Bolsa de Comerciu de Rosario

Coordenaes: 32°56′44″S 60°38′33″W / 32.9456°S 60.6425°O / -32.9456; -60.6425
De Wikipedia
Bolsa de Comerciu de Rosario
organización y bolsa de valores
Llocalización
Sede Rosario
Direición Arxentina
Coordenaes 32°56′44″S 60°38′33″W / 32.9456°S 60.6425°O / -32.9456; -60.6425
Bolsa de Comerciu de Rosario alcuéntrase n'Arxentina
Bolsa de Comerciu de Rosario
Bolsa de Comerciu de Rosario
Bolsa de Comerciu de Rosario (Arxentina)
Historia
Fundación18 agostu 1884
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Edificiu históricu. Foi inauguráu en 1929.

La Bolsa de Comerciu de Rosario ye una asociación civil fundada en 1884 na ciudá del mesmu nome, provincia de Santa Fe, República Arxentina. El so oxetivu ye promover mercaos de productos, de capitales y d'otros activos. Atopar so la supervisión de la Comisión Nacional de Valores.

Historia[editar | editar la fonte]

La Bolsa de Comerciu de Rosario foi fundada'l 18 d'agostu de 1884, como una asociación civil ensin fines d'arriquecimientu, forma xurídica que caltién anguaño. Empezó la so actividá ufiertando les sos instalaciones pal desenvolvimientu de mercaos de concentración que favorecieren la confrontación de la ufierta y la demanda de productos polo xeneral y fixeren posible una mayor tresparencia nos precios.

Al fundase la Bolsa, el comerciu de productos agrícoles yá taba entamáu na República Arxentina, razón pola cual la concentración d'operaciones de compraventa de la institución foise dando en forma paulatina. Nesi sentíu, cabo faer notar qu'en 1878 llevar a cabu la primer esportación entamada de ceberes dende Arxentina; consistió nuna venta de trigu a Glasgow (Escocia, Reinu Xuníu) que s'embarcó precisamente en Rosario.

En 1893 dispónse la creación d'una "Comisión Arbitral de Ceberes" nel senu de la Bolsa, que nel añu 1899 pasa a denominase "Cámara Arbitral", a la que s'asignó amplies funciones tocantes a la formación de los estándares de negociación, redaición de los boletos de compraventa, fixación de los precios corrientes diarios y, fundamentalmente, l'actuación como "amigable componedor" pa dirimir les cuestiones comerciales que s'amenaren. Con too y con eso, el sistema d'operar nun riquir entós y hasta dellos años dempués de la esistencia d'un organismu pa la lliquidación y garantía de los negocios.

Mercaos que lu integren[editar | editar la fonte]

Formen parte d'esta institución 4 mercaos:

  • Mercáu Físicu de Grano
  • Mercado Ganaderu de Rosario S.A., conocíu como ROSGAN
  • Mercáu a Términu de Rosario S.A., conocíu como ROFEX
  • Mercáu Arxentín de Valores S.A. (ex Mercáu de Valores de Rosario S.A.)

Mercáu Físicu de Granos[editar | editar la fonte]

El tradicional Mercáu Físicu de Granos de la Bolsa ye'l más importante d'Arxentina en volume d'operaciones, y les sos cotizaciones son referencia obligada nacional y internacionalmente. La mayor parte de la producción arxentina de ceberes y oleaxinosos comercializar nél, al traviés de gran númberu d'operadores na tradicional rueda diaria.

La soya ye'l principal productu axustáu nesti mercáu y convirtió a Rosario nel centru más poderosu de comercialización física d'esta oleaxinosa a nivel mundial. Más del 80% de la capacidá instalada de la industria aceitero arxentina ta emplazada na so zona d'influyencia y lo mesmo asocede coles terminales portuaries privaes, qu'embarquen más del 90% de les esportaciones de soya y los sos derivaos.

La ufierta de mercadería ye realizada poles firmes corredores de ceberes y cooperatives de 2º Grau, y la demanda provién d'esportadores, fabricantes d'aceite y molinos fariñeros. Los negocios apautar de pallabra, ensin perxuiciu del posterior rexistru de boletos na Bolsa.

De tal operatoria surden los denominaos "Precios Cámara", afitaos diariamente pola Cámara Arbitral de Ceberes al traviés d'una comisión integrada por tolos sectores qu'actúen nesti Mercáu. Estos precios son de calter emponedor y d'usu non obligatoriu, salvu alcuerdu de partes.

La Cámara, actúa como un tribunal arbitral de reconocida idoneidad ya imparcialidá pal resolución de conflictos ente partes. Les causes que por más d'un sieglu sometiéronse a la so considerancia, son resueltes con celeridad y economía de costos.

Con funciones similares, nos asuntos referentes a aceites vexetales y subproductos de la fabricación d'aceites, entiende la Cámara Arbitral d'Aceites vexetales y Subproductos.

Mercáu de Ganáu de pies[editar | editar la fonte]

Esti mercáu ganaderu ye el resultáu de la unión de distintos actores del sistema de comercialización del ganáu, que por aciu l'usu de les modernes teunoloxíes de la comunicación averen en tiempu y forma la ufierta y la demanda. L'usu del sistema televisáu con remates de facienda a distancia dexa xunir con un criteriu federal les producciones del interior coles demandes de los grandes centros urbanos y de la esportación.

Pa llograr un esitosu sistema de remate ensin presencia física de la mercadería resultaba imperiosu cuntar con ferramientes que dieren certidume ya información precisa a los operadores. Por tales motivos implementáronse manuales de procedimientos qu'aseguren una correuta filmación y certificación de los llotes a puyar. Esta xera ye llevada a cabu polos certificadores habilitaos nos respeutivos establecimientos agropecuarios.

Una vegada que se cunta cola información de tolos llotes que van ser remataos, proceder al armáu del Orde de Venta'l cual ye publicáu nun catálogu y nel sitiu web del Mercáu Ganaderu SA. D'esta forma poner a disposición de los posibles compradores con debida anticipación les imáxenes y detalles de les tropes puestes a remate.

La puya ye tresmitida en direuto pol Mercáu Ganaderu SA dientro del ámbitu de la Bolsa de Comerciu de Rosario. Los compradores pueden efectuar les sos ufiertes yá seya en forma presencial o per teléfonu utilizando un sistema de call center. Pa poder participar nel remate, los compradores deben primeramente inscribise nel Rexistru Únicu de Participantes que lleva'l Mercáu Ganaderu SA.

Los remates que s'efectúen nel ámbitu del Mercáu Ganaderu S.A. son tresmitíos en direuto a tol país per televisión al traviés de Canal Rural. D'esta forma los remitentes de ganáu llogren una amplitú comercial hasta agora desconocida, y los compradores tienen la facilidá de realizar transaiciones ensin necesidá de treslláu.

ROFEX[editar | editar la fonte]

ROFEX S.A., que'l so nome ye'l acrónimu de Rosario Futures Exchange, ye'l mercáu de futuros más grande d'Arxentina. Foi fundáu en 1909 sol nome de "Mercáu Xeneral de Productos Nacionales del Rosariu de Santa Fe S.A."[1] y depués denomináu Mercáu a Términu de Rosario S.A.

Cuenta con 2 divisiones d'operatoria:

División de Derivaos Agropecuarios:[2] Axusta contratos de futuros y opciones sobre Soya, Trigu y Maíz

División de Derivaos Financieros:[3] Axusta contratos de futuros y opciones sobre Dólar, Oru, Petroleu, Bonos Arxentinos, Futuru d'Índiz Merval y Futuru de LEBAC.

Pol volume axustáu, cuantimás en contratos sobre Dólar, ROFEX ye güei el mercáu de futuros más importante del país.

Ye l'únicu mercáu de futuros de Suramérica que rexistra, compensa, liquida y garantiza los sos contratos al traviés d'una casa compensadora de futuros y Opciones, Arxentina Clearing SA, primer y única casa de compensación de futuros y opciones de l'Arxentina, autorizada a funcionar pola Comisión Nacional de Valores de la República Arxentina y que cunta con una de les más altes calificaciones creiticies del país (Standard & Poor's raya), poniéndola al altor de les más reconocíes cases compensadores del mundu.

Mercáu Arxentín de Valores[editar | editar la fonte]

El Mercáu Arxentín de Valores, o MAV, naz de la integración y fusión ente los mercaos de valores de Rosario y Mendoza.[4]

El so predecesor Mercáu de Valores de Rosario foi fundáu en 1927 cola denominación de “Mercáu de Títulos y Cambeos del Rosario”.[5] El Mercáu de Valores de Rosario axustaba títulos valores, mayormente bonos y aiciones.

Anguaño'l MAV especializar en negociación de cheques de pagu diferíu y fideicomisos financieros.

Rexistra, compensa y liquida diariamente les operaciones alcordaes polos sos axentes y garantiza ante los mesmos el cumplimientu de les obligaciones asumíes.

Entidaes Participantes[editar | editar la fonte]

  • Arxentina Clearing S.A.
  • Aseguradores del Interior de la República Arxentina - ADIRA
  • Cámara d'Actividaes Portuaries y Marítimes
  • Cámara d'Axentes de Bolsa de Rosario
  • Cámara d'Esportadores de Rosario
  • Cámara d'Industriales Molineros
  • Cámara de la Industria Aceitero de la República Arxentina - CIARA y Centru d'Esportadores de Ceberes - CEC
  • Cámara de Puertos Privaos Comerciales
  • Centru de Corredores de Ceberes de Rosario
  • Centro de Semilleristas de Rosario
  • Confederaciones Rurales Arxentines
  • Rosario Alministradora Sociedá Fiduciaria S.A.
  • Sociedá de Acopiadores de Granos de la Provincia de Córdoba
  • Sociedá de Cerealistas del Norte de la Provincia de Buenos Aires
  • Sociedá Gremial de Acopiadores de Grano
  • Sociedad Rural Arxentina

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Rofex. «Historia de Rofex» (castellanu). Consultáu'l 9 de marzu de 2016.
  2. Rofex. «Derivaos Agropecuarios» (castellanu). Consultáu'l 9 de marzu de 2016.
  3. Rofex. «Derivaos Financieros» (castellanu). Consultáu'l 9 de marzu de 2016.
  4. Cronista.com. «Mercáu Arxentín-de-Valores-20150914-0029.html Especializáu en Pymes, rellancen en Rosario'l Mercáu Arxentín de Valores» (castellanu). Consultáu'l 9 de marzu de 2016.
  5. MAV. «Reseña Histórica» (castellanu). Consultáu'l 9 de marzu de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]