Bicicleta de monte

De Wikipedia
Bicicleta de monte hardtail con suspensión delantera.

La bicicleta de monte o bici de monte (n'inglés, mountain bike, MTB) ye un tipu de bicicleta diseñada pa viaxes en montes o campos. Denomínase bicicleta tou terrén (BTT) (del francés: Velo Tout Terrain (VTT).

La bicicleta de doble suspensión representa la más importante meyora del ciclismu nel sieglu XX; yá que-yos da a los ciclistes la posibilidá de llegar a llugares que n'otru tiempu considerábense inaccesibles para dichu vehículu, ameyorando la maniobrabilidá y control en terrenes irregulares. Al traviés d'ella apaecieron nueves modalidaes de ciclismu, averándola'l campu de los deportes estremos.

Historia[editar | editar la fonte]

1950 Schwinn Spitfire, orixe de les primeres bicicletes de monte.

A finales de 1970 y principios de 1980, los cuadros de bicicleta playera fueron la base pa la bicicleta de monte de recién desarrollu.[1]

A mediaos de los 70, un grupu d'entusiastes n'Condáu de Marin, California, empezaron a competir coles bicis polos cortafueos del monte Tamalpais en downhill, (espresión anglófona de «descensu de monte»). Una carrera qu'ellos llamaben «repack», por cuenta de que dichu viaxe yera tan agotador que los ciclistes debíen reempacar los sos frenos de contrapedal con grasa dempués de cada carrera.

El terrén cuesta abaxo yera predresu y l'emprunu monte ayudó a los corredores a algamar altes velocidaes, onde saltaben y estrellábense contra les roques y la folla. Estos malos tratos causaben frayatos nes bicicletes de carreres, polo que los corredores buscaron una alternativa más duradera y económica. Llueu afayaron les vieyes carcachas (les cualos ellos llamaben Klunker), con neumáticos balón 26 x 2.125 que podíen llograse por 5 dólares nun garaxe y podíen soportar terribles castigos. Los ciclistes fueron dixebrando estes reliquies, desfaciéndose del pesáu guardabarros y de los adornos, al igual qu'afaciendo frenos de la motocicleta y otros artiluxos p'ameyorar el rendimientu. Un ciclista, Gary Fisher, amestó cambeos de marches na so vieya bicicleta Schwinn Excelsior, que dexába-y viaxar hasta'l monte y dempués baxalu. Cuasi coles mesmes, otru corredor, Joe Breeze, empezó a trastear cola so propia Schwinn Excelsior, afaciéndola más al trayeutu repack. Cabo mentar que llueu, dambos empezaron a construyir y vender bicicletes personalizaes de monte a otros entusiastes; llanzando'l fenómenu en tol mundu de la bicicleta.

En 1981 el californianu Mike Sinyard,[2] fundador de la marca Specialized, introduz la Stumpjumper,[3] la cual foi la primer bicicleta de monte producida en masa. La Stumpjumper foi similar a les bicicletes de monte espresamente construyíes, pero a 750 dólares (la metá del preciu).

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Caracterízase por unos componentes (cuadru, ruedes, sistemes de cambéu, etc.) más resistentes a los impautos del terrén y por tar provistes, en munchos casos, con un sistema de suspensión que puede ser simple (namái suspensión na forqueta delantera, denominaes «ríxides») o doble (forqueta delantera con amortiguador traseru, denominaes «dobles»),[4] amás de les bicicletes monorquilla (que solamente tienen una delantre, quitando una de los dos qu'hai delantre pa menguar el pesu). Coles mesmes, les cubiertes son de mayor grosez y con tacos p'absorber meyor les irregularidaes del terrén, y de esta manera llograr meyor tracción. Finalmente, el diámetru de les sos ruedes puede variar dende 24 a 29 pulgaes, siendo 26 pulgaes la midida más utilizada dende los sos entamos, amás de ser la más bono d'atopar. Apocayá introduciéronse los formatos + (plus) en cuanto al diámetru de les ruedes, tales como'l 27,5+ y el 29+. Esti formatu plus consiste nel usu de cubiertes con un balón llixeramente superior al de les tradicionales consiguiendo asina una mayor absorción de les irregularidaes del terrén.

Nos empiezos d'esta modalidá los cuadros de la bicicleta yeren fabricaos con aceru. Anguaño pa la fabricación del cuadru de la bicicleta de monte utilícense diversos materiales, siendo'l más común l'aluminiu, que ufierta un cuadru llixeru a un preciu conteníu. Na gama más alta de bicicletes atópense los cuadros fabricaos con fibra de carbonu, ye un tipu de bicicleta diseñada pa viaxes en montes o en campos.

Diseños[editar | editar la fonte]

Bici de monte.

Les bicicletes de monte pueden clasificase en cuatro categoríes, basándose na suspensión:

  • Dafechu ríxida: un cuadru con una forqueta y traseru ríxidu, ensin suspensión.
  • Ríxida con suspensión delantera: hard tail (n'inglés), suspensión delantera de forqueta de pequeñu percorríu y cuadru traseru ríxidu.
  • Suspensión doble ensin pivós: soft tail (n'inglés), un cuadru con un pequeñu percorríu de la suspensión trasera, que s'activa pola flexón del cuadro tipu triángulu basculante en llugar de pivoses, y suspensión delantera de percorríu entemediu.
  • Suspensión doble o total: full suspension (n'inglés), suspensión delantera de forqueta doble dende 140 a 203 mm de percorríu y suspensión trasera con amortiguador traseru comúnmente de 240 mm pa una mayor comodidá y eficacia, con un enllaz que dexa a la rueda trasera movese en pivoses.
Fatbike

Aplicaciones[editar | editar la fonte]

Caúna de les especialidaes dio-y llugar a distintes tipoloxíes de bicicleta. Asina, en rally utilícense bicicletes davezu ensin suspensión trasera, con suspensión delantera de poco percorríu y bien llixeres (en munchos casos per debaxo de 10kg). Nel otru estremu, les bicicletes de descensu usen cuadros bien reforzaos y pesaos, sistemes de suspensión trasera y delantrera de llargu percorríu, ruedes grueses y pesaes, etc. Lo que da llugar a bicis que ronden los 20kg.

Tamién ye importante destacar que'l ciclismu de monte sufrió una gran puxanza. Yá non yá piénsase na competición; agora esiste gran cantidá de clubes de mtb na mayoría de ciudaes nos que se preparen rutes pa dir con más xente y pueden compartise esperiencies y d'esa manera faer nueves amistaes en redol a esti deporte.

Dientro de cada especialidá ye posible introducir variaciones nes bicicletes que la faen más espectacular o dificultosu. Estes son les variaciones más importantes:

Conducción llibre o Freeride (FR)[editar | editar la fonte]

Caracterízase-yos por ser bicicletes con menor énfasis nel pesu y mayor nel percorríu de les suspensiones, ensin aportar a tan robustes, pesaes o con percorríos como les bicicletes de descensu (competitives). Son bicicletes pequeñes, llixeres y bien resistentes, especialmente construyíes pa parques de saltu, onde'l conductor tien de ser bien esperimentáu y axilosu. Estes bicicletes dexen el pedaléu n'ascensu, sicasí, nun tán construyíes pa percorríos llargos.

Una velocidá o Single-speed (SS)[editar | editar la fonte]

Como nos sos principios, bicicleta con solu una velocidá.

Son bicicletes de monte con namái una rellación de marcha fixa. La rellación de tresmisión escoyida depende del terrén a transitar, de la fuercia y maña del ciclista, según el tamañu de la bici (una bici con ruedes de 29" de cutiu rique un engranaje distintu al d'una bicicleta con ruedes estándar de 26 pulgaes de diámetru). Xeneralmente les bicicletes d'una sola velocidá son totalmente ríxides con cuadru d'aceru. Estes bicis son típicamente montaes por individuos en bien bona forma física sobre terrenales "leves a moderaos".

Trail[editar | editar la fonte]

Empléguense bicicletes con percorríos amplios (120mm a 150mm) nes suspensiones, pa poder faer descensos con seguridá, pero calteniendo les bicicletes en pesos baxos y con diseños que dexen pedaliar con facilidá, especialmente en cuestes.

Downhill[editar | editar la fonte]

Carauterizar por usar bicicletes pesaes y muncho más resistentes, con percorríos entá más amplios de 180 mm a 210 mm que les de monte tradicionales; polos sos grandes baxaes serrapatoses, llenes de roques y torgues, como raigaños d'árboles y grandes ramples. Les salíes efectúense a intervalos, de llentu a rápidu. Los cursos suelen tener de dos a cinco minutos pa completar la circulación y los márxenes ganadores son usualmente menores a un segundu. Los riders tán vistíos con un equipu similar al que s'utiliza nel esquí de descensu.

Cross Country (XC)[editar | editar la fonte]

Ye la modalidá más popular y estendida porque suel sirvir de iniciación nesti deporte. Prautícase sobre terrén de campu, monte o sierra, de normal con bicis ríxides que lleven namái suspensión en forqueta delantera de 100 mm o 110 mm.

Ferramientes[editar | editar la fonte]

Dalgunes de les ferramientes más importantes pa portar nos percorríos de BTT.
Multiherramienta con múltiples funciones pa bicicleta, inclúi tapa de plásticu robusto con función d'espátules pa desmontar cubiertes.

La bicicleta de monte o tou terrén (BTT) ta diseñada pa percorríos en territorios naturales (de campu), por cuenta de la dificultá d'atopar un taller en ruta ye importante que'l ciclista cunte con un xuegu de ferramientes básicu,[5] el cual consiste no siguiente (vease la figura):

Otros accesorios indispensables:

Véndense nel mercáu «multiferramientes», qu'a manera de navaya suiza inclúin delles ferramientes con pesu y espaciu amenorgaos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. www.firstflightbikes.com Cruisers' comfort, style, and affordability (compared to mountain and racing bikes) have led to renewed popularity in recent years - (n'inglés) - Consultáu'l 2010-08-18
  2. www.completesite.com Mountain Bike Hall of Fame - (n'inglés) - Consultáu'l 2010-08-18
  3. www.trek4fun.com 1983 Specialized Stumpjumper Sport - (n'inglés) - Consultáu'l 2010-08-19
  4. www.amigosdelciclismo.com ¿Doble suspensión o ríxida? - Consultáu'l 2010-08-18
  5. Richard Grant / Richard Ballantine, El Gran Llibru de la Bicicleta – Testu: Español – Editor: Dorling Kindersley Limited, London / El País, Aguilar, Madrid, (1992). Pp 146-149. – ISBN 84-03-59182-9

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]