Consuelo Ramos de Francisco

De Wikipedia
Consuelo Ramos de Francisco
Vida
Nacimientu Guárico12 de xunetu de 1947 (76 años)
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Estudios
Estudios Universidá Central de Venezuela
Oficiu bibliotecariahistoriadora
Emplegadores Universidá Central de Venezuela
Cambiar los datos en Wikidata

Consuelo Ramos de Francisco (12 de xunetu de 1947Guárico) ye una bibliotecóloga ya historiadora venezolana, docente ya investigadora de la Universidá Central de Venezuela (UCV). El so trabayu profesional centróse n'evaluar y estudiar la investigación como un procesu inherente a la docencia y la estensión universitaries. Nesi marcu hai promovíu la organización, evaluación y estudiu de les revistes académiques como unu de los productos más tanxibles de la investigación y la producción científica. Pa ello dictó cursos de téuniques d'investigación documental, indización de revistes, sistemes d'evaluación, repositorios, bibliografía especializada, bibliometría. Foi promotora y facilitadora de talleres pa editores de revistes académiques y de seminarios sobre polítiques editoriales. Hai promovíu la rellación ente les universidaes, les asociaciones profesionales y los entes gubernamentales en favor de la producción de revistes académiques[1] y de la reconocencia a los investigadores.[2]

Ye Individuu de Númberu, Sillón XXIII, de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina (SVHM) en 2003.[3] El so trabayu d'incorporación a la SVHM foi consideráu por Nora Bustamante Luciani, quien nel so discursu de contestación espresó lo siguiente: ...«el trabayu de la Profesora Consuelo Ramos de Francisco "Pediatría: ciencia y filantropía nes publicaciones científiques venezolanes del Sieglu XIX" representa una de les investigaciones más fondes y completes, una de les disertaciones más creatives que pudi escuchar dende'l mio ingresu a la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina», n'honor a la so presentación como requisitu pa ser almitida nesta Sociedá como Individuu de Númberu pa ocupar el Sillón XXXII qu'ocupara brillosu y dignamente el Dr. J.J. Gutiérrez Alfaro".[4]

Formación universitaria[editar | editar la fonte]

Empecipió los sos estudios universitarios na Universidá Central de Venezuela, onde llogró la Llicenciatura en Bibliotecoloxía en 1970. Cursó especializaciones en Bibliotecoloxía na Escuela Interamericana de Bibliotecoloxía de la Universidá d'Antioquia, Colombia (1971), en Planificación y Desarrollu de Recursos Humanos pal Sector Públicu, nel Institutu Universitariu Téunicu de l'Alministración y Facienda Pública, Cordiplan, Venezuela (1977), y estudios doctorales n'Historia na Universidá Central de Venezuela (2005). Realizó tamién a nivel de posgráu curso d'ampliación y pasantías en centros de formación como la Universidá de Carabobo (1973), l'Institutu Universitariu de Teunoloxía de l'Alministración y Facienda Pública, Caracas (1977), la Pontificia Universidá Javeriana, Bogotá (1981), la Graduate School Library Information Science, del Simmons College, Boston (1985), la Universidá Complutense de Madrid (1986), la Universidá de L'Habana (1993) y Universidá Central de Venezuela (1994).

Entamos del so desempeñu profesional[editar | editar la fonte]

Consuelo Ramos de Francisco empezó a llaboriar nel área d'información mientres los sos estudios universitarios. Dende 1964 hasta 1967 trabayó na Biblioteca "Dr. Gustavo H. Machado" del Hospital Municipal de Neños de Caracas; ente 1968 y 1969 realizó la organización de la biblioteca escolar del Colexu Santa Rosa de Lima, Caracas; y de 1967 a 1968 foi bibliotecaria nel área de publicaciones periódiques de la Biblioteca del Institutu de Medicina Esperimental de la Universidá Central de Venezuela, UCV.

Una vegada graduada, trabayó a tiempu parcial como Bibliotecóloga nos departamentos de Procesos Téunicos y de Referencia de la Biblioteca Central, UCV (1971-1975); según na Oficina Sanitaria Panamericana de la Organización Mundial de la Salú, OMS, en Caracas (1971-1976).

Carrera académica[editar | editar la fonte]

Ramos de Francisco empezó actividaes venceyaes a la docencia na UCV, como Preparadora na Escuela de Bibliotecoloxía y Archivoloxía, EBA (1968). Nesi tiempu tamién impartió clases sobre biblioteques médiques na Escuela de Bibliotecaries del IVSS, Institutu Venezolana del Seguru Social (1968-1972) y na Escuela de Bibliotecaries Médiques "Dr. F. González Cabrera" del MSAS, Ministeriu de Salú y Asistencia Social (1969-1972).

En 1972 foi contratada na Escuela de Bibliotecoloxía y Archivoloxía de la UCV, onde dos años más tarde (1974) ingresó por concursu d'oposición. Na UCV exerció la docencia y l'investigación por cuatro décades. La so actividá docente trescendió les cátedres de la Escuela de Bibliotecoloxía y Archivoloxía, pos tamién foi profesora de téuniques d'investigación documental nos Posgraos de Pediatría y Medicina Interna de la Facultá de Medicina, UCV. Tutora d'aproximao 130 tesis de pregrado y posgráu. Promotora de los coloquios d'investigación en Bibliotecoloxía, Archivoloxía y Ciencies de la Información de la Escuela de Bibliotecoloxía y Archivoloxía, UCV.

Na UCV desempeñó distintes funciones d'orde académicu-alministrativu. Na Escuela de Bibliotecoloxía y Archivoloxía participó en distintes comisiones y foi Coordinadora Académica y representante profesoral electa ante'l Conseyu d'Escuela. Coles mesmes foi representante d'esa Escuela en distintes comisiones y conseyos de la Facultá d'Humanidaes y Educación, FHE.

Foi coordinadora d'Investigación de la Facultá d'Humanidaes y Educación y miembru principal del Conseyu d'Investigaciones de la Facultá d'Humanidaes y Educación (1987, 1990-1999). Representó a esa Facultá ante distintu instancies universitaries, ente elles, el Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu, CDCH, onde se desempeñó como miembru de la Subcomisión Humanística pa la evaluación de proyeutos d'investigación, presidente de la Comisión d'Estudios Humanísticos y Sociales y miembru del Direutoriu del CDCH/UCV (2003-2005).

Consuelo Ramos de Francisco ye Profesora Acomuñáu Xubilada y sigue impartiendo clases de la UCV.

Actividaes editoriales[editar | editar la fonte]

Consuelo Ramos de Francisco foi integrante de la Comisión Téunica Nacional d'Evaluación y Cofinanciamiento de Revistes Científiques Nacionales del FONACIT(2000-2009). Coles mesmes, participó en distintos comités editoriales: Comité Asesor de la revista "Extramuros", Comité Editor de la "Revista Venezolana d'Historia de la Medicina", Comité Editorial de la revista "Tribuna del Investigador", Comisión de Publicaciones de la Facultá d'Humanidaes y Educación, UCV. Tamién foi asesora de publicaciones periódiques como la "Revista Acta Científica de la Sociedá de Venezolana de Bioanalistas Especialistes"[5] y la "Revista de la Sociedá Venezolana de Microbioloxía".[6]

Delles distinciones[editar | editar la fonte]

  • Orde d'Andrés Bello. Presidencia de la República. Venezuela, 1997.
  • Orden José María Vargas, Tercer Clase. Universidá Central de Venezuela, 2001
  • Premiu Biañal APUCV a la Trayeutoria Académica Enrique Montbrum. Nivel III. Caracas. Asociación de Profesores de la Universidá Central de Venezuela, APUCV. 2002.
  • Individuu de Númberu, Sillón XXIII de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina. Palaciu de les Academies. Caracas, Venezuela. 2003.
  • Profesor Meritoriu Nivel III. CONABA, Comisión Nacional del Sistema pa la Reconocencia de Méritos a los Profesores de les Universidaes Nacionales. Caracas, 2004.
  • Reconocencia pola trayeutoria académica y el llabor n'educación ya investigación nel marcu del 60 Aniversariu de la Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela. 2006.
  • Homenaxe a la Profa. Consuelo Ramos de Francisco, nel marcu del V Coloquiu Investigación en Bibliotecoloxía, Archivoloxía y Ciencies de la Información (Caracas, 2 y 3 de xunetu de 2008)

Sociedaes científiques y profesionales[editar | editar la fonte]

Entrevistes[editar | editar la fonte]

  • Día del Bibliotecólogo en Venezuela: entrevista a Consuelo Ramos de Francisco, realizada pol Llicenciáu Renny Granda, Infotecarios. 2015.[1]
  • Hurtado, Rafael Simón y Consuelo Ramos de Francisco. 2008. Si les publicaciones académiques nun circulen, la conocencia ta enllancáu. En : A ciencia cierta.(Universidá de Carabobo) 3 (1):4-5. Depósitu Llegal: pp200702CA2615.
  • Entrevista al doctor José Francisco y a la profesora Consuelo Ramos: Historia de la Pediatría en Venezuela (1era. parte). Vitae. Academia Biomédica Dixital. N° 19, abril-xunu 2004. ISSN 1317-987X.[2]
  • Entrevista al doctor José Francisco y a la profesora Consuelo Ramos: Historia de la Pediatría en Venezuela (2da. parte). Vitae. Academia Biomédica Dixital. N° 20, xunetu-setiembre 2004. ISSN 1317-987X.[3]

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Ye autora d'artículos en llibros, revistes académiques, divulgatives y de trabayos académicos inéditos.

Llibros y Monografíes[editar | editar la fonte]

  • "Ciencia, renovación y docencia: De Vargas a Razetti, 1853-1911" / José Francisco y Consuelo Ramos de Francisco.— En: Facultá Médica de Caracas (1927-2007). Caminos d'Historia / editor Rodolfo Papa y Rafael Godoy. Caracas: Facultá de Medicina, UCV, 2007, pp: 73-118.
  • "Disctadura, estudios médicos y llibertá: ente Razetti y Gabaldón: 1912-1940" / José Francisco y Consuelo Ramos de Francisco.— En: Facultá Médica de Caracas (1927-2007). Caminos d'Historia / editor Rodolfo Papa y Rafael Godoy. Caracas: Facultá de Medicina, UCV, 2007, pp: 119-144.
  • “La información en ciencies sociales pa la sociedá de la conocencia: publicaciones ya indicadores bibliométricos” / Consuelo Ramos de Francisco.— En : Les ciencies sociales en Venezuela a entamos del sieglu XXI / compiladores: Humberto Ruiz Calderón y María Cristina Parra-Sandoval .—Mérida (Venezuela) : Universidá de los Andes; Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu y Teunolóxicu, 2003. pp. 113-144. ISBN 980-11-0633-0.
  • “Anatomía y fisioloxía de les revistes académiques humanístiques y sociales: polítiques, calidá, normes, circulación, evaluación, productividá científica, y indización” / Consuelo Ramos de Francisco .— En : Taller pa Editores de Revistes Académiques, Humanístiques y Sociales (III : 2002 : Caracas) .-- Universidá Central de Venezuela. Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu. Facultá d'Humanidaes y Educación. pp. 49-89. ISBN 980-00-2048-9.
  • “Historia de la gota de lleche” en Venezuela: paradoxes de la lactancia artificial” / Consuelo Ramos de Francisco; José Francisco .— En: Hestoria, salú y sociedá en Venezuela / Germán Yépez Colmenares (compilador) .—Caracas : Ediciones de Presidencia de la República; FONACIT; IEH; UCV. 2002. pp. 159-180. ISBN 980-03-03-03227
  • Indización de publicaciones Académiques. En: Taller Nacional sobre polítiques editoriales de los CDCHT y equivalente del CNU. Mérida, ULA /CDCH, 2000. pp.24-48.
  • “Indización de publicaciones periódiques académiques” / Consuelo Ramos de Francisco; relator Rafael Cartay.— En : Taller Nacional sobre política editorial de los CDCHT y equivalentes del CNU. Jul. 8,9:1999 : Mérida (Venezuela). pp. 27-58. ISBN 980-11-0435-X.
  • “Índices y indización: presencia y visibilidá de les publicaciones científiques universitaries nos índices internacionales” / Consuelo Ramos de Francisco.— En : Taller pa Editores de Revistes Universitaries: índices y indización de Revistes (II : 1999 : mar. 17: Caracas) .-- Universidá Central de Venezuela. Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu. pp. 27-50.
  • “Indización y índices de publicaciones” / Consuelo Ramos de Francisco.— En : Taller pa editores de revistes universitaries .—Caracas: Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu, 1998. pp. 17-35. ISBN 980-00-1338-5.
  • “Captación, selección, arbitraxe y preparación d'artículos pa la so publicación” / Consuelo Ramos de Francisco.— En : Xornaes d'Analises sobre la Producción de Revistes n'Educación : memoria .—Caracas : Universidá Pedagóxica Esperimental Llibertador. Vicerrectorado d'Investigación y Posgráu. Conseyu Nacional d'Investigaciones Científiques y Teunolóxiques, 1997. pp. 171. ISBN 980-273-214-1.
  • “La bibliografía educativa venezolana” / Consuelo Ramos de Francisco. —En: L'Axenda educativa de la Nación : los retos y desafíos de la educación nel sieglu XXI / Orlando Albornoz (compilador) .—Mérida (Venezuela) : Fondu Editorial Fermentum, 1993. pp. 433-445. ISBN 980-07-1675-0.
  • La pediatría venezolana al traviés de la so lliteratura 1830 - 1909. En: Historia de la Salú en Venezuela. Coaut. Coord. Germán Yépez. Caracas. CONICIT / Ed. Tropykos, 1998. p.p. 101 - 118. ISBN 980-325-181-3.

Revista[editar | editar la fonte]

  • Ramos de Francisco, Consuelo y José Francisco. 2016. La pediatría al traviés de la so lliteratura: analís históricu-documental, especial referencia a Venezuela. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 65 (1): 21-39.ISSN 0560-4567.
  • Stegemann, Herbert y Consuelo Ramos de Francisco. 2014. Lliteratura gris: nuevos escenarios. Rescate bibliográficu académicu en Venezuela. Revista Médica Razetti. (Baquisimeto), ochobre 12 (1): 64-69.
  • Ramos de Francisco, Consuelo. 2012. Crisis actual y futuru de les revistes médicu-científiques venezolanes. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 60 (1-2): 3-4. ISSN 0560-4567
  • Pineda, Héctor y Consuelo Ramos de Francisco. 2011. Descripción, indización y accesu a la documentación del Fondu Capitanía Xeneral de Venezuela (1815) y aplicación de normes de descripción d'archivos ISAD:G. Boletín del Archivu Históricu (Universidá de Los Andes), Añu 10, xunetu-avientu, (18): 69-92. ISSN 1316-872X.
  • Ramos de Francisco, Consuelo y José Francisco. 2009. Frida Khalo: enfermedá, sentimientu y arte na so obra pictórica (1907-1954). Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 58 (1-2): 168-177. ISSN 0560-4567
  • Ramos, Consuelo y José Francisco. 2006. Historia de la salú y de la medicina llatinoamericana y del Caribe. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 55 (1-2): 42-54. (Serie histórica N° 89-90). ISSN 0560-4567.[4]
  • Ramos, Consuelo. 2005. Pediatría, Ciencia y Filantropía nes publicaciones científiques venezolanes del sieglu XIX. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 54 (1-2):8-28. ISSN 0560-4567.[5]
  • Ramos, Consuelo. 2005. La Revista y Publicaciones Académiques na Sociedá de la Conocencia: Situación, Retos y Desafíos. Revista Memoralia. UNELLEZ. San Carlos, Edo. Cojedes. 2: 93-113. ISSN 0560-4567.
  • Paredes, Erlyn; Nilza Pérez y Consuelo Ramos. 2005. Xestión d'Información pa midir la producción y productividá científica de la Facultá de Ciencies de la Universidá Central de Venezuela. Enl@ce. Revista Venezolana d'Información, Teunoloxía y Conocencia 2 (1): 47-63. ISSN 1690-7515. [6]
  • Ramos, Consuelo y Ana C. Osuna. 2004. De la documentación a la inxeniería documental: pasáu, presente y futuru de la xestión del documentu. Extramuros. Revista de la Facultá d'Humanidaes y Educación de la UCV. Caracas. (21): 67-91. ISSN 1316-7480.
  • Ramos, Consuelo y Mónica Docampo. 2004. La investigación humanística: una revisión de la Coordinación d'Investigación de la Facultá d'Humanidaes y Educación FHE/UCV. Extramuros. Revista de la Facultá d'Humanidaes y Educación de la UCV. Caracas. (21): 261-289. ISSN 1316-7480.
  • Ramos, Consuelo y M. Torrealba.2003. Publicaciones académiques: indicadores de producción y productividá científica na xestión de la conocencia. Extramuros. Revista de la Facultá d'Humanidaes y Educación de la UCV. Caracas. (18): 117-138. ISSN 1316-7480.
  • Ramos, Consuelo y Adriana Colmenares. 2003. Analís de la discografía venezolana en música académica al traviés del métodu musicométrico. Escritos. Revista universitaria d'arte y cultura. Escuela d'Artes y Direición de Cultura de la UCV. Caracas. (17/19). ISSN 1316-6204.
  • Ramos, Consuelo y José Francisco. 2003. Historia de la lliteratura pediátrica llatinoamericana. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina. Caracas. (82): 29-44. ISSN 1316-6204.
  • Ramos, Consuelo y José Francisco. 2002. La Gota de lleche en Venezuela: paradoxes de la lactancia artificial. Informe Médicu. Caracas. 4 (4): 107-121. ISSN 1316-9688.
  • Ramos, Consuelo. 2001. Información en Ciencies Sociales y Sociedá de la Información. Publicaciones ya indicadores bibliométricos. Acta Científica Venezolana 52 (2). ISSN 0001-5504.[7]
  • Ramos, Consuelo. 2001. Visión y revisión de les revistes científiques académiques como parámetru de productividá científica (calidá, normes, polítiques y indización). Extramuros. Revista de la Facultá d'Humanidaes y Educación de la UCV. Caracas. (14): 27-62. ISSN 1316-7480.
  • Ramos, Consuelo. 1998. Indización de Publicaciones ¿Cómo entrar nos índiz internacionales?. Extramuros. Revista de la Facultá d'Humanidaes y Educación de la UCV. Caracas. (10): 53-72. ISSN 1316-7480.
  • Ramos, Consuelo y José Francisco. 2000. La medicina infantil nel periodu gomecista: 1908-1935. Informe Médicu. Caracas. 2 (2): 107-121. ISSN 1316-9688.
  • Ramos, Consuelo y Rosario Vera. 2000. De la Biblioteca d'Alexandría a la biblioteca virtual: nueves formes de publicar, la ventana humanística nel ciberespaciu. Extramuros. Revista de la Facultá d'Humanidaes y Educación de la UCV. Caracas. (13): 85-107. ISSN 1316-7480
  • Ramos, Consuelo y Rosario Vera. 1997. Pedro Cunill Grau. Un Académicu al serviciu de la xeografía llatinoamericana: Estudiu Bibliohemerográfico. Terra. Revista del Institutu de Xeografía y Desarrollu Rexonal de la UCV.Caracas. 13 (22): 11-73. ISSN 1012-7089.
  • Ramos, Consuelo y José Francisco. 1996. La enseñanza de la pediatría y la puericultura en Venezuela. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 45 (70): 646-673. ISSN 0560-4567.
  • Ramos, Consuelo. 1996. Investigación bibliométrica en Pediatría: Aspeutos Históricos. Estudiu Históricu-Métricu. Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina 45 (70): 917 – 932. ISSN 0560-4567
  • Ramos, Consuelo. 1996. Les Biblioteques na Educación Venezolana. (1830 - 1990). Revista de Pedagoxía XVII (47): 29-50.ISSN 0798-9792.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Ramos de Francisco, Consuelo (2013). «Situación de la Investigación y de les Publicaciones Científiques nes Universidaes Autónomes del País. Derechu de pallabra ante'l Nucleu de los CDCHT de les Universidaes Autónomes, nel marcu de la LXIII Convención Añal de AsoVAC, Valencia 18/11/2913». Tribuna del Investigador Vol 14 (N° 1-2):  p. pp:32-36. ISSN 1856-9080. http://www.tribunadelinvestigador.com/ediciones/2013/1-2/art-8/. Consultáu'l 29 de mayu de 2016. 
  2. Osuna, Loana (mayu-xunetu 2014). Destacaos Investigadores premiaos pola APIU, Geociencias y Fundación UCV. Hora Universitaria.  p. 13. https://issuu.com/laurymart/docs/hora_o_mayu_xunetu_2014-d3. Consultáu'l 29 de mayu de 2016. 
  3. «Sobre nós - Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina». Consultáu'l 1 de xunu de 2016.
  4. Bustamante Luciani, Nora (2005). «Xuiciu críticu sobre'l trabayu: PEDIATRÍA: CIENCIA Y FILANTROPÍA NES PUBLICACIONES CIENTÍFIQUES VENEZOLANES DEL SIEGLU XIX». Revista de la Sociedá Venezolana d'Historia de la Medicina, v 54, n 1-2. http://revista.svhm.org.ve/ediciones/2005/1-2/?i=art2. Consultáu'l 25 de mayu de 2016. 
  5. Editora:María Fátima Garcés, Asesora: Consuelo Ramos de Francisco (Julio de 2013). «Normes de publicación de trabayos en revistir Acta Científica de la Sociedá Venezolana de Bioanalistas Especialistes» (castellanu). Sociedá Venezolana de Bioanalistas Especialistes. Consultáu'l 29 de mayu de 2016.
  6. Carmona, Rodríguez Lemoine, Oswaldo, Vidal (Avientu de 2011). «Curtiu hestoria de la Revista de la Sociedá Venezolana de Microbioloxía (RSVM). XXX aniversariu (1981-2011)». Rev. Soc. Ven. Microbiol. 31 (2):  páxs. 88-96. http://scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1315-25562011000200003. Consultáu'l 29 de mayu de 2016.