Eslavos orientales

De Wikipedia
Infotabla de grupu humanuEslavos orientales
Tipu etnia y noción (es) Traducir
Parte de Europa Oriental
Cambiar los datos en Wikidata
Eslavos orientales, sieglu VIII al sieglu IX.

Los eslavos orientales o eslavos del Este constitúin l'grupo étnicu mayoritariu en Rusia, Ucraína y Bielorrusia. Caúna de les nacionalidaes de Rusia tien la so propia historia y particularidaes; sicasí, puede afirmase, ensin nengún xéneru de dulda, que l'orixe remotu del estáu rusu modernu ye compartíu polos pueblos eslavos y ugro-fineses del nordés d'Europa.

Oríxenes nes llanures d'Europa Oriental[editar | editar la fonte]

Sábese bien pocu sobre los eslavos orientales hasta aproximao'l sieglu IX dempués de Cristu. Esta ausencia de datos fiables xustificar pola aparente falta d'un llinguaxe escritu (l'alfabetu cirílicu crearíase sobre'l 863) y pola alloñanza de les tierres eslaves de los centros culturales de la dómina. Les escases conocencies de la cultura eslava primitiva provienen de l'arqueoloxía, cróniques d'estranxeros que llegaron a visitar Rutenia y, a lo último, los resultaos d'analises llingüísticos comparativos de les llingües eslaves.

Con esceición del polémicu Llibru de Ve-yos, afayáronse bien pocos documentos en rusu previos al sieglu XI, y nengún anterior al IX. El manuscritu en antiguu eslavu oriental más antiguu del que se tien noticia ye la Crónica de Néstor, escrita a finales del sieglu XII o principios del XIII. Numbera los dolce plemená (aliances tribales o naciones) eslaves que s'establecieren sobre'l sieglu IX ente'l mar Bálticu y el mar Negru. Estes plemená fueron les siguientes: polanos, drevlianos, dregóviches, radímiches, viátiches, kríviches, eslavos del Ilmen, dulebes (más tarde conocíos como volynios y buzhanos), severianos, úliches, tívertses.

Basaos n'evidencies arqueolóxiques y llingüístiques, los historiadores creen que los eslavos formaron un grupu étnicu a mediaos del segundu mileniu antes de Cristu nuna zona agora partida ente Polonia, República Checa, Eslovaquia, Bielorrusia occidental y Ucraína noroccidental. Sobre'l sieglu VIII e.C. los eslavos entraron na Edá del Fierro y empezaron la so espansión gradual: al este los eslavos orientales.

Mientres los sieglos siguientes, los colonos eslavos atopar con otros grupos étnicos que yá habitaben la llanura europea oriental (como los finu-ugros) o se treslladaron ellí. El pueblu más conocíu d'éstos foi'l de los escites, qu'ocuparon la rexón de la moderna Ucraína y suroeste de Rusia dende'l sieglu VI e.C. hasta'l sieglu II e.C. Son recordaos pola so llexendaria habilidá n'armamentu y caballería. Los escites sumieron de secute aldededor del sieglu I e.C. ; en documentos romanos posteriores usóse esti momentu como referencia pa los eslavos orientales. Ente los sieglos I ya IX d. C., los godos, hunos, ávaros y maxares travesaron la rexón nel intre de les sos migraciones. Anque dalgunos d'estos pueblos sometieron a los eslavos, la so repercusión posterior foi irrelevante. Más significativa, nesti periodu, foi la espansión de los eslavos por tola rexón, aprovechando les sos dotes pa la caza, pesca y ganadería. A partir del sieglu VI, los eslavos convertir na etnia dominante na planicie europea oriental.

Sobre'l 600 d. C. los eslavos estremáronse lingüísticamente nes cañes meridional, occidental y oriental. Los eslavos orientales asitiar a lo llargo del ríu Dniéper, nel territoriu de l'actual Ucraína; dende ellí distribuyéronse al norte, escontra'l valle del Volga, al norte y al este de l'actual Moscú y al este de les llanures de los ríos Dniéster y Bug Occidental, nes actuales Moldavia y Ucraína. La so situación dexó-yos controlar les rutes comerciales que comunicaben Escandinavia y el mar Bálticu coles colonies griegues de la mariña norte del mar Negru. Ello ye que entablaron rellaciones comerciales tanto colos viquingos como colos bizantinos al traviés de la ruta comercial de los varegos a los griegos. Kiev - la futura capital de la Rus de Kiev - foi fundada presumiblemente ente los sieglos V y VI como una fortaleza que controlaba'l cursu del Dniéper, y emplegada pa recaldar impuestos de les naves que tornaben de Bizancio. Munches otres ciudaes construyir a lo llargo de los siguientes 500 años.

Ente los sieglos VIII ya IX delles tribus eslaves tuvieron que pagar tributu a los jázaros, un pueblu de fala túrquica qu'adoptara'l xudaísmu como relixón y habitaba dende'l Volga meridional hasta'l norte d'El Cáucasu.

Los eslavos orientales y los varegos[editar | editar la fonte]

Sobre'l sieglu IX, unos guerreros y comerciantes escandinavos llamaos varegos, enfusaren nes rexones eslaves.

Tribus[editar | editar la fonte]

Subgrupos étnicos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]