Basílica de She Shan

Coordenaes: 31°05′42″N 121°11′30″E / 31.094994°N 121.191589°E / 31.094994; 121.191589
De Wikipedia
Basílica de She Shan
basílica menor
Llocalización
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Municipio bajo jurisdicción central (es) Traducir Shanghai
Coordenaes 31°05′42″N 121°11′30″E / 31.094994°N 121.191589°E / 31.094994; 121.191589
Basílica de She Shan alcuéntrase en República Popular China
Basílica de She Shan
Basílica de She Shan
Basílica de She Shan (República Popular China)
Historia y usu
Apertura1925
Relixón catolicismu
Diócesis Roman Catholic Diocese of Shanghai (en) Traducir
Dedicación María Auxilio de los Cristianos (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a Alphonse Frédéric De Moerloose
Materiales granitu
Estilu Arte románicu
Cambiar los datos en Wikidata

La Basílica de La nuesa Señora de She Shan (en chinu: 佘山进教之佑圣母大殿), ye'l santuariu católicu más importante de China y unu de los principales llugares de pelegrinación cristiana d'Asia. La basílica atopar nel distritu de Songjiang, al oeste del área metropolitana de la ciudá de Shanghai.

El nome She Shan deriva d'un cuetu al este de la ciudá onde s'alluga esta basílica. A pesar d'esto, el nome orixinal de la basílica ye "Ilesia de la Santa Madre en China". Anguaño ye la única Basílica menor qu'esiste en China y ta consagrada a La Nuesa Señora la Virxe María Auxilio de los Cristianos, llamada popularmente "La nuesa Señora de She Shan".

Historia[editar | editar la fonte]

La primer ilesia edificada na llomba de She Shan foi construyida en 1863, dicha llomba atópase arrodiada d'un estensu monte de bambú de gran importancia ecolóxica. Mientres la Rebelión Taiping, los misioneros xesuites mercaron una parcela de tierra na fastera sur de la llomba, nel llugar nel que s'atopaba un monesteriu budista en ruines. Construyóse un pequeñu edificiu como vivienda pa los misioneros y una pequeña capiya, onde s'asitió una estatua de la Virxe María.[1]

En xunu de 1870, los disturbios en Tianjin llevó a la quema d'ilesies. Los xesuites de Shanghai rezaron ante la estatua de la Virxe y comprometiéronse a construyir una ilesia mayor nel so honor, en cuenta de la so proteición y de la salvación de la Diócesis de Shanghai d'una persecución contra los cristianos. Darréu, asocedíu'l milagru, empezó la construcción de la nueva ilesia, tol material tuvo que ser treslladáu al visu de la llomba a mano[1] y el nuevu santuariu foi finalmente termináu dos años dempués. Esti primer templu tenía forma de cruz, ya incorporaba elementos arquiteutónicos chinos y occidentales. Nuna terraza de diez columnes, delantre de la puerta de la ilesia asitiáronse ocho lleones chinos de piedra.

En 1894, fueron añadíos dellos edificios auxiliares, ente ellos una capiya a mediu camín de la llomba, y tres santuario dedicaos al Sagráu Corazón de Jesús, la Virxe María y San Xosé respeutivamente. Tamién s'amestaron los Catorce Estaciones del Vía Crucis a lo llargo de la ruta d'accesu a la ilesia pela fastera de la llomba. En 1925, la ilesia esistente resultó ser insuficiente y taba bien por detrás d'otres ilesies de Shanghai en términos de tamañu y ornamentación. Por esta razón el templu foi baltáu y reconstruyíu. Por cuenta de que el sacerdote y arquiteutu que dirixía la obra yera bien estrictu sobre la calidá de la construcción, el proyeutu tardó diez años en terminar, y la ilesia nun foi terminada hasta 1935. En 1942, el Papa Pío XII dio-y al santuariu marianu la dignidá de Basílica menor, siendo'l primera y únicu templu católicu en China n'ostentar esta dignidá papal, darréu, en 1946, la Santa Sede coronó la imaxe de la Virxe alzando al Neñu Jesús que s'atopa nel cumal de la torre de la basílica.

Dempués de la revolución comunista en 1949, la Basílica de She Shan sufrió graves daños mientres la Revolución Cultural. Les vidreres de la ilesia, les escultures a lo llargo de la Vía Doliosa, la estatua del visu de la torre del campanariu, y delles obres fueron destruyíes. Mientres los primeros años de la persecución comunista, na década de 1950, l'obispu de Shanghai, Ignatius Kung Pin-Mei, foi en pelegrinación colos sos sacerdotes a She Shan. Cada unu fixo un votu solemne de fidelidá a la fe y a la Ilesia católica. Kung foi deteníu y encarceláu mientres más de 30 años y el Gobiernu chinu punxo la basílica sol control de l'Asociación Patriótica Católica China y d'obispos chinos non reconocíos pola Santa Sede. L'Asociación Patriótica nun reconoz l'autoridá del Papa sobre la Ilesia en China y ordena a los sos propios obispos en collaboración cola cúpula comunista, nun siendo éstos autorizaos pol Papa.

Tres el términu de la Revolución Cultural, la basílica foi reparada de forma gradual. La estatua asitiada nel campanariu foi reemplazada primeramente con una senciella cruz de fierro, hasta que más tarde se creó un retruque de la estatua orixinal nel añu 2000. El 24 de mayu de 2008, el Papa Benitu XVI anunció que compunxera una oración especial pa la Virxe de She Shan na cual pidía la paz en China.

Disposición[editar | editar la fonte]

Interior de la basílica.

La basílica ocupa una superficie d'una hectárea y tien unos 20 metros d'altor. Tien la clásica planta basílical con tres naves y planta en forma de cruz llatina y de forma rectangular. La puerta principal atopar nel suroeste, anque hai delles puertes llaterales. La nave ye de 55,81 metros de llargor y 24,68 metros d'anchu. El techu ta a 16,46 metros d'altor, y la basílica tien una capacidá pa 3.000 fieles.

L'altar mayor atopar nel estremu oriental del templu y ta construyíu en mármol con adornos d'oru y jade. Esti altar presidir una pequeña imaxe de María Auxiliadora, representada na so típica "iconografía occidental", anque con traces faciales chinos, col so mantu azul y colloráu, el Neñu nel brazu esquierdo y coronar dambes imáxenes con dos tales corones d'oru. La Virxe lleva un cetru doráu na so mano derecha. L'esterior del templu ye principalmente de granitu, y una parte del techu ta cubiertu d'azulexos de colores d'estilu chinu.

La torre del campanariu atopar na esquina sureste, tien un altor de 38 metros. A lo cimero d'esta torre atopa una estatua de la Virxe María alzando al Neñu Jesús n'alto, mientres ésti atópase colos brazos estendíos, asemeyando a una gran cruz sobre China. A los pies de la Virxe apaez representada la cabeza d'un dragón chinu que simboliza al demoniu, en total el conxuntu mide 4,8 metros y ta realizáu en bronce. Mui cerca del santuariu atopa'l Observatoriu Astronómicu de Shanghai, esti edificiu foi construyíu polos xesuites.

Pelegrinaciones[editar | editar la fonte]

En 1874, el Papa Pío IX declaró que los pelegrinos qu'alleguen a She Shan mientres el mes de mayu (tradicionalmente el mes dedicáu a la Virxe María) recibiríen una indulxencia plenaria. Como resultancia, pelegrinos de toes partes de China rexuntar en She Shan en mayu (sobremanera'l 24 de mayu, día de María Auxilio de los Cristianos), nuna práctica que sigue hasta los nuesos díes.

Cada mes de mayu, la basílica convertir en destín pa los miles de pelegrinos que viaxen a lo llargo y anchu del país pa faer la so pelegrinación añal a She Shan, rezar el Santu Rosario na Vía Crucis, y asistir a misa nel santuariu. Tradicionalmente, munchos de los católicos chinos de la zona yeren pescadores y faíen la so pelegrinación en barcu. Esta tradición sigue ente los locales, cola resultancia de que los regueros de la contorna de She Shan enllenar de barcos mientres el mes de mayu. Mientres estes pelegrinaciones asocédese tamién la procesión de la imaxe de la Virxe pola contorna del templu, esta talla procesional ye un retruque a menor escala de la que s'atopa a lo cimero del campanariu.

Na actualidá, She Shan ye l'únicu sitiu activu de pelegrinación pa los católicos en China y tien la categoría de "Santuariu Nacional". Sicasí, la basílica entá ta curiada pola Asociación Patriótica Católica China, que ye una organización controlada pol Gobierno Comunista[2] y que bien davezu prohibe les pelegrinaciones a She Shan en mayu. Según la Santa Sede, en China hai ente 8 y 12 millones de católicos, estremaos ente los pertenecientes a la Ilesia Patriótica y la clandestina, esta postrera, fiel a la Santa Sede y n'ocasiones escorrida pol réxime.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]