De Wikipedia
Representación artística del interior de la Biblioteca d'Alexandría, con base en delles evidencies arqueolóxiques (O. Von Corven).

La Ciencia de la Información ye una ciencia social interdisciplinaria que s'ocupa del analís, recueya, clasificación, usu, almacenamientu, recuperación, espardimientu y proteición de la información.[1] Estes práutiques apurren l'estudiu y aplicación de la información y la conocencia n'organizaciones, interaición ente persones y los sistemes d'información col fin d'entender los fluxos y el comportamientu de la información.

Suel confundise con otres árees de la conocencia como la Inxeniería en sistemes d'información, Ciencies de la computación, Ciencies de la comunicación, la Museoloxía, Archivística y la Bibliotecoloxía. L'avezáu tracamundiu del términu deber a que nestes árees de la conocencia la información ye un puntu de converxencia, independientemente de la so mediación coles nueves teunoloxíes.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

L'apaición de la ciencia de la información ye mesma del sieglu XX anque nun puede esplicase si non fora polos acontecimientos propios d'esti sieglu que favorecieron el so surdimientu. Estos acontecimientos tán rellacionaos colos mecanismos de comunicación na ciencia y les necesidaes de tremar y recuperar información de les distintes disciplines científiques.[2] Los procesos naturales de la producción y divulgación de la conocencia científica implicaron un aumentu na información disponible y collo los medios pa tratar la información: identificar, analizar, clasificar y recuperar.

La redolada informacional que remanez a entamos del sieglu XX a partir d'aiciones favorecíes dende les últimes décades del sieglu XIX, ente elles la creación de la Documentación como una área de la conocencia al cargu de Paul Otlet y Henry La Fontaine. Resultáu del analís y los medios pa encetar el problema de controlar l'acelerada producción documental de les ciencies. La Documentación propónse como una evolución a los métodos de la "vieya Biblioteconomía".[2]

En 1934 publicar el Tratáu de la documentación onde s'establecen les diferencies ente llibru y documentu, entendiendo a esti postreru dende un conceutu más ampliu y universal. Vese necesariu'l manexu y procesamientu de nuevos formatos como les fotografíes, diapositives, fotocopies, películes y programes de radio. Presentar al documentu como "daqué que tresmite información principalmente escritos de too tipu, pero tamién 'coses' que dependen de los usos a los que conceptualmente fueron destinaos".[3]

Esti gráficu amuesa los enllaces ente artículos de Wikipedia. La ciencia de la información inclúi estudios sobre cómo les temes rellacionar ente ellos y cómo los llectores rellacionen conceutos.

Otres denominaciones[editar | editar la fonte]

  • Ciencies de la Información y la Comunicación: presentes en Francia y España, que los sos padres fundadores Robert Escarpit y Jean Meyriat (ente otros), carauterizar por postular la comunicación como un procesu onde la información ye'l conteníu, fortalécense les ferramientes metodolóxiques propies d'esta área como son l'analís de conteníos, d'audiencies, estudios bibliométricos y infométricos. Finalmente, fai énfasis en que los profesos rellacionaos col estudiu de la información y la comunicación tán mediaos polos aspeutos sociales y culturales.
  • Informática: denominación dada en 1966, na sumida URSS al campu d'estudiu encargáu d'optimizar los procesos de la información científica n'esclusiva, por aciu la so recueya, rexistru, procesamientu, analíticu-sintéticu, almacenamientu, recuperación y espardimientu.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Stock, W.G., & Stock, M. (2013). Handbook of Information Science. Berlin, Boston, MA: De Gruyter Saur.
  2. 2,0 2,1 Llinares Columbié, Radamés (2005). Ciencia de la Información: la so hestoria y epistemoloxía (en castellanu). Rojas Heberhard Editores Ltda., páx. 75. ISBN 9589121799.
  3. Rayward, W. B. The History and Historiography in Information Science: some reflections. In: Buckland M. and T. B. Hahn. Historical Studies in Information Science. Washington DC.: ASIS, 1995 p. 32-42.
  4. Moreiro González, José A. Introducción bibliográfica y conceptual al estudiu evolutivu de la Documentación. DM PPU Barcelona, 1990