Castilla y León Televisión

De Wikipedia
Castilla y León Televisión
Radio Televisión de Castilla y León, S. A. (es)
empresa privada y difusora
Llocalización
Sede Valladolid
Direición España
Forma xurídica sociedad anónima
Historia
Fundación23 xineru 2009
Organigrama
Dueñu Promecal
Sector
Industria industria mediática (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Castilla y León Televisión (CyLTV), que la so razón social ye Radio Televisión de Castilla y León, S. A.,[1] ye una empresa privada axudicataria de la única llicencia d'emisión de la TDT d'ámbitu autonómicu en Castiella y Llión.

L'ente dispón de dos canales de televisión: La 7, con una programación común pa tola comunidá autónoma les 24 hores del día, y La 8, canal con desconexones territoriales, especializáu en cada provincia. Tamién tien dos frecuencies de radio nes qu'emiten les emisores Castiella y Llión esRadio y Vive! Radio.

El so funcionamientu empezó'l 23 de xineru de 2009. Por cuenta del so calter priváu, nun pertenez a la FORTA. Como única televisión rexonal de Castiella y Llión, ta obligada por llei a emitir eventos d'interés rexonal que nun tengan cabida nes cadenes de televisión nacionales, recibiendo por ello subvenciones del gobiernu autonómicu.

L'ente estableció los sos principales centros de trabayu en Valladolid, onde cuenta con dos sedes principales, una d'ella destinada a los servicios informativos y otra al área de producción propia.

Dispón amás de diez centros de producción territorial nos nueve capitales de provincia de la comunidá autónoma —Ávila, Burgos, Llión, Palencia, Salamanca, Segovia, Soria, Valladolid y Zamora—, na contorna d'El Bierzu y de una delegación en Madrid.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Logotipu de la corporación de Radio Televisión de Castiella y Llión

La historia de la televisión en Castiella y Llión ye una de les más antigües ya interesantes de tol estáu. Les primeres esperiencies de televisiones llocales tienen que ver colos intentos d'establecer redes de cable en distintes ciudaes de la rexón.[3] A principios de los noventa, dalgunes d'eses redes integran nuna sola sociedá pa presentase al concursu del cable, que ganaríen col nome de Retecal, integrada dempués na compañía estatal ONO. Cuando a finales de los noventa produz la esplosión d'emisores de televisión llocal d'espardimientu terrestre, produzse la separación de les sociedaes de telecomunicaciones y de televisión llocal, quedando esta postrera en manes d'una sociedá venceyada al grupu constructor llionés Begar y operando como Televisión Castiella y Llión. Ello ye que trátase d'un grupu de televisiones llocales que comparten la mayor parte de les hores d'emisión, xenerando la impresión de ser una verdadera televisión rexonal. Nesi mesmu periodu, el grupu industrial burgalés venceyáu a Antonio Miguel Méndez Pozu pon en marcha Antena 3 Castiella y Llión, con delegaciones nes capitales de provincia de la rexón y, aprovechando la infraestructura, abre emisores de televisión terrestre y arrexuntar so la marca Canal 4 Castiella y Llión.

Creación de RTVCyL[editar | editar la fonte]

L'anunciu en payares de 2008 per parte de la gobiernu autonómicu del concursu pa la esplotación de dos canales de TDT d'ámbitu autonómicu en Castiella y Llión favorez la presentación d'una ufierta conxunta per parte de Canal 4 Castiella y Llión y Televisión Castiella y Llión, los dos televisiones privaes d'ámbitu autonómicu esistentes hasta entós en Castiella y Llión. Dicha ufierta afigurar sol paragües d'una nueva sociedá, Radio Televisión de Castiella y Llión, S.A, quedando cada empresa col 50% de la propiedá y resultando ganadora del concursu, tal que s'anunciaba'l 23 de xineru de 2009. Les emisiones de Castilla y León Televisión arrincaron el 9 de marzu de 2009 dempués d'un periodu de transición empecipiáu'l 2 de febreru que contempló reaxustes na programación y la creación d'un logotipu conxuntu” coles imáxenes corporatives de dambes empreses integraes.

Na madrugada del 9 de marzu de 2009, a les 00:00 hores, producióse'l cambéu definitivu: dependiendo de cada provincia, la señal de Televisión Castiella y Llión y de Canal 4 Castiella y Llión pasaba a allugar la de les nueves canales de Castilla y León Televisión: CyL7 -La Siete de CyLTV- y CyL 8 -La Ocho de CyLTV-.

Radio Televisión de Castiella y Llión taba nos sos entamos dirixida pol periodista Óscar Campillo Madrigal (El Mato de la Riba, Llión, 1961). Llicenciáu en Ciencies de la Información pola Universidá Complutense de Madrid, dirixó "El Mundo de Castiella y Llión" y "El Mundo de Valladolid" - setiembre de 1998 - marzu de 2009-.

Empecipió la so carrera como corresponsal de "Diario de León" en Astorga y La Bañeza en 1984. Al añu siguiente fíxose cargu de la seición de Provincia. En febreru de 1986 incorporar a "La Crónica de León" como xefe de Contornes. Esi mesmu añu foi nomáu redactor xefe y direutor en marzu de 1987, cargu que compatibilizó col de direutor xeneral. Mientres añu y mediu dirixó simultáneamente el "Diario 16" de Burgos.

En marzu de 2011, Pedro J. Ramírez anunciaba na so cuenta de Twitter el nomamientu d'Óscar Campillo como direutor del diariu Marca y polo que se desvenceyaría de RTVCyL.

El miércoles 13 d'abril de 2011 dar a conocer al socesor d'Óscar Campillo, Eduardo Álvarez, hasta esi momentu direutor d'informativos de la cadena y enantes delegáu d'Antena 3 Castiella y Llión nes provincies de Salamanca y Zamora, direutor de Canal 4 Salamanca, direutor de Canal 4 Llión, direutor d'informativos y conteníos de Canal 6 Navarra, direutor d'informativos y programes de Canal 4 Castiella y Llión, presentador de Canal 4 noticies 2, del programa d'entrevistes De frente, del alderique Enfoque 4 y Direutor de Canal 4 Castiella y Llión.

Historia recién[editar | editar la fonte]

En 2011, la empresa pasó enagora más delicáu dende la so creación, cuando l'Axencia Tributaria reclamólu 10,7 millones d'euros correspondientes al IVA de los contratos-programa roblaos cola Xunta pal financiamientu de parte de la programación de les sos canales, de 20 millones d'euros (2009), 25 millones (2010) y 25 millones (2011), de los que la compañía audiovisual nun liquidara'l pagu d'impuestos indireutos. RTVCyL viose obligada a despidir a 37 de los sos trabayadores pa faer frente al pagu de la delda, y el conxuntu de la so programación resintióse sensiblemente.[4] Mentanto, l'alloñamientu de los sos dos socios mayoritarios fíxose patente en 2013 nel campu radiofónicu: mientres Edigrup (Ulibarri) roblaba un alcuerdu d'asociación con esRadio tres la desapaición del proyeutu Punto Radio lideráu por Vocento, Promecal (Méndez Pozu) ponía en marcha una cadena d'emisores rexonal so la marca Vive Radio! per aciu ocupaciones d'espectru en FM (esto ye, ensin nenguna llicencia a valir). Al tiempu, y de resultes del modelu de llicencia rexonal y provincial única, la televisión llocal sumió de Castiella y Llión, y el Gobiernu rexonal nun punxo en marcha'l mecanismu concursal pa esta modalidá audiovisual na comunidá autónoma.

Castilla y León Televisión: canales[editar | editar la fonte]

Dende'l so llanzamientu, CyLTV emite al traviés de dos canales, tal que disponía'l pliegu de condiciones del concursu públicu pa la esplotación de la televisión dixital terrestre d'ámbitu autonómicu publicáu pola Xunta de Castiella y Lleón.

  • Castilla y León Televisión: CYLTV, Castilla y León Televisión o CyL7, ye la canal de referencia de Castilla y León Televisión. La so programación ye similar pa tola Comunidá les 24 hores del día. Basa la so programación nun fuerte apueste pola actualidá informativa, en magacines d'entretenimientu de producción propia, formatos estrella de producción ayena y cine.
  • La 8, La Ocho o CyL8 (Nome del centru territorial), ye la canal qu'ufierta desconexones territoriales en caúna de les provincies de la Comunidá, nes franxes de mayor audiencia de tarde y de nueche. Los informativos y los programes de calter llocal y provincial xenerar en cada unu de los diez centros de producción colos que cunta la cadena autonómica en Castiella y Llión. Ye la canal dedicada a la retresmisión d'eventos deportivos de la Comunidá, daqué que según munches persones tomen como desafortunáu al apostar en CylTV por eventos foranos y delimitar la información deportiva de la comunidá namái a les sos provincies de referencia.

Castilla y León Radio: emisores[editar | editar la fonte]

Castilla y León Televisión: programación[editar | editar la fonte]

Logotipu de Castilla y León Televisión

Castilla y León Televisión apuesta pola actualidá informativa como piedra angular de la so programación nos sos dos canales, al traviés de los servicios informativos rexonalesCyLTV Noticies, con cuatro ediciones de llunes a vienres y dos les fines de selmana, y La 8 Noticies”, con dos ediciones diaries específiques de llunes a vienres en cada unu de los centros territoriales.

Amás de los servicios informativos, CyLTV emite dellos formatos d'alderique y analís a lo llargo de la selmana, ente ellos ‘Espaciu abiertu’, ‘Siete díes’ y la conxusta mañanera 'Bonos díes Castiella y Llión'.[5]

CyLTV tamién dedica especial atención a l'actualidá deportiva nos sos dos canales, tantu nos informativos como nos programes específicos de cada provincia. La Vuelta a Castiella y Llión, amás de retresmisiones especiales, completen l'apueste de la cadena polos deportes.

Al pie de la información, l'entretenimientu al traviés de cine, series – “Héroes”, El guardián”, “Rex”, Northern Exposure” ente otres formaron parte de la so programación-[6] y espacios de producción mesma ayena de diverses temátiques. “Castiella y Llión per España”, “Made in Castiella y Llión” (empreses), “Caminos y sabores” (vinu y gastronomía), “Surcos Castiella y Lleón" (Actualidá agrícola y ganadera), “Camín de lleenda” (la ruta xacobea na rexón), “Silenciu, lléese” (lliteratura); “Vamos Ver” (el magacín de tarde de Castiella y Llión), "Crackovia" (sátira deportiva); “Güei n'escena” (cultura); “Sal y pimienta” (cocina); “Escápate” (viaxes), “Grana y oru” (toros), “La xornada” (deportes), “La zona que mola” (infantil).[7]

Logotipu de La 8 de Castilla y León Televisión.

La 8[editar | editar la fonte]

Programes provinciales de La 8[editar | editar la fonte]

  • Ávila: Noticies Ávila 14.00, Noticies Ávila 21.00, 8 Magazine Ávila, La Xornada, La Conxusta, El Burladeru y El tiempu de Valladolid.
  • Burgos: Noticies Burgos 14.00, Noticies Burgos 21.00, Noticies Brugos 23.30, 8 magazine Burgos, Non yá fútbol, Cita Previa, Primer Planu, Un Paséu Por La Provincia, Autocid Ford Burgos (Partíos).
  • Llión: Noticies Llión 14.00, Noticies Llión 21.00, El tiempu de Llión, 8 Magazine Llión, La Xornada, El Café TV, El Filandón, Informe Llión, Cazurrines TV, Correr ye Vivir y La Selmana de Llión. Canal en Youtube http://www.youtube.com/user/cyltvleon |.
  • El Bierzu (Llión): Noticies Bierzu 14.00, Noticies Bierzu 21.00, El tiempu d'El Bierzu, 8 Magacín Bierzu, KM 387 Programa de motor, La Xornada, Hora Clave, El rincón del cura,y La Selmana d'El Bierzu
  • Palencia: Noticies Palencia 14.00, Noticies Palencia 21.00, El tiempu de Palencia, 8 Magazine Palencia, La Xornada, Palencia Singular y La 8 Noticies Resumen.
  • Salamanca: Noticies Salamanca 14.00, Noticies Salamanca 21.00, El tiempu de Salamanca, 8 Magazine Salamanca, La Xornada, De tu a tu, Ensin Complejo Salamanca, La selmana en Salamanca.
  • Segovia: Noticies Segovia 14.00, Noticies Segovia 21.00, El tiempu de Segovia, 8 Magacín Segovia, La Xornada, 20+2, Segovianos con proyeición y Destacaos en 30 minutos.
  • Soria: Noticies Soria 14.00, Noticies Soria 21.00, El tiempu de Soria, 8 Magacín Soria y La Xornada.
  • Valladolid: Noticies 8 Valladolid 14.00, Los Deportes de la 8 14:20, Noticies 8 Valladolid 21.00, Los Deportes de la 8 21:20, 8 Magazine Valladolid, La Xornada, Valladolid al Volante, La selmana de Valladolid, El tiempu de Valladolid, Ensin Complejo Valladolid, La Quinta Esquina, Venga Llevamé, Empreses de Valladolid, Valladolid 20 años n'imáxenes.
  • Zamora: Noticies Zamora 14.00, Noticies Zamora 21.00, El tiempu de Zamora, 8 Magazine Zamora, La Xornada, El 8ᵘ Pasaxeru, Suplementu 8 y Tipos Zamoranos.

Deportes en La 8[editar | editar la fonte]

  • Liga Endesa (Baloncestu)
  • Lliga de Campeones (Balonmano)
  • Vuelta ciclista a Castiella y Llión

Series de La 8[editar | editar la fonte]

Programes en llata de La 8[editar | editar la fonte]

  • Palombites: Cama Oculta.
  • Ven de viaxe
  • A toa nieve Documental

Programes repitíos de CyLTV en La 8[editar | editar la fonte]

  • Tiempu de Viaxar
  • Pallabres a medianueche
  • Un día na vida
  • Trotaparamus
  • A mano.
  • Sal y Pimienta (Programa de cocina).

CyLTV[editar | editar la fonte]

Informativos[editar | editar la fonte]

  • Bonos díes, Castiella y Llión
  • CyLTV Noticies Mediudía
  • CyLTV Noticies Tarde
  • CyLTV Noticies Nueche
  • CyLTV Noticies Fin de selmana

Programes propios de CyLTV[editar | editar la fonte]

  • Nueses Cortes
  • Riegos. Programa de campu que recibió la máxima distinción de la organización profesional agraria ASAJA, la so Insinia d'Oru (Arévalo -Ávila-, 3 de mayu de 2014).
  • Grana y Oro
  • Pallabres a Medianoche
  • Espacio Abiertu
  • El nuesu campu bravo
  • Nueche Sensacional, simultáneamente pa CyLTV y delles canales pertenecientes a FORTA.

Magacinos de CyLTV[editar | editar la fonte]

  • Vamos ver

Programes de reportaxes propios de CyLTV[editar | editar la fonte]

  • Tiempo de viajar
  • Castilla y León en España
  • Hecho en Castiella y Llión
  • Vuelvo al pueblo
  • Somos de pueblo
  • Nos apañamos
  • Jotas y mucho más
  • Especiales: Sobre'l robu de patrimoniu históricu en CyL, Eleiciones, Etc.

Deportes[editar | editar la fonte]

  • Balonmano

Series propies de CyLTV[editar | editar la fonte]

  • Los Guardianes del Temple (Capítulu piloto, paralizáu por falta de presupuestu)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Cultura y lliteratura. rtvcyl.es. «Avisu llegal».
  2. www.rtvcyl.es
  3. Badillo, Ángel (2003). «La desregulación de la televisión llocal n'España: el casu de Castiella y Llión».
  4. El Norte de Castiella (21 d'avientu de 2011). 37 despidos en RTVCyL pa pagar 10,7 millones que reclama Facienda. http://www.elnortedecastilla.es/v/20111221/economia/despidos-rtvcyl-pa-pagar-20111221.html. 
  5. www.rtvcyl.es. «Programación en CyL 7: Informativos» (castellanu). Consultáu'l 13 de xunetu de 2010.
  6. www.rtvcyl.es. «Programación en CyL 7: Series» (castellanu). Consultáu'l 13 de xunetu de 2010.
  7. www.rtvcyl.es. «Programación en CyL 7: Programes» (castellanu). Consultáu'l 13 de xunetu de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]