Copito de Nieve

De Wikipedia
Ficha d'animalCopito de Nieve
Información biolóxica
Sexu machu
Información biográfica
Nacimientu Guinea Ecuatorial1964
Muerte Zoológico de Barcelona (es) Traducir24 de payares de 2003 (38/39 años)
Causa de la muerte Eutanasia
Color blancu
Cambiar los datos en Wikidata
Copito de Nieve
Zoo de Barcelona. Nesta caxa atopa l'ADN de Copito de Nieve

Copito de Nieve (Ríu Muni, Guinea Ecuatorial; 1963 o 1964 - Barcelona; 24 de payares de 2003), foi hasta la fecha l'únicu gorila albino del mundu del que se tenga noticia,[1] anque non l'únicu primate. Yera de la especie gorila occidental (Gorilla gorilla). Los cazadores fang que lo atoparon na Selva de Nko (Guinea Ecuatorial) llamar Nfumu ngui (gorila blancu). Esti cazadores vender al profesor Jordi Sabater Pi, entós conservador del Centru d'Esperimentación Zoolóxica de Ikunde del Conceyu de Barcelona como dependencia del Zoo de Barcelona, por unes 15 000 pesetes.[2] El profesor llevar a España en 1966. Protagonizó la portada de la revista National Geographic en 1967, lo que-y dio fama mundial,[2] convirtiéndose nun símbolu del zoolóxicu de Barcelona y de la mesma ciudá.

El albinismu del gorila yera equivalente al tipu d'albinismu más frecuente nel home, l'albinismu oculocutáneo (OCA), subtipo 1A.

Tuvo 22 fíos, de los que sobreviven trés (un machu y dos hembra), once nietos (cuatro machos y siete hembra) y 3 bisnietos (un machu y dos hembra).[3] Nengún d'ellos foi albín.[2] Llegó a pesar 187 Kg y midir 163 cm. Morrió'l 24 de payares de 2003 por cuenta de un cáncer de piel que-y provocara problemes de salú dende 1996. Envalórase que tenía unos 39 años cuando finó.

Millones de cartes llegaron al Zoo de Barcelona pidiendo la clonación de Copito de Nieve,[2] convirtiéndolo n'unu de los animales más solicitaos pa clonación. Esto sería posible una y bones el zoolóxicu guarda delles muestres d'ADN..[4]

El 23 d'avientu de 2011 estrenóse la película Copito de Nieve, basada na hestoria d'esti gorila. Empobinada por Andrés G. Schaer, con guión d'Albert Val y Amèlia Mora, ta protagonizada por Pere Ponce, Elsa Pataky, Claudia Abate Ortiz y Joan Sullà.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]