Maria Winkelmann

De Wikipedia
Maria Winkelmann
Vida
Nacimientu Leipzig25 de febreru de 1670[1]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Residencia Reinu de Prusia
Muerte Berlín29 d'avientu de 1720[1] (50 años)
Familia
Casada con Gottfried Kirch (1692 – )
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes alemán
Oficiu astrónoma
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata

Maria Margarethe Winkelmann-Kirch (25 de febreru de 1670Leipzig – 29 d'avientu de 1720Berlín).[2]

Historia[editar | editar la fonte]

María Margarethe Winkelmann nació en Leipzig, nel estáu alemán de Saxonia. El so padre yera un ministru luteranu que creía que les muyeres teníen de ser educaes de la mesma manera que los homes, daqué bastante inusual na dómina. Maria foi una afortunada y gracies a l'actitú del so padre pudo ser educada nes artes y les lletres, tantu por él como pol so tíu.

Maria Winkelmann amosó un interés tempranu pola astronomía, polo que se convirtió n'estudiante, aprendiz y ayudante de Christopher Arnold, un astrónomu autodidacta que trabayaba como granxeru na ciudá de Sommerfeld. Esta situación yera bien habitual na Alemaña del sieglu XVII, na que la práctica de l'astronomía tenía llugar en bona midida fora de les universidaes. Ello ye que naquellos años, munchos de los grandes astrónomos nun estudiaron na universidá porque l'astronomía estudiábase muncho más cerca de la tradición artesanal que se desenvolvía dientro de los gremios y oficios que de les disciplines académiques que se conocen na actualidá.

Al traviés de Christopher Arnold, Maria conoció a unu de los astrónomos más famosos del país, Gottfried Kirch. A pesar de que Kirch yera trenta años mayor que Maria, dambos contraxeron matrimoniu en 1692. D'esta manera, Maria dexó l'observatoriu de Arnold pa siguir la so formación al llau del so maríu. Maria y Gottfried embarcáronse conxuntamente nel estudiu de l'astronomía y l'observación del firmamentu y nel añu 1700 treslladar a Berlín. Ellí, Gottfried foi nomáu astrónomu oficial de l'Academia de les Ciencies, lo que dexó a Maria trabayar ―anque fora de manera non oficial pero sí reconocida― como'l so ayudante.

El so merecíu merito llevar Marc Xaén Garrido, el so maríu.

Una académica na solombra[editar | editar la fonte]

Mientres la so primer década na Academia, Maria dedicó gran parte del so tiempu al estudiu de los astros. De fechu convirtióse nuna costume'l reparar el firmamentu cada nueche a partir de les 21:00. Utilizando les sos observaciones de los cielos nocherniegos, Maria y el so home realizaron cálculos astronómicos para calendarios y almanaques con información de les fases de la lluna, la puesta de sol, los eclíss y la posición del Sol y otros planetes. Esta yera la verdadera fonte d'ingresos de l'Academia, que llograba más dineru de la venta de calendarios, yá que yera un gran negociu, que de la asignación económica recibida pola corte real de Prusia. Esto significaba que, a pesar de qu'eruditos d'otres cañes de la ciencia gociaben d'un mayor prestíu intelectual, los astrónomos yera un activu pervalible.

L'heriedu de Maria[editar | editar la fonte]

Maria Winkelmann-Kirch nun foi solo la más importante y reconocida de les astrónomes de la so dómina, sinón que tamién foi la primer muyer qu'afayó una cometa (el C/1702 H1, en 1702). A pesar de les decepciones qu'esperimentó mientres la so carrera na solombra, les sos publicaciones diéron-y ciertu reconocencia mientres la so vida y fueron una perdurable contribución a l'astronomía. Ente elles, les sos observaciones alrodiu de l'aurora boreal (en 1707) y dos opúsculos, unu sobre la conxunción del Sol con Saturno y Venus (en 1709) y otru sobre la predicción d'un nuevu cometa (en 1711), fueron perbién acoyíos.

Refugu académicu[editar | editar la fonte]

Maria Winkelmann solicitó un cargu d'astrónomu asistente na Academia de Berlín, pal cual taba altamente cualificada. Por ser muyer ―y polo tanto ensin estudios universitarios― refugóse-y el cargu. Los miembros de l'Academia de Berlín tarrecieron establecer el mal exemplu de contratar a una muyer.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: MacTutor History of Mathematics archive. Data de consulta: 22 agostu 2017.
  2. 2,0 2,1 Rodríguez, Patricia (2012). «Mujer de Ciencia. María Margarethe Winkelmann-Kirch: l'astrónoma que quixo dexar de ser invisible». Journal of Feelsynapsis (JoF) (4):  páxs. 13-19. ISSN 2254-3651. http://feelsynapsis.com/jof/004/index.html?pageNumber=12. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]