John Adams

De Wikipedia
John Adams
2. Presidente d'Estaos Xuníos

4 marzu 1797 - 4 marzu 1801
George Washington - Thomas Jefferson
Eleiciones: eleiciones presidenciales d'Estaos Xuníos de 1796
2. Presidencia electa de los Estaos Xuníos

avientu 1796 - 4 marzu 1797
George Washington - Thomas Jefferson
Eleiciones: eleiciones presidenciales d'Estaos Xuníos de 1796
1. Vicepresidente de los Estaos Xuníos

21 abril 1789 - 4 marzu 1797 - Thomas Jefferson
Embaxador d'Estaos Xuníos en Francia

1788 - 1788
1. Embaxador d'Estaos Xuníos nel Reinu Xuníu

1r abril 1785 - 30 marzu 1788
1. Embaxador d'Estaos Xuníos nos Países Baxos

19 abril 1782 - 30 marzu 1788
Miembru de la Cámara de Representantes de Massachusetts

xunu 1770 - valor desconocíu
Vida
Nacimientu Braintree (es) Traducir[1]calendario no especificado, se asume juliano (es) Traducir 19 d'ochobre de 1735 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Reinu de Gran Bretaña
Residencia Massachusetts
Llingua materna inglés
Muerte Quincy[3]4 de xunetu de 1826[4] (90 años)
Sepultura United First Parish Church
Causa de la muerte causes naturales
Familia
Padre John Adams, Sr.
Madre Susanna Boylston
Casáu con Abigail Adams (1764 – m. 1818)[5]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Adams family (en) Traducir
Estudios
Estudios Universidá de Harvard
Harvard College (es) Traducir
Llingües falaes inglés[8]
francés
llatín
Oficiu abogáu, políticu, diplomáticu, filósofu políticu, estadistaescritor
Altor 170 cm
Llugares de trabayu Boston
Premios
Miembru de Sociedá Filosófica Americana
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos[2]
American Antiquarian Society (en) Traducir
Seudónimu/os Novanglus[10]
Creencies
Relixón Unitarismu
ilesia congregacional
congregacionalismo (es) Traducir
deísmu[11]
Partíu políticu Partido Federalista (es) Traducir [2]
IMDb nm1547016
Cambiar los datos en Wikidata

John Adams (calendario no especificado, se asume juliano (es) Traducir 19 d'ochobre de 1735 (xul.)Braintree (es) Traducir – calendario no especificado, se presume gregoriano (es) Traducir 4 de xunetu de 1826Quincy) foi'l segundu presidente de los Estaos Xuníos. Ye consideráu como unu de los padres fundadores del país.

Adams llegó a la prominencia nes primeres etapes de la Revolución Americana. Como delegáu de Massachusetts al Congresu Continental, desempeñó un papel importante en persuadir al Congresu pa declarar la independencia, y ayudó a Thomas Jefferson na redaición de la Declaración d'Independencia de los Estaos Xuníos en 1776. Como representante del Congresu n'Europa, foi unu de los negociadores principales del Tratáu de París (1783) con Gran Bretaña, y unu de los principales responsables del llogru de préstamos importantes de banqueros d'Ámsterdam. Teóricu políticu ya historiador, Adams escribió en gran midida la constitución del estáu de Massachusetts en 1780, pero taba n'Europa cuando la Constitución federal redactar en principios similares. Unu de los sos grandes papeles diose a la d'escoyer a persones pa distintos cargos: en 1775, nomó a George Washington como comandante en xefe del Exércitu Continental, y, venticinco años más tarde, nomó a John Marshall como Presidente del Tribunal Supremu de los Estaos Xuníos.

Les credenciales revolucionaries de Adams aseguráron-y dos mandatos como vicepresidente de George Washington y la so propia eleición en 1796 como'l segundu presidente de la nación. Mientres el so mandatu presidencial, atopar con feroces ataques per parte del Partíu Demócrata-Republicanu de Thomas Jefferson, según la facción dominante del so propiu partíu, el Partíu Federalista lideráu pol so acérrimo enemigu Alexander Hamilton. Adams robló los discutinios Actes de sedición y estranxeros, y construyó l'exércitu y la marina especialmente nel contestu de la guerra naval non declarada (llamada "Cuasi Guerra") con Francia, 1798-1800. El gran llogru de la so presidencia foi la solución pacífica de la Cuasi-Guerra frente a la oposición belicista de Hamilton.

En 1800 Adams foi ganáu na reeleición por Thomas Jefferson y retiróse a Massachusetts. Más tarde volvió a entamar la so amistá con Jefferson. Él y la so esposa, Abigail Adams, fundaron una llinia familiar de políticos, diplomáticos ya historiadores nos Estaos Xuníos. Foi'l padre de John Quincy Adams, sestu Presidente de los Estaos Xuníos. El 4 de xunetu de 1826 finó a los 90 años, el mesmu día del 50º Aniversariu de la Declaración d'Independencia. Esi mesmu día, hores enantes, morriera Thomas Jefferson. Paradóxicamente, les últimes pallabres de John Adams fueron: "Thomas Jefferson ta vivu".

Los sos llogros recibieron mayor reconocencia nos tiempos modernos, a pesar de que les sos contribuciones nun fueron primeramente tan célebres como les de los otros Padres Fundadores.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Casa natal de John Adams en Massachusetts.

John Adams, Jr. foi'l mayor de tres fíos.[12] Nació'l 30 d'ochobre de 1735 na llocalidá de Baintrée, asitiada en Massachusetts y que darréu camudaría'l so nome por Quincy. Los sos padres fueron John Adams, Sr y Susanna Boylston.[13] El llugar de nacencia de Adams ye agora parte del Parque Históricu Nacional Adams. El so padre, tamién llamáu John (1691-1761), yera descendiente per quinta xeneración de Henry Adams, quien emigró de Braintree (Inglaterra) en 1638. Él yera descendiente d'un galés llamáu Ap Adán.[14] El so padre yera un llabrador, diáconu de la ilesia congregacionalista (esto ye, puritanu), teniente de la milicia y conceyal que se dedicaba a supervisar les escueles y carreteres. La so madre, Susanna Adams Boylston,[15] foi una descendiente de los Boylstons de Brookline.

Adams nació nuna familia modesta, pero sentía fondamente la responsabilidá de vivir d'alcuerdu al so heriedu familiar: la xeneración fundadora de puritanos, que llegó al nuevu mundu na dómina colonial de 1630 y establecióse n'América. Los puritanos de la gran migración "creíen na vida según la Biblia. La Inglaterra so los Estuardo yera como Exiptu, y ellos yeren Israel fuxendo... pa establecer un abellugu de piedá, una ciudá sobre la llomba.".[16] Nel momentu de la nacencia de John Adams en 1735, dogmes puritanos tales como la predestinación yá nun yeren tan llargamente aceptaos, y munches de les sos práutiques más estrictes anidiárense col tiempu, pero John Adams "considerar portadores de la llibertá, una causa qu'inda tenía una sagrada urxencia." Foi un sistema de valores nos que creía, y un modelu heroicu nel que deseyaba tar al altor.[17]

El mozu Adams foi a la Universidá de Harvard a los dieciséis años d'edá en 1751.[18] El so padre esperaba que se convirtiera en clérigu, pero Adams tenía duldes. Dempués de graduase en 1755, foi profesor d'escuela per dellos años en Worcester, lo que-y dexó dar se un tiempu pa pensar na eleición de la so carrera. Dempués de muncha reflexón, decidió convertise en abogáu y estudió derechu na oficina de James Putnam, un prominente abogáu de Worcester. En 1758, Adams foi almitíu na abogacía. Dende temprana edá, desenvolvió'l vezu d'escribir les descripciones de los acontecimientos que reparaba y les impresiones de los homes tán esvalixaes al traviés del so diariu. Desenvolvió habilidá y bon oficiu como abogáu, de cutiu rexistrando casos colos que pudiera estudiar y cavilgar. El so informe de 1761 sobre l'argumentu de James Otis nel tribunal cimeru de Massachusetts, tocantes a la llegalidá de la Orde d'asistencia ye un bon exemplu. L'argumentu de Otis inspiró a Adams pa la causa de les colonies americanes.[19]

El 25 d'ochobre de 1764, cinco díes enantes de cumplir 29 años, cásase con Abigail Smith Adams (1744-1818), la so prima tercer[20] y fía d'un ministru de la Congregación, el reverendu William Smith, en Weymouth, Massachusetts. Los sos fíos fueron Abigail (1765-1813), el futuru presidente John Quincy (1767-1848), Susanna (1768-1770), Charles (1770-1800), Thomas (1772-1832) y la neña muerta al nacer Elizabeth (1777).

Primer residencia de Adams y la so familia en Baintree.

Adams nun yera un líder popular como'l so primu segundu, Samuel Adams. Sicasí, la so influencia surdió al traviés del so trabayu como abogáu constitucionalista y la so capacidá pal analís refechu d'exemplos históricos,[21] xunto cola so fonda conocencia de la llei y la so dedicación a los principios del republicanismu. Adams atopaba de cutiu que la so conflictividá innata como abogáu yera una torga na so carrera política.

Vida política enantes de la Revolución[editar | editar la fonte]

Oposición a la Llei del Sellu de 1765[editar | editar la fonte]

Adams primeru saltó a la fama como un opositor a la Llei del Sellu de 1765 (Stamp Act), que foi impuesta pol Parllamentu británicu ensin consultar a les asamblees de les colonies. Los americanos protestaron con vehemencia yá que la midida violaba los sos derechos tradicionales como ingleses. La resistencia popular, como se reparó más tarde, foi provocada por un sermón tantes vegaes reimpreso del reverendu de Boston, Jonathan Mayhew, onde interpretaba un pasaxe bíblicu (Epístola a los romanos, 13) nel qu'esclariaba'l principiu de la xusta insurrección.[22]

En 1765, Adams redactó les instrucciones que fueron unviaes polos habitantes de Baintrée a los sos representantes na asamblea de Massachusetts, y que sirvió de modelu pa otres ciudaes a la de dar instrucciones a los sos representantes. N'agostu de 1765, contribuyó de forma anónima con cuatro artículos notables en The Boston Gazette (reeditaos en The London Chronicle en 1768 como "Los verdaderos sentimientos d'América", tamién conocíu como "Una disertación sobre'l derechu canónico y feudal"). Nos escritos suxurió qu'había una conexón ente les idees protestantes que los antepasaos puritanos de Adams llevaren a Nueva Inglaterra y les idees detrás de la so resistencia a aceptar la Llei del Timbre. Nel primer casu, esplicó que la oposición de les colonies a la Llei del Sellu deber a qu'esta quitó a los colonos americanos de dos derechos básicos garantizaos a tolos ingleses y que tolos homes llibres merecíen: los derechos a la llibertá de prensa, yá que cola Llei del Sellu obligar a que tolos escritos que se publicar llevaren un sellu fiscal que se debía pagar como un impuestu en moneda británica válida y non n'en papel moneda colonial, y el derechu a ser xulgaos por un xuráu de los sos iguales.

N'avientu de 1765, pronunció un discursu ante'l gobernador y el conseyu nel que dixo que la Llei del Timbre yera inválida por cuenta de que Massachusetts nun tenía representación nel Parllamentu, y polo tanto nun consintiera a la mesma.[23]

Masacre de Boston[editar | editar la fonte]

Masacre de Boston.

En 1770, una confrontación caleyera dio llugar a que soldaos británicos mataren a cinco civiles no que se conoció como la Masacre de Boston.[24] Los soldaos implicaos fueron arrestaos por cargos criminales y tuvieron problemes p'atopar un abogáu. Por ello, pidieron a Adams que s'encargara del so defensa. A pesar de que tarrecía qu'esto pudiera estropiar la so reputación, tuvo d'alcuerdu nello. Seis de los soldaos fueron absueltos. Dos que dispararen direutamente contra l'ensame fueron acusaos d'asesinatu, pero namái fueron condergaos por homicidiu involuntariu.

En cuanto al pagu de Adams, Chinard aliega[25] qu'unu de los soldaos, el Capitán Thomas Preston, dio a Adams una simbólica "Guinea única", como un anticipu a los honorarios. Sicasí, David McCullough afirma na so biografía de Adams que recibió namás que dieciocho guineas.[26] Adams confirma que Preston pagó-y diez guineas iniciales y un pagu posterior d'ocho, que yera "toa'l pagu pecuniariu por catorce o quince díes de trabayu, na causa más agotadora y fatigante que probé."[27]

A pesar de les sos duldes, Adams foi escoyíu miembru de la Corte Xeneral de Massachusetts en xunu de 1770, cuando entá taba en preparación del xuiciu.[28]

Pleitu relativu a l'autoridá del Parllamentu[editar | editar la fonte]

En 1772, el gobernador de Massachusetts, Thomas Hutchinson anunció qu'él y los xueces del tribunal cimeru yá nun precisaben que los sos sueldos fueren pagaos pola asamblea de Massachusetts, porque la Corona a partir d'esi momentu asumiría'l pagu al traviés de los fondos procedentes de los ingresos aduaneros. Los radicales de Boston protestaron y pidieron a Adams qu'esplicara les sos oxeciones. En "Dos respuestes de la Cámara de Representantes de Massachusetts al gobernador Hutchinson", Adams argumentó que los colonos nunca habíen estáu sometíos a la soberanía del Parllamentu. La so llealtá orixinal yera cola persona del Rei y la so llealtá yera namái pa con él. Si estableciera una llinia ente la soberanía parllamentaria y la total independencia de les colonies, siguió, les colonies nun tendríen más remediu qu'escoyer la independencia.

En "Novanglus o una historia de la disputa con Estaos Xuníos, dende'l so orixe, en 1754, al tiempu presente" Adams atacó dellos ensayos de Daniel Leonard que salíen en defensa de los argumentos de Hutchinson a favor de l'autoridá absoluta del Parllamentu sobre les colonies. En Novanglus Adams refutó puntu por puntu los ensayos de Leonard, n'unu de los más estensos argumentos fechos nunca polos colonu contra la política imperial británica.

Foi un intentu sistematizado de Adams por describir los oríxenes, la naturaleza y xurisdicción de la Constitución británica non escrita. Adams utiliza la so amplia conocencia de la historia del derechu inglés y colonial p'argumentar que les llexislatures provinciales yeren dafechu soberanes sobre los sos propios asuntos internos, y que les colonies taben coneutaos a la Gran Bretaña namái al traviés del Rei.

Congresu Continental[editar | editar la fonte]

Massachusetts unvió a Adams a los Congresos continentales la primer vegada en 1774 y la segunda dende 1775 hasta 1777.[29] En xunu de 1775, col fin de promover la unión ente les colonies, nomó a George Washington de Virxinia como comandante en xefe del Exércitu Continental que depués se formaría alredor de Boston. La so influencia nel Congresu yera grande, y casi dende'l principiu buscó la separación permanente de Gran Bretaña.

Retrato d'Abigail Adams de ca. 1812.

El 15 de mayu de 1776, el Congresu Continental, en respuesta a la esguilada d'hostilidaes qu'empezara trece meses enantes nes Batalles de Lexington y Concord, encamentó a que les colonies empezaren a construyir les sos propies constituciones, un precedente pa convertise n'estaos independientes. El proyeutu pa dotase de constituciones independientes, yera como lo espresó Adams, la "independencia de sí mesmos"[30]

Mientres la próxima década, los estauxunidenses de tolos estaos axuntáronse y deliberaron sobre los nuevos documentos de gobiernu. Tan radical como foi pa escribir constituciones (antes de la convención suxurió que la forma d'una sociedá política nun tien por que ser codificada, nin la so llei orgánica ponese por escritu nun documentu únicu), lo foi pa cola naturaleza del pensamientu políticu qu'allumó Estaos Xuníos en 1776.[31]

Pensamientos sobre'l Gobiernu[editar | editar la fonte]

Dellos representantes dirixir a Adams por que-yos aconseyara sobre la ellaboración de los nuevos gobiernos. Adams cansar de repitir la mesma idea tol tiempu, y por ello publicó'l folletu llamáu Pensamientos sobre'l Gobiernu (1776),[32] que darréu influyó na redaición de les constituciones estatales.[33] L'usu del marcu conceptual del republicanismu nos Estaos Xuníos, basar na creencia per parte de los patriotes de que yera l'aristocracia corrupto y nefasto, nel Parllamentu británicu, y los sos esbirros apostaos nes Trece colonies, los culpables del asaltu británicu sobre la llibertá americana.[34]

Adams informó de que la forma de gobiernu tien de ser escoyida col fin d'algamar los fines deseyaos, que son la felicidá y la virtú del mayor númberu de persones. Con esti oxetivu en mente, escribió en Pensamientos sobre'l Gobiernu: "Nun hai bon gobiernu que nun seya republicanu. La única parte pervalible de la Constitución británica ye asina, porque la definición mesma d'una república ye un imperiu de lleis y non d'homes." Nos Pensamientos sobre'l Gobiernu defendió'l bicameralismo, porque "una sola asamblea faise responsable de tolos vicios, llocures y debilidaes d'un individuu."[35] Tamién suxurió que tendría d'haber una separación de poderes ente'l executivu, el xudicial y el llexislativu y, amás, encamienta que si un gobiernu continental fuera creáu, entós "tien de llindase sagradamente" a ciertos poderes numberaos. Pensamientos sobre'l Gobiernu foi bien influyente y foi citáu por escritu como una autoridá.

La Declaración de la Independencia de John Trumbull representa'l comité de los cinco homes y la presentación del borrador de la Declaración de la Independencia nel Congresu. Adams ta de pies nel centru cola mano nel cadril.

Declaración de la Independencia[editar | editar la fonte]

El 7 de xunu de 1776, Adams sofitó'l resolución de la independencia presentada por Richard Henry Lee, que declaró: "Estes colonies son y por derechu tienen de ser, estaos llibres ya independientes", y defendió el resolución hasta que foi aprobada pol Congresu, el 2 de xunetu de 1776.[36]

Foi nomáu pa un comité con Thomas Jefferson, Benjamín Franklin, Robert R. Livingston y Roger Sherman, col fin d'ellaborar una Declaración d'Independencia. A pesar de que'l documentu foi escritu principalmente por Jefferson, Adams ocupó'l primer llugar nel alderique sobre la so aprobación. Munchos años más tarde, Jefferson aclamó a Adams como "la pilastra de sofitu de la Declaración nel Congresu y de los sos más capaces abogaos y defensores de los múltiples ataques que s'atopó."[37]

Dempués de la derrota del Exércitu Continental na Batalla de Long Island el 27 d'agostu de 1776, el xeneral William Howe solicitó al Segundu Congresu Continental unviar representantes p'axustar la paz. Una delegación integrada por Adams y Benjamín Franklin axuntar con Howe en Staten Island en Nueva York el 11 de setiembre. Howe esixó que la Declaración d'Independencia fuera derogada primero que cualesquier otru términu pudiera aldericase. La delegación negóse y les hostilidaes siguieron. En 1777, Adams arrenunció al so escañu na Corte Xeneral de Massachusetts pa sirvir como xefe de la Xunta de Guerra y de la d'artillería, según en munchos otros importantes comités.[38]

N'Europa[editar | editar la fonte]

Pasaporte de los ministros plenipotenciarios John Adams, Benjamin Franklin y John Jay pal pasu seguru p'axustar trataos de 1783.

Adams foi unviáu dos veces pol Congresu pa representar a la incipiente unión n'Europa, per primer vegada en 1777 y nuevamente en 1779. Acompañáu, en dambes ocasiones, pol so fíu mayor, John Quincy (que tenía diez años nel momentu del primer viaxe), Adams embarcóse pa Francia a bordu d'una fragata de l'Armada Continental, la USS Boston, el 15 de febreru de 1778. Anque delles vegaes escorríu por buques de guerra británicos, solo entraron en combate mientres la captura ensin derramamiento de sangre d'un corsariu inglés.[39] Adams foi en dellos aspeutos una opción desaparente dende'l puntu de vista diplomáticu, na midida na que nun falaba francés, l'idioma internacional de la diplomacia nesi momentu.[40]

Francia[editar | editar la fonte]

La so primer estancia n'Europa, ente 1 d'abril de 1778 y 17 de xunu de 1779, foi en gran parte improductiva, y tornó a la so casa en Baintrée a principios d'agostu de 1779.

Ente'l 1 de setiembre y el 30 d'ochobre de 1779, redactó la Constitución de Massachusetts, xunto con Samuel Adams y James Bowdoin. Foi escoyíu en setiembre de 1779 pa volver a Francia y, tres la celebración de la convención constitucional de Massachusetts, el 15 de payares xubió a bordu de la fragata francesa Sensible.

Nel segundu viaxe, Adams foi nomáu Ministru Plenipotenciario cola misión d'axustar un tratáu d'amistá y comerciu con Gran Bretaña.[41] El gobiernu francés, sicasí, nun aprobó la designación de Adams y darréu, ante la insistencia del ministru de Rellaciones Esteriores francés, el conde de Vergennes, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, John Jay y Henry Laurens fueron nomaos pa cooperar con Adams, anque Jefferson nun taba n'Europa y a Laurens unvióse-y a les Provincies Xuníes de los Países Baxos. Nel casu de Jay, Adams y Franklin encargar de la mayor parte nes negociaciones del Tratáu de París. Anuláu Franklin y desconfiables de Vergennes, Jay y Adams decidieron nun consultar con Francia. Otra manera, trataben direutamente colos comisionados británicos.[42]

A lo llargo de les negociaciones, Adams foi quien determinó especialmente que'l derechu de los Estaos Xuníos a la pesca a lo llargo de la mariña atlántica tenía de ser reconocíu. Los negociadores estauxunidenses fueron capaces d'asegurar un tratáu favorable, lo que-yos dio la propiedá de toles tierres al este del Mississippi, sacante Florida, que foi asignada a España. El tratáu foi robláu'l 3 de setiembre de 1783.

Provincies Xuníes de los Países Baxos[editar | editar la fonte]

Dempués de que s'empecipiaren estes negociaciones, Adams pasara dalgún tiempu como embaxador nes Provincies Xuníes de los Países Baxos. En xunetu de 1780, fuera autorizáu pa executar les xeres primeramente asignaes a Laurens. Cola ayuda de los líderes patriotes holandeses Joan van der Capellen tot dean Pol, Adams llogró la reconocencia de los Estaos Xuníos como un gobiernu independiente en L'Haya el 19 d'abril de 1782.[43] Mientres esta visita tamién s'axustó un préstamu de cinco millones de florinos financiaos por Nicolaas van Staphorst y Willink Wilhelm.[44] N'ochobre de 1782, axustó coles autoridaes neerlandeses un tratáu d'amistá y comerciu, el primer tratáu d'esti tipu ente los Estaos Xuníos y una potencia estranxera dempués del tratáu de 1778 con Francia. La casa que mercó Adams mientres esta estancia nos Países Baxos convertir na primer embaxada de propiedá estauxunidense en territoriu estranxeru en cualesquier parte del mundu.[45]

En 1784 y 1785, foi unu de los artífices de la puesta en marcha de les rellaciones diplomátiques ente los EE. XX. y Prusia. L'embaxador de Prusia en L'Haya, Friedrich Wilhelm von Thulemeyer, tuvo arreyáu, al igual que Jefferson y Franklin, que s'atopaben en París.[46]

Gran Bretaña[editar | editar la fonte]

Retrato de Adams na so etapa como embaxador en 1788 por Mather Brown.

En 1785, John Adams foi nomáu ministru plenipotenciario d'Estaos Xuníos ante la Corte de St. James (embaxador en Gran Bretaña). Cuando él presentó los sos credenciales al so antiguu soberanu, Jorge III, el rei dio a entender que yera consciente de la falta d'enfotu de Adams nel gobiernu francés. Adams reconocer, declarando que: "Tengo De confesar a La vuesa Maxestá que nun tengo nengún apegu per nengún país que nun sía'l míu".

La reina Sabela II del Reinu Xuníu referir a esti episodiu'l 7 de xunetu de 1976, na Casa Blanca. Ella dixo:

John Adams, primer embaxador d'Estaos Xuníos, díxo-y a los mio antepasáu, el rei Jorge III, que yera'l so deséu ayudar cola restauración del "antiguu bon calter y el bon humor na rellación ente los nuesos pueblos." Esa restauración foi fecha, y les rellaciones pola llingua, la tradición, y el contautu personal haber calteníu.[47]
<o>Sabela II d'Inglaterra </o>

En Londres, John y Abigail tuvieron que sufrir les miraes y l'hostilidá de la Corte, y por ello, optaron por escapar d'ella y nun frecuentala, prefiriendo la compañía de Richard Price, pastor de la Ilesia Unitaria de Newington Green ya instigador de la polémica sobre la Revolución en Gran Bretaña. Dambos almiraben enforma les enseñances del pastor y Abigail tomó en serio les enseñances del clérigu y de la so protexida Mary Wollstonecraft, autora de la Vindicación de los derechos de la muyer.[48]

La casa de Adams n'Inglaterra, en Grosvenor Square (Londres), sigue de pies y ye recordada con una placa. Tornó a Estaos Xuníos en 1788 pa siguir la so vida política interna.

Idees constitucionales[editar | editar la fonte]

La nueva Constitución de Massachusetts, ratificada en 1780 y escrita en gran parte por el mesmu Adams, había estructurado el so gobiernu cerca del so puntu de vista de la política y la sociedá.[49] Foi la primer constitución escrita por un comité especial y ratificada pol pueblu. Tamién foi la primera en presentar un llexislativu bicameral, un executivu claru y fuerte, con un vetu parcial (dos tercios), y un poder xudicial independiente.

Democracia[editar | editar la fonte]

En Londres, Adams publicó una obra titulada Una defensa de les Constituciones de Gobiernu de los Estaos Xuníos (1787).[50] Nella refugaba los puntos de vista de Turgot y otros escritores europeos sobre la maldá del marcu de los gobiernos estatales. Turgot argumentó que los países qu'escarecíen d'aristocracies nun teníen por qué tener llexislatures bicamerales. Pensaba que los gobiernos republicanos disponen de "toles autoridaes nun centru, el de la nación."[51] Nel llibru, Adams suxurió que "los ricos, los bien nacíos y el poder" tienen de ser estremaos d'otros homes nun Senáu, que-yos torgaría apoderar la cámara baxa. Wood sostuvo que Adams convirtiérase en intelectualmente irrelevante nel momentu que la Constitución Federal foi ratificada.[52] Aquel día, el pensamientu políticu norteamericanu, tresformáu en más d'una década de brengosu alderique, según pola esperiencia, abandonara la concepción clásica de la política en que'l gobiernu entiéndese como un espeyu de los estamentos sociales. La nueva concepción americana de la soberanía popular yá ve al pueblu como l'únicu posesor del poder nel Estáu. Tolos axentes del gobiernu esfruten de porciones del poder del pueblu por un tiempu llindáu. Adams perdiérase por completu esti conceutu y reveló el so apegu continuo a la versión anterior de la política.[53]

Controles y contrapesos[editar | editar la fonte]

Wood da una peculiar definición de lo que Adams entiende pol términu "república", y el so sofitu a una Constitución ratificada pol pueblu.[54] Él tamién embrive la creencia de Adams en controles y contrapesos. "El poder tien de ser opuestu al poder, y los intereses a los intereses", escribió Adams; esti sentimientu influyó más tarde na famosa declaración de James Madison de que "una ambición tien de compensar otra ambición" en El Federalista Non. 51, na esplicación de los poderes de les cañes del gobiernu federal nos Estaos Xuníos so la nueva Constitución.[55][56] Adams fixo tanto como cualesquier otru pa poner la idea de "controles y contrapesos" nel mapa intelectual.

Republicanismu[editar | editar la fonte]

La Defensa de Adams puede lleese como una articulación de la teoría republicana clásica de gobiernu mistu. Adams afirmó que les clases sociales esisten en toa sociedá política, y que un bon gobiernu tien d'aceptar esa realidá. Mientres sieglos, que se remonta a Aristóteles, un réxime mistu d'equilibriu ente monarquía, aristocracia y democracia, esto ye, el rei, los nobles, y el pueblu tenía la obligación de caltener l'orde y la llibertá.[57]

La ideoloxía republicana de Adams puede sintetizase:

Esclavitú[editar | editar la fonte]

Adams enxamás tuvo esclavos y negóse en principiu a emplegar mano d'obra esclava.[58] Abigail Adams oponer a la esclavitú y emplegó negros llibres en llugar de los esclavos domésticos del so padre. John Adams pronunciar en 1777 contra un proyeutu de llei pa desafiar a los esclavos en Massachusetts, diciendo que la tema yera demasiáu polémicu, polo que la llexislación debería "dormir por un tiempu."[59] Tamién tuvo en contra del usu de soldaos negros na Revolución, por cuenta de la oposición de los suriegos. Adams polo xeneral, trató de caltener la tema fora de la política nacional, por cuenta de la prevista respuesta del sur.[60][61] A pesar de que ye difícil precisar la fecha exacta en que la esclavitú foi abolida en Massachusetts, un puntu de vista común ye que se suprimió a más tardar en 1780, cuando foi prohibíu pola aplicación de la Declaración de Derechos que John Adams escribió na Constitución de Massachusetts.[62]

Vicepresidencia[editar | editar la fonte]

Retrato de Adams por John Trumbull, 17921793

Ente que Washington ganó por unanimidá nel votu popular y llogró 69 votos nel colexu eleutoral, Adams quedó en segundu llugar nel colexu eleutoral con 34 votos y convirtióse en vicepresidente nes Eleiciones presidenciales d'Estaos Xuníos de 1789. Presidió'l Senáu, pero desempeñó un papel menor na política de principios de los años 1790. Foi reelixíu en 1792. Washington escasamente preguntó a Adams sobre política y cuestiones llegales mientres el so mandatu como vicepresidente.[63]

Nel primer añu de l'alministración de Washington, Adams arreyóse fondamente nun discutiniu nel Senáu, que duró un mes, y que trataba sobre'l títulu oficial del Presidente. Adams defendió títulos grandiosos pal presidente de la nación tales como "La so Maxestá'l Presidente" o "El so Altu Poderíu" pol simple "Presidente de los Estaos Xuníos" que proponíen los demás, títulu que finalmente ganó l'alderique. La pomposidad de la so postura, xunto col so escesu de pesu, llevó a que Adams ganárase'l llamatu de "La so rotundidá".

Como presidente del Senáu, Adams emitió 29 votos de desempate, un récor que namái John C. Calhoun tuvo a puntu d'igualar, con 28.[64] Los sos votos protexeron l'autoridá del presidente sobre la eliminación de los nomamientos ya influyeron nel allugamientu de la capital del país. Siquier nuna ocasión, él persuadió a los senadores a votar en contra de la llexislación a la que s'oponía, y con frecuencia faló nel Senáu sobre cuestiones de política y de procedimientu. Los puntos de vista políticos de Adams y el so papel activu nel Senáu convertir nun oxetivu natural de los críticos cola alministración de Washington. Escontra'l final del so primer mandatu, de resultes d'un resolución qu'amenaciaba face-y callar con esceición d'asuntos de procedimientu políticu, empezó a exercer más moderación. Cuando los dos partíos políticos constituyéronse, xunir al Partíu Federalista, pero nunca se llevó bien col so líder Alexander Hamilton.

Por cuenta de l'antigüedá de Adams y la necesidá d'un presidente del norte, foi escoyíu como candidatu a la presidencia federal en 1796, en contra de Thomas Jefferson, el líder de la oposición del Partíu Republicanu. El so ésitu deber a la paz y la prosperidá que Washington y Hamilton habíen consiguíu: evitaren la guerra con Gran Bretaña col Tratáu Jay de 1795.[65]

Los dos mandatos de Adams como vicepresidente fueron esperiencies frustrantes pa un home de la so puxanza, intelectu y vanidá. Quexar a la so esposa Abigail: "El mio país na so sabiduría escurrió pa mi'l cargu más insignificante que la invención del home o la so imaxinación nunca concibieron."[66]

Eleiciones presidenciales de 1796[editar | editar la fonte]

Na eleición de 1796 Adams foi'l candidatu presidencial del Partíu Federalista y Thomas Pinckney, el gobernador de Carolina del Sur, foi'l so compañeru como candidatu federalista (el vicepresidente yera'l que quedaba de segundes, polo que nun esistía compañeros de fórmula nel sentíu modernu, por ello presentábense mas d'un candidatu per cada partíu). Los federalistes queríen a Adams como'l so candidatu presidencial pa entartallar la ufierta de Thomas Jefferson. La mayoría de los federalistes d'Hamilton prefiriera a esti como'l so candidatu porque, anque Hamilton y los sos siguidores dieron el sofitu a Adams, tamién guardaben rensía contra él. Considerábase-y el menor de dos males. Sicasí, pensaron que Adams escarecía de la seriedá y la popularidá que llevara a Washington a tener ésitu y teníen la medrana de que Adams fuera demasiáu vanidosu, obstinado, impredicible y terco a la de siguir les sos instrucciones.[67]

Los opositores a Adams fueron l'ex secretariu d'Estáu, Thomas Jefferson de Virxinia, quien tuvo acompañáu pol senador Aaron Burr de Nueva York na candidatura demócrata-republicana.

Como yera costume, Adams quedar na so ciudá natal de Quincy en llugar de faer una campaña activa pola Presidencia. Quería caltenese al marxe de lo qu'él llamaba el xuegu tontu y maldadosu. El so partíu, sicasí, fixo campaña por él, ente que los demócrates republicanos fixeron campaña a favor de Jefferson.

Esperábase que Adams apoderaría los votos en Nueva Inglaterra, ente que Jefferson esperaba ganar nos estaos del sur. A la fin, Adams ganó les eleiciones per un estrechu marxe de 71 votos eleutorales a 68 de Jefferson (quien se convirtió nel vicepresidente).[68]

Presidencia[editar | editar la fonte]

La Casa Presidencial de Filadelfia. Foi ocupada por George Washington primero, y por Adams dende marzu de 1797 a mayu de 1800.

Como Presidente, Adams acoyer al exemplu de Washington en tomar de posesión de la presidencia, como'l mayor exemplu de los valores republicanos, faciendo fincapié na so virtú cívica, yá que nunca foi implicáu en nengún escándalu. Dellos historiadores consideren que'l peor error de Adams foi caltener intactu l'antiguu gabinete del so predecesor, que foi controláu por Hamilton, en llugar d'instalar a los sos propios secretarios, lo que confirma la mesma afirmación de Adams de que yera un mal políticu porque "yera inespertu nes intrigues pol poder."[69] Sicasí, hai dellos historiadores que consideren que, el caltenimientu per parte de Adams del gabinete de Washington, foi la decisión d'un estadista que pretendía aselar les esmoliciones amenaes alrodiu de una socesión ordenada. Como'l mesmu Adams esplicó: "Nun tenía nenguna oxeción en particular contra nengún d'ellos."[70] Adams pasó gran parte del so mandatu na so casa de Massachusetts, faciendo casu omiso de los detalles de comunicación que nun fueron inoraos polos sos oponentes de dambos partíos.

L'espíritu combativu de Adams non siempres s'emprestó al decoro presidencial, como'l mesmu Adams almitió na so vieyera: "[Como presidente] neguéme a sufrir en silenciu. Sospiraba, papuxaba, ximía, glayaba y glayaba dacuando. Y confieso pa la mio vergüenza y murnia que dacuando falté."[71]

Adams non yá siguió col gabinete de Washington, sinón que tolos grandes programes de l'Alministración de Washington tamién siguieron sol so mandatu. Adams nun fixo nenguna propuesta nueva importante. Los sos programes económicos fueron una continuación de les de Hamilton, que consultaba dacuando colos miembros clave del gabinete, especialmente'l poderosu secretariu de l'Ayalga, Oliver Wolcott, Jr.[72]

Política esterior[editar | editar la fonte]

El mandatu de Adams (1797-1801) tuvo marcáu por intenses disputa sobre la política esterior nel contestu d'una guerra naval partida con Francia. Gran Bretaña y Francia taben en guerra; Hamilton y los federalistes yeren favorables a Gran Bretaña, ente que Jefferson y los republicanos taben a favor de Francia.[73]

Cuando Adams llegó a la presidencia, diose cuenta de que tenía que protexer la política de Washington que consistía en permanecer fora de la guerra francu-británica. Ello ye que la intensa batalla sobre'l Tratáu Jay en 1795 provocó una política de polarización permanente, de riba a embaxo de la nación.

Los franceses vieron a América como un sociu menor de Gran Bretaña y empezaron a apoderase de los buques mercantes americanos que taben comerciando colos ingleses no que se conoció como la "Cuasi-Guerra". Nenguna nación declaró la guerra oficialmente, pero'l riesgu yera eleváu y los federalistes pretendíen rearmar la nación cola perspeutiva bélica y quiciabes en preparación pa la eliminación de los republicanos contrarios a ella.[74]

La humildación del Casu XYZ, nel que'l gobiernu francés esixó enormes sobornos primero que cualquier negociación empezara, dio llugar a series amenaces de guerra a gran escala con Francia y avergoñó a los jeffersonianos, que simpatizaban con ella. Una guerra naval non declarada ente los EE.XX. y Francia españó en 1798, anque nun había peligru d'invasión de les muncho más grandes y potentes fuercies armaes franceses. Los federalistes reconstruyeron l'exércitu, trayendo de vuelta a Washington como'l so comandante y Hamilton como'l so líder principal. Adams reconstruyó l'Armada y amestó seis rápides fragates de gran algame, tales como la USS Constitution. Pa pagar tou esto, el Congresu alzó los impuestos.[75]

Actes de Sedición y Estranxeros[editar | editar la fonte]

Los federalistes nel Congresu aprobaron les Actes de Sedición y Estranxeros, que fueron roblaes por Adams en 1798.[76][77]

Aprobáronse cuatro actes separaes:

Estos cuatro actes aprobar pa suprimir la oposición republicana. El Acta de Naturalización camudó'l periodu de residencia riquíu primero que un inmigrante pudiera consiguir la ciudadanía estauxunidense por 14 años (los ciudadanos naturalizaos tendíen a votar polos demócrates republicanos). El Acta d'Extranxería y el Acta d'Enemigos estranxeros dexaba al presidente deportar a cualquier estranxeru que pensara peligrosu pal país. El Acta de Sedición convirtió en delitu la publicación de "escritos falsos, escandalosos y maliciosos" contra'l gobiernu o los sos funcionarios. Castigar con 2-5 años de prisión y multes d'hasta $ 5.000. Anque Adams nun tuviera la iniciativa nesta normativa, nin tampoco promovió esta llexislación, convertir en llei por respetu al Congresu.

Esta llexislación y la persecución d'una serie d'editores de periódicos d'altu perfil y un miembru del Congresu polos federalistes, convertir en fechos bien polémicos. Dellos historiadores señalaron que les Actes de Sedición y Estranxeros escasamente aplicáronse, yá que namái s'identificaron 10 condenes en virtú de la Llei de Sedición y, amás, Adams nunca robló una orde de deportación. El raxón poles Lleis d'Estranxeros y Sedición foi principalmente provocáu polos demócrates republicanos nel contestu de la disputa política. Sicasí, otros historiadores faen fincapié en que los fechos fueron bien revesosos dende'l principiu, dando llugar a que munchos estranxeros salieren del país voluntariamente, y creó una atmósfera na que la oposición a los federalistes, inclusive nel Congresu, podría resultar nun procesu xudicial. Les eleiciones de 1800 convertir nuna amargosa batalla, y cada llau espresaba una medrana estraordinaria del otru y les sos polítiques.[78]

Exércitu[editar | editar la fonte]

Litografía de Gilbert Stuart.

El Partíu Federalista taba fondamente estremáu sobre'l lideralgu del Exércitu. Adams viose obligáu a aceptar el nome de Washington como comandante del nuevu exércitu, y Washington esixó que Hamilton fuera'l so segundu al mandu. Adams conceder a remolera.[79] El Mayor Xeneral Hamilton ostentó un altu grau de control sobre'l departamentu de guerra. La fienda ente Adams y los Altos federalistes (como se denominaben los oponentes de Adams) creció. Los Altos federalistes negar a consultar a Adams la llexislación fundamental de 1798; camudaron les midíes de defensa que pidieren, esixendo'l control de Hamilton del exércitu, y negáronse a reconocer la necesidá de dar control a los demócrates republicanos (como Aaron Burr) nos altos cargos del exércitu (que Adams quería otorgar pa ganar un pocu de sofitu de los demócrates-republicanos). Cola construcción d'un gran exércitu permanente per parte de los federalistes, llevantáronse les alarmes populares pola guerra y foi una baza contra los demócrates republicanos. Ellos tamién s'alliniaron con Adams y la xente que lu siguía. La so miopía a la de ver que'l Partíu Federalista usba la guerra como una ferramienta, faía qu'ignoraren la necesidá d'axuntar a tola nación frente a la guerra con Francia.[80]

Por llargos periodos, Adams retirar a la so casa en Massachusetts. En febreru de 1799, Adams dexó plasmáu al país por aciu la unviada del diplomáticu William Vans Murray en misión de paz a Francia. Napoleón, dándose cunta que la animosidad de los Estaos Xuníos nun-y taba faciendo nengún bien, señaló la so disposición a establecer rellaciones d'amistá. El tratáu de 1778 foi sustituyíu y los Estaos Xuníos agora podíen tar llibres d'enriedos esteriores, como Washington aconseyó na so propia carta de despidida. Adams evitó la guerra, pero dexara fondamente estremáu al so propiu partíu nel procesu. Traxo a John Marshall como Secretariu d'Estáu y desmovilizó l'Exércitu.[81]

Rebelión de Fries[editar | editar la fonte]

Pa pagar el nuevu Exércitu, el Congresu impunxo nuevos impuestos sobre la propiedá: l'Impuestu Direutu de 1798. Foi'l primeru (y postreru) de tales impuestos federales. Los contribuyentes taben enoxaos, sobremanera nel sureste de Pennsylvania, onde españó la rebelión ensin derramamiento de sangre de John Fries ente los llabradores rurales de fala alemana, que protestaron polo que víen como una amenaza a les llibertaes republicanes y a les sos ilesies.[82]

Eleiciones presidenciales de 1800[editar | editar la fonte]

"Ruegu al Cielu que dea la meyor de les bendiciones a esta casa y a tol que d'equí p'arriba la habite. Que naide, más que los honestos y sabios gobiernen so esti techu." John Adams.

La muerte de Washington en 1799 debilitó a los federalistes, al perder l'únicu home que simbolizó y xunió al partíu. Nes eleiciones presidenciales de 1800, Adams y el so compañeru candidatu federalista, Charles Cotesworth Pinckney, diben en contra del dúu republicanu de Jefferson y Burr. Hamilton intentó sabotear la campaña de Adams cola esperanza d'impulsar les posibilidaes de Pinckney de ganar la presidencia. A la fin, Adams perdió por poco ante Jefferson: 65 a 73 votos eleutorales, siendo Nueva York la qu'emitiera'l votu decisivu.

Adams foi ganáu por cuenta de una meyor organización per parte de los republicanos y a la desunión federalista; tamién pola desaprobación popular de les Actes de Sedición y Estranxeros, pola popularidá del so oponente, Jefferson, y pola politiquería efectiva d'Aaron Burr en Nueva York, onde'l votu pasar de Federalista a Demócrata-Republicanu sobre la base d'unes poques sales en Nueva York controlaes por la máquinaria de Burr.[83]

Nos últimos meses del so mandatu Adams convertir nel primer presidente n'ocupar la nueva residencia presidencial (entá n'obres) a partir del 1 de payares de 1800. Les sos pallabres fueron "Ruegu al Cielu que dea la meyor de les bendiciones a esta casa y a tol que d'equí p'arriba la habite. Que naide, más que los honestos y sabios gobiernen so esti techu."[84]

Xueces de medianueche[editar | editar la fonte]

La sesión saliente del Congresu promulgó la Llei Xudicial de 1801, que creó una serie de cortes d'apelaciones federales ente los tribunales de distritu y el Tribunal Supremu. Como'l so mandatu diba a expirar, Adams enllenó les vacantes creaes por llei pola que se noma una serie de xueces, llamaos "Xueces de medianueche" porque la mayoría d'ellos fueron nomaos formalmente nel vencimientu del mandatu presidencial. La mayoría de los xueces fueron finalmente despidíos polos jeffersonianos cuando promulgaron la Llei Xudicial de 1802, cola que tamién llevaron a cabu l'abolición de los tribunales creaos pola Llei Xudicial de 1801 y tornaron a la estructura de los tribunales federales a lo que fuera enantes de la llei 1801. El mayor mandáu de Adams foi'l so nomamientu de John Marshall como'l cuartu Presidente del Tribunal Supremu de los Estaos Xuníos p'asoceder a Oliver Ellsworth, que se retirara por problemes de salú. La llarga permanencia de Marshall nel cargu representa la influencia más duradera de los federalistes, polo que Marshall influyó con una prudente y curioso razonada interpretación nacionalista de la Constitución y estableció el Poder Xudicial con igualdá a los poderes Executivu y Llexislativu.[85]

Dempués de la presidencia[editar | editar la fonte]

John Adams en 1816 por Samuel F.B. Morse.

Dempués de la so derrota de 1800, Adams retirar a la vida privada. Ablayáu cuando dexó'l cargu, nun asistió a la inauguración de Jefferson, siendo unu de los cuatro presidentes vivos (esto ye, aquellos que nun morrieron nel cargu) que nun asistieron a la inauguración del so socesor. La correspondencia de Adams con Jefferson nel momentu de la transición suxure que nun sentía la animosidad o la rensía que los estudios posteriores atribuyéron-y. Él salió de Washington enantes de la inauguración de Jefferson como disponía'l llutu pola muerte del so fíu Charles Adams (debíu en parte al alcoholismu) y el so deséu d'axuntase cola so esposa Abigail, qu'abandonara la Casa Blanca meses enantes de la inauguración.

Refutaciones[editar | editar la fonte]

Adams vuelve a entamar la so afición a l'agricultura na so casa, Peacefield, cerca de la ciudá de Quincy, qu'absorbiera'l so llugar de nacencia, Braintree. Empezó a trabayar nuna autobiografía (que nun llegó a terminar), y volvió a entamar la correspondencia con amigos tan antiguos como Benjamin Waterhouse y Benjamin Rush. Tamién empezó una correspondencia llena d'amargura y rensía con una antigua amiga de la familia, Mercy Otis Warren, en protesta pola forma en que la so obra de 1805 sobre la historia de la Revolución Americana, na so opinión, caricaturizara les sos creencies políticu y tracamundiao los sos servicios al país.[86]

Peacefield, llar de John y Abigail Adams.

Dempués del retiru de Jefferson de la vida pública en 1809 tres dos periodos como Presidente, Adams convertir nun personaxe más activu. Mientres tres años, publicó una secuencia de cartes nel periódicu The Boston Patriot, nes que presenta una llarga y concienzuda refutación d'un folletu de 1800 escritu por Hamilton atacando la so conducta y calter. Anque Hamilton morriera en 1804 d'una firida mortal sufierta nel so duelu con Aaron Burr, Adams sintió la necesidá de reivindicar el so calter vehemente contra los ataques que recibiera.[87]

Cartes con Jefferson[editar | editar la fonte]

A principios de 1812, Adams reconciliárase con Jefferson. El so amigu común Benjamin Rush, unu de los firmantes de la Declaración d'Independencia que caltuviera correspondencia con dambos, afaló a cada home por que llegaren a escribir al otru. Nel día d'Añu Nuevu de 1812, Adams unvió una curtia nota amistosa a Jefferson p'acompañar la entrega de "dos pieces d'andar per casa", una coleición de dos volúmenes de conferencies sobre la retórica de John Quincy Adams. Jefferson respondió darréu con una carta templao y amistoso, y los dos homes alicaron la so amistá, que se caltuvo per corréu. La correspondencia duró'l restu de les sos vides, y a partir d'entós foi aclamada como unu de los sos mayores legaos y un monumentu de la lliteratura estauxunidense.[88]

Les sos cartes son riques en conocencia sobre'l periodu y sobre les mentes de los dos Presidentes y líderes revolucionarios. La correspondencia duró catorce años, y consta de 158 cartes.[89] Foi nestos años que los dos homes aldericaron sobre la "aristocracia natural". Jefferson dixo: "L'aristocracia natural considerar como'l don más preciosu de la naturaleza pa la instrucción, los fideicomisos y el gobiernu de la sociedá. Y, n'efeutu, sería inconsistente que na creación formárase al home pal estáu social, ensin tener siempres la virtú y la sabiduría abonda pa remanar les esmoliciones de la sociedá. ¿Nun podemos dicir que la forma de gobiernu ye la meyor y más eficaz llinia pura pa la seleición d'estos aristoi naturales nes oficines de gobiernu?"[90] Adams preguntábase: "La so distinción ente l'aristocracia natural y artificial nun me paez fundada. La nacencia y la riqueza son atribuyíes a dellos homes imperiosamente pola naturaleza, como'l xeniu, la fuercia y la guapura.... Cuando les aristocracies son establecíes poles lleis humanes y l'honor, la riqueza y el poder fáense hereditarios poles lleis locales y les instituciones polítiques, entós yo reconozo qu'empieza l'aristocracia artificial."[91] Adams argumentó, que'l destín otorgaría influencia a dellos homes por motivos distintos de la verdadera sabiduría y la virtú. Siendo esi'l camín de la naturaleza, pensaba que dellos "talentos" yeren naturales. Un bon gobiernu, poro, tenía que rindir cuentes d'esa realidá.

Familia[editar | editar la fonte]

Dieciséis meses enantes de la muerte de John Adams, el so fíu, John Quincy Adams, convertir nel sestu Presidente de los Estaos Xuníos (1825-1829), l'únicu fíu d'un ex Presidente n'ocupar el cargu hasta George W. Bush en 2001.

La so fía Abigail Adams ("Nabby") cásase col congresista William Stephens Smith, pero ella volvió a casa de los sos padres tres el fracasu del so matrimoniu. Morrió de cáncer de mama en 1813. El so fíu Charles morrió como un alcohólicu en 1800. Abigail, la so esposa, morrió de fiebre tifoideo el 28 d'ochobre de 1818. El so fíu Thomas y la so familia vivieron con Adams y Louisa Smith (sobrina de Abigail como'l so hermanu William) hasta'l final de la vida de Adams.[92]

John Adams cuando tenía 89 años por Gilbert Stuart en (1823).

Muerte[editar | editar la fonte]

Menos d'un mes enantes de la so muerte, John Adams emitió una declaración sobre'l destín de los Estaos Xuníos, que los historiadores como Joy Hakim caracterizaron como una "alvertencia" a los sos conciudadanos. Adams dixo:

Los mios meyores deseos, nes allegríes, nes fiestes y servicios solemnes d'esi día nel que se va completar l'añu cincuenta de la nacencia de la independencia de los Estaos Xuníos: una dómina memorable nos añales de la raza humana, destinada na historia futura de forma brillosa o como la páxina más negra, acordies con l'usu o l'abusu de les instituciones polítiques pol cual va deber, nel tiempu viniente, formase la mente humana.[93]

.

<o>John Adams </o>

El 4 de xunetu de 1826, el cincuentenu aniversariu de l'aprobación de la Declaración d'Independencia, Adams finó na so casa en Quincy. Dixo claramente: "Ye un gran día. Ye un bon día." Les sos últimes pallabres fueron reportaes como "Thomas Jefferson sobrevive". Namái les dos primeres pallabres "Thomas Jefferson" fueron claramente intelixibles.[94] Sicasí, Adams nun sabía que Jefferson, el so compatriota na busca de la independencia, de siguío gran rival políticu y más tarde amigu y corresponsal, morriera unes hores primero que él mesmu. Daqué más tarde, lluchando por alendar, bisbisó-y a los so nieta Susanna, "Ayudar, fíu! ¡Ayudar!" depués cayó nun silenciu final. A eso de les 6:20, John Adams morriera, dexando a Charles Carroll de Carrollton como últimu signatario sobreviviente de la Declaración d'Independencia. Él morrió cuando'l so fíu, John Quincy Adams, yera presidente.

Adams y el so fíu John Quincy tán soterraos xuntos na United First Parish Church de Quincy.

Adams foi un gran bibliófilu, y mientres la so vida llegó a tener una coleición d'unos 3.000 volúmenes sobre una amplia variedá de materies y campos de la conocencia: clásicos, lliteratura, historia, política, relixón, Derechu, ciencia, matemátiques, medicina, agricultura, idiomes, llingüística, economía, viaxes, etc...Munchos d'estos llibros son primeres ediciones y llibros raros, topándose n'ocasiones copiosamente anotaos por el mesmu Adams. Dende fines del sieglu XIX, esta importante coleición bibliográfica atópase na Biblioteca Pública de Boston.[95]

La so cripta atópase na United First Parish Church (tamién conocida como la Ilesia de los Presidentes) en Quincy. Orixinalmente, foi soterráu nel campusantu de Hancock, al traviés del camín de la Ilesia. Morrió con 90 años y 247 díes, siendo superáu namái por Herbert Hoover, Gerald Ford y Ronald Reagan, anque consiguió'l caltenimientu d'esi rexistru mientres 175 años.

Visión relixosa[editar | editar la fonte]

Adams foi mentáu como un congregacionalista, convirtiéndose nun unitariu nel momentu que la mayoría de les ilesies congregacionales alredor de Boston diben dirixise escontra'l unitarismu. Adams foi educáu en Harvard cuando la influencia del deísmu crecía ellí, y utilizó términos deístes nos sos discursos y escritos. Él creía na bondá esencial de la creación, pero nun creía en que Dios interviniera nos asuntos de los individuos, y, al ser un unitariu, les sos creencies escluyíen a la divinidá de Cristu. Tamién creía que'l serviciu regular a la ilesia yera beneficiosu al sentíu moral del home. Everett conclúi que "Adams trató una relixón basada nuna especie de sentíu común de la racionabilidad" y caltién que la relixón tien de camudar y evolucionar escontra la perfeición.[96] Fielding amuesa que Adams sintetizó les sos creencies como les d'un puritanu, un deísta y humanista. Adams pensaba que'l cristianismu fuera revelador pal home, pero que foi mal interpretáu y mal asitiáu al serviciu de la superstición, el fraude y el poder ensin escupulicios.[97]

Al igual que munchos de los sos contemporáneos, Adams criticó les pretensiones d'autoridá universal de la Ilesia católica.[98]

En 1796, Adams contradixo a Thomas Paine y les sos crítiques al cristianismu diciendo: "La relixón cristiana ye, percima de toles relixones que siempres prevalecieron o qu'esistieron nos tiempos antiguos o modernos, la relixón de la sabiduría, la virtú, la equidad y l'humanidá, dexái que'l guardia negru Paine diga lo que quiera."[99]

La Unitarian Universalist Historical Society apurre información alrodiu de les creencies relixoses de Adams.[100] Cítase la so carta a Benjamin Rush: "Asistí a l'adoración pública en tolos países y con toles sectes y creo que ye meyor nun tener relixón, nun toi obligáu a creer en tou lo qu'oyí." La Sociedá tamién rellata cómo Rush trata de conciliar a Adams col so antiguu amigu Thomas Jefferson en 1812, dempués de munches batalles polítiques amargoses. Esto dio llugar a la correspondencia ente Adams y Jefferson sobre munches temes, incluyendo la filosofía y la relixón. Nuna d'estes comunicaciones, Adams dixo a Jefferson, "Los Diez Mandamientos y el Sermón del Monte contienen la mio relixón". N'otra carta, Adams revela la so sincera devoción a Dios, "La mio adoración del autor del universu ye demasiáu fonda y sincera. L'amor a Dios y la so Creación; allegría, allegría, trunfu, esaltación de la mio propia esistencia, más qu'un átomu, una molécula orgánica, l'Universu, son la mio relixón." Sigue al revelar les sos simpatíes universalistes, col refugu al ortodoxu dogma cristianu y el so convencimientu personal de qu'él yera un verdaderu cristianu por non aceptar el dogma. La Sociedá tamién demuestra que Adams refugó les doctrines cristianes ortodoxes de la trinidá y la predestinación, sicasí, oldea la comprensión humana y la conciencia humana a la "comunicación celestial" o la revelación personal de Dios. Tamién se demuestra que Adams tuvo un fuerte convencimientu na vida dempués de la muerte, según esplicó, "Ye posible que s'avergoñen del so Facedor."[100]

Na ficción[editar | editar la fonte]

Nel añu 2008 la cadena de televisión d'Estaos Xuníos HBO dedicó una serie de televisión de 7 capítulos a la vida y obra de John Adams basada na biografía de David McCullough. La serie tuvo un ésitu atayante, consiguiendo 13 premios Emmy y 4 Globos d'Oru. John Adams ye interpretáu por Paul Giamatti.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «ЭЛ / Адамс, Джон, президент» (en rusu). Encyclopedic Lexicon. Volume I, 1835. 
  2. 2,0 2,1 2,2 Afirmao en: CERL Thesaurus. Identificador CERL: cnp01329638. Data de consulta: 8 xunetu 2020. Editorial: Consortium of European Research Libraries. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Edward Channing. «EB-11 / Adams, John» (n'inglés). Encyclopædia Britannica de 1911. 
  4. Edward Channing. «EB-11 / Adams, John» (n'inglés). Encyclopædia Britannica de 1911. 
  5. 5,0 5,1 5,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  7. valor desconocíu. «Q26238000» (en rusu). Encyclopedic Lexicon. Volume I, 1835. 
  8. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  9. URL de la referencia: https://www.amacad.org/sites/default/files/media/document/2019-10/electionIndex1780-1799.pdf.
  10. Afirmao en: Library of Congress Name Authority File. Identificador d'autoridá de la Biblioteca del Congresu d'EEXX: n79105675. Apaez como: Adams, John, 1735-1826. Objeto referido en la referencia como: Variants : Novanglus, 1735-1826. Data de consulta: 8 xunetu 2020. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos.
  11. Identificador Stanford Encyclopedia of Philosophy: enlightenment. Cita: Deism plays a role in the founding of the American republic as well. Many of the founding fathers (Jefferson, Franklin, Madison, Paine) author statements or tracts that are sympathetic to deism; and their deistic sympathies influence the place given (or not given) to religion in the new American state that they found..
  12. MCCULLOUGH, David:John Adams, 2001. L'hermanu medianu foi Peter y el más nuevu Elihu, que morrió d'enfermedá mientres l'asediu de Boston en 1775
  13. Chambers Biographical Dictionary, ISBN 0-550-18022-2, páxina 8
  14. «Ancestors of John ADAMS». Whosyomama.com (1 de febreru de 2005). Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  15. FERLING, John: John Adams: A Life, 1992, cap. 1
  16. BROOKHISER, Richard. America's First Dynasty. The Adamses, 1735–1918. The Free Press, 2002, p.13
  17. ibid, p. 13
  18. Timeline:Education and the Law – The John Adams Library
  19. FERLING (1992), cap. 2
  20. This Day in History in 1828, www.history.com. Consultáu 3-13-2008.
  21. FERLING (1992) páx. 117
  22. MAYHEW, Jonathan, Discursu tocante a la ilimitada sumisión y non resistencia a poderes cimeros, 1750. Na atribución de Adams al Rev. Mayhew referir a TeachingAmericanHistory.org
  23. FERLING (1992) pp 53–63
  24. ZOBEL, Hiller B., The Boston Massacre, 1970, páxs. 199–200.
  25. CHINARD, Gilbert, Honest John Adams, páxs. 58–60
  26. MCCULLOUGH, pg. 66
  27. ADAMS, John, Diary and Autobiography of John Adams, 1961.
  28. «John Adams, 1st Vice President (1789–1797)». United States Senate. Consultáu'l 1 d'agostu de 2007.
  29. En 1775 tamién foi nomáu xuez xefe del Tribunal Cimeru de Massachusetts.
  30. FERLING (1992) cap. 8, páx. 146
  31. WOOD, Gordon S: The Radicalism of the American Revolution (1993)
  32. "Thoughts on Government Applicable to the Present State of the American Colonies," The Works of John Adams Volume IV, páxs. 189-200 (1851).
  33. FERLING (1992) pp 155–7, 213–5
  34. FERLING (1992) p. 452
  35. 'Thoughts on Government", Works of John Adams, Volume IV, páx.195
  36. FERLING (1992) cap. 8.
  37. TO WILLIAM P. GARDNER, Thomas Jefferson, The Works of Thomas Jefferson, Federal Edition (New York and London, G.P. Putnam's Sons, 1904-5). Vol. 11.
  38. (1963) Who Was Who in America, Historical Volume, 1607–1896. Chicago: Marquis Who's Who.
  39. «Adams Autobiography, entry March 10, 1778». Masshist.org. Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  40. (15 de marzu de 2008) McCullough, David. John Adams. pg 179. Books.google.com. ISBN 9780684813639. Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  41. FISKE, John (1896). Critical Period Of American History, 1783–89. Cambridge, MA: The Riverside Press, páx. 22–24. ISBN 0781228484. Consultáu'l 20 de xunetu de 2009.
  42. FERLING (1992) cap. 11–12
  43. En febreru de 1782 los estaos frisios fueren la primer provincia neerlandesa en reconocer los Estaos Xuníos, ente que Francia fuera'l primer país européu en conceder el reconomiento diplomáticu, en 1778).
  44. Hasta 1794 un total d'once préstamos conceder en Amsterdam a los Estaos Xuníos con un valor de 29 millones de florinos.
  45. «Dutch American Friendship Day / Heritage Day – U.S. Embassy The Hague, Netherlands». Thehague.usembassy.gov (16 de payares de 1991). Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  46. (1833) The Diplomatic Correspondence of the United States of America. Books.google.com. Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  47. See http://www.presidency.ucsb.edu/ws/index.php?pid=6193.
  48. GORDON, Lyndall (2005). «Chapter 3: New Life at Newington», Vindication : a life of Mary Wollstonecraft. New York: HarperCollins. ISBN 978-0060198022.
  49. PETERS, Ronald M.. The Massachusetts Constitution of 1780: A Social Compact (1978) p 13. Diz que Adams foi'l principal arquiteutu.
  50. «John Adams: Defence of the Constitutions, 1787». Constitution.org. Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  51. Turgot a Richard Price, 1778, en Works of John Adams, Volume IV, p. 279
  52. WOOD, Gordon S.: Revolutionary Characters: What Made the Founders Different (2006)
  53. Wood, Revolutionary Characters: What Made the Founders Different (2006) pp 173–202; ver tamién WOOD, The Radicalism of the American Revolution (1993).
  54. THOMPSON, C. Bradley: John Adams and the Spirit of Liberty. (1998).
  55. Works of John Adams, Volume. IV, p.557
  56. MADISON, James. «The Federalist Non. 51».
  57. PEEK, George A., ed. The Political Writings of John Adams: Representative Selections (2003) p. 17
  58. LITTLEFIELD, Daniel C. "John Jay, the Revolutionary Generation, and Slavery." New York History 2000 81(1): p 91–132. ISSN 0146-437X
  59. WIENCEK, Henry. An Imperfect God: George Washington, His Slaves, and the Creation of America, páx. 215 (2004).
  60. WIENCEK, 2004
  61. FERLING (1992) pp 172–3
  62. MOORE, George. Notes on the history of slavery in Massachusetts, páxs. 200-203 (1866).
  63. FERLING (1992) cap. 15
  64. FERLING (1992) p. 311
  65. FERLING (1992) pp 316–32
  66. «Biography of John Adams». Whitehouse.gov (5 d'agostu de 2009). Consultáu'l 2 de marzu de 2010.
  67. ELKINS & MCKITRICK, The Age of Federalism (1993), pp 513–37
  68. SCHLESINGER, Arthur Meier: History of American Presidential Elections, 1789–1984 (Vol 1) (1986)
  69. FERLING (1992) cap. 16, p 333.
  70. MCCULLOUGH p 471
  71. ELLIS, Joseph J. Passionate Sage: The Character and Legacy of John Adams (1993) p.57
  72. KURTZ, Stephen G. The Presidency of John Adams: The Collapse of Federalism, 1795–1800, (1957), cap. 12
  73. WOOD, Gordon S. Empire of Liberty: A history of the Early Republic, 1789–1815 (2009)
  74. KURTZ, The Presidency of John Adams (1957) cap. 13; MILLER, John C. The Federalist Yera: 1789–1801. (1960), cap. 12
  75. KURTZ, The Presidency of John Adams (1957) cap.13; MILLER, The Federalist Yera (1960), cap. 13
  76. ELKINS & MCKITRICK, The Age of Federalism (1993) cap. 15
  77. SMITH, James Morton: Freedom's Fetters: The Alien and Sedition Laws and American Civil Liberties (1967)
  78. FERLING (1992) cap. 17
  79. ELKINS & MCKITRICK, The Age of Federalism (1993) páxs. 714–19
  80. KURTZ (1967) p 331
  81. FERLING (1992) cap. 18
  82. ELKINS & MCKITRICK The Age of Federalism pp 696–700; NEWMAN, Paul Douglas Fries's Rebellion: The Enduring Struggle for the American Revolution (2004).
  83. FERLING (1992) cap. 19; FERLING: Adams vs. Jefferson: The Tumultuous Election of 1800. (2004)
  84. «Overview of the White House». White House Museum. Consultáu'l 16 de xunetu de 2008.
  85. FERLING (1992) p 409
  86. FERLING 1992 cap. 20
  87. FERLING (1992) p. 429
  88. CAPPON, Lester J: The Adams-Jefferson Letters: The Complete Correspondence Between Thomas Jefferson and Abigail and John Adams, (1988).
  89. CAPPON, 1988
  90. CAPPON, páx. 387
  91. CAPPON, páx. 400
  92. FERLING, 1992, cap. 20
  93. HAKIM, Joy. The New Nation, page 97 (Oxford University Press 2003).
  94. Jefferson Still Survives. Consultáu en 2006-12-26.
  95. http://www.john-adams-heritage.com/john-adams-library/
  96. EVERETT, Robert B: The Mature Religious Thought of John Adams, Proceedings of the South Carolina Historical Association (1966), p 49–57; [ISSN 0361-6207].
  97. FIELDING, Howard Ioan: John Adams: Puritan, Deist, Humanist, Journal of Religion, Vol. 20, Nº. 1 (1940), páxs. 33–46 in JSTOR
  98. Ver TeachingAmericanHistory.org: " A Dissertation on the Canon and Feudal Law", John Adams, 1765
  99. The Works of John Adams (1854), vol III, p 421.
  100. 100,0 100,1 «Unitarian Universalist Historical Society Biography». Consultáu'l 11 d'avientu de 2007.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Brown, Ralph A. The Presidency of John Adams. (1988).
  • Chinard, Gilbert. Honest John Adams. (1933).
  • Elkins, Stanley M. and Eric McKitrick, The Age of Federalism, (1993).
  • Ellis, Joseph J. Passionate Sage: The Character and Legacy of John Adams, (1993).
  • Ferling, John. Adams vs. Jefferson: The Tumultuous Election of 1800. (2004).
  • Ferling, John. John Adams: A Life (1992).
  • Grant, James. John Adams: Party of One.(2005).
  • Haraszti, Zoltan. John Adams and the Prophets of Progress. (1952).
  • Howe, John R., Jr. The Changing Political Thought of John Adams. (1966).
  • Kurtz, Stephen G. The Presidency of John Adams: The Collapse of Federalism, 1795–1800 (1957).
  • McCullough, David. John Adams, (2002).
  • Ryerson, Richard Alan, ed. John Adams and the Founding of the Republic (2001).
  • Shaw, Peter. The Character of John Adams. (1975).
  • Smith, Page. John Adams. (1962)
  • Thompson, C. Bradley. John Adams and the Spirit of Liberty. (1998).
  • Adams, C.F. The Works of John Adams, with Life
  • Butterfield, L. H. et al. The Adams Papers (1961).
  • Cappon, Lester J. ed. The Adams-Jefferson Letters: The Complete Correspondence Between Thomas Jefferson and Abigail and John Adams (1988).
  • Carey, George W., ed. The Political Writings of John Adams. (2001).
  • Diggins, John P., ed. The Portable John Adams. (2004)
  • John A. Schutz y Douglass Adair. Spur of Fame, The Dialogues of John Adams and Benjamin Rush, 1805–1813 (1966)
  • C. Bradley Thompson, ed. Revolutionary Writings of John Adams, (2001)
  • John Adams, Novanglus; or, A History of the Apueste with America (1774)
  • Hogan, Margaret and C. James Taylor, eds. My Dearest Friend: Letters of Abigail and John Adams. Cambridge: Harvard University Press, 2007.
  • Taylor, Robert J. et al., eds. Papers of John Adams. Cambridge: Harvard University Press
  • Wroth, L. Kinvin and Hiller B. Zobel, eds. The Llegal Papers of John Adams. Cambridge: Harvard University Press
  • Butterfield, L. H., ed. Adams Family Correspondence. Cambridge: Harvard University Press

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Presidentes de los Estaos Xuníos d'América
U.S. presidential seal
Washington | J. Adams | Jefferson | Madison | Monroe | J.Q. Adams | Jackson | Van Buren | W. Harrison | Tyler | Polk | Taylor | Fillmore | Pierce | Buchanan | Lincoln | A. Johnson | Grant | Hayes | Garfield | Arthur | Cleveland | B. Harrison | Cleveland | McKinley | T.R. | Taft | Wilson | Harding | Coolidge | Hoover | F.D.R. | Truman | Eisenhower | J.F.K. | L.B.J. | Nixon | Ford | Carter | Reagan | G.H.W. Bush | Clinton | George W. Bush | Barack Obama | Donald Trump | Joe Biden