Tribunado

De Wikipedia
Tribunado

Primer Escudu Dominicanu
Datos Xenerales
País República Dominicana
Creación 6 de payares de 1844
Términu 26 de febreru de 1854 (nueva promulgación de la Constitución dominicana de 1854)
Tipu cámara baxa
Cámara alta Conseyu Conservador
Atribuciones Constitución dominicana de 1844
Cronoloxía
Xunta Central Gubernativa Tribunado Camara de Representantes de 1854
[editar datos en Wikidata]

Tribunado foi'l nome de la cámara electiva dominicana ente 1844 y 1858.

La República Dominicana independizar d'Haití en 1844 y el 6 de payares promulgo la so primer constitución. La Constitución dominicana de 1844 introdució per vegada primera'l bicameralismo nel sistema políticu dominicanu al prever la esistencia de dos estamentos o cámares nel congresu nacional: el conseyu conservador y el tribunado,[1] cámares alta y baxa que n'otres constituciones dominicanes del sieglu XIX y XX recibieron los nome de Senáu y Cámara de Diputaos o Representantes; con ello pretendíase conformar un sistema según el modelu del Congresu de los Estaos Xuníos, nel que correspondería al Tribunado una función similar a la Cámara de Representantes nos Estaos Xuníos.

La designación de los tribunos foi por sufraxu censitario indireutu a razón de 3 por caúna de les 5 provincies que conformaben l'acabante crear nación en dos niveles (Santu Domingu, Santiago o Cibao, Azua, La Vega y El Seibo). Los tribunos duraríen na so función 6 años y podríen ser reelectos de manera indefinida. Tomando como exemplu'l sistema de renovación llexislativa que la Constitución de los Estaos Xuníos establez pal Senáu, un terciu de los tribunos tenía de ser anováu cada 2 años.

La designación del presidente del Tribunado correspondía a la mesma cámara, d'una terna votada polos miembros. Les sesiones del Tribunado celebráronse l'actual Palaciu de Borgellá na Plaza Colón de la Ciudá Colonial de Santu Domingu, frente al primer conceyu nel Palaciu Consistorial.

La Constitución de 1844 foi enmendada dos veces nel añu de 1854, una en Febreru y otra n'Avientu. Mientres les enmiendes realizaes en Febreru de 1854 el Tribunado camudó'l so nome a Cámara de Representantes y el Conseyu Conservador a Senáu. Coles enmiendes d'Avientu de 1854 República Dominicana acoyer al sistema unicameral, estableciendo solo un Senáu Consultivu. Cola entrada a valir de la Constitución de Moca de 1858 volver en República Dominicana a la llexislatura bicameral.

Miembros[editar | editar la fonte]

Los primeru tribunos fueron electos el 27 de xineru de 1845 y tomaron posesión el 8 de marzu. Estos fueron:[2]

  • Santu Domingu: Lic. José Joaquín Delmonte (Presidente), Francisco Javier Abreu y Juan Bautista Lovelace.
  • Santiago: José Desiderio Valverde, Toribio López Villanueva y Joaquín Portes
  • La Vega: José Concepción Tavera, Juan Bautista Ariza y Santiago Calderón.
  • Azua: Bernardo Secundino Aybar, Juan Francisco Herrera y Alejo Justo Chalantte.
  • El Seibo: Rafael Pérez, Lorenzo Hernández y Luis Devers.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Constitucion de 1844». 2012. 1844. http://www.consultoria.gov.do/Documents/GetDocument?reference=5069eab1-6b65-4ce3-a312-7aad8022c032. Consultáu'l 24 de xunu de 2017. 
  2. ("Desconocíu") Efrain Bladrich, Academia Dominicana de la Historia: Organismo lesgislativos, llexisladores, con nomes, na hestoria dominicana., páx. 15.