Divulgación científica

De Wikipedia
(Redirixío dende Escritor científicu)
Carl Sagan, conocíu pol so llabor como divulgador científicu pola so serie documental y llibru Cosmos: A Personal Voyage.

La divulgación científica ye'l conxuntu d'actividaes qu'interpreten y faen accesible el conocencia científica a la sociedá, esto ye, toes aquellos llabores que lleven a cabu la conocencia científica a les persones comenenciudes n'entender o informase sobre esi tipu de conocencia. La divulgación pon el so interés non solo nos descubrimientos científicos del momentu (por casu, la determinación de la masa del neutrín), sinón tamién en teoríes más o menos bien establecíes o aceptaes socialmente (por casu, la teoría de la evolución) o inclusive en campos enteros de la conocencia científica (por casu, la historia de l'astronomía).

Ye importante la divulgación científica qu'apaez reflexada históricamente n'ensame d'obres de distintos autores. Ente les primeres obres evocadores de la divulgación científica nel pasáu remotu pueden citase los Diálogos sobre los dos máximos sistemes del mundu (1632), del astrónomu italianu Galileo Galilei,[1] na que tres personaje dialoguen mientres cuatro díes sobre les visiones aristotélicaptolomeica y copernicana del Universu. La revista norteamericana Popular Science (fundada en 1872) ye probablemente la primer publicación xeneral qu'apaeció con un calter divulgativu.

Na actualidá, la divulgación científica realizar en práuticamente cualesquier de los formatos qu'esisten nos distintos medios de comunicación: documentales de televisión, revistes de divulgación científica, artículos en periódicos xenerales o páxines d'Internet dedicaes a esti llabor. Esisten inclusive canales de televisión dedicaos puramente a la divulgación científica o nos qu'esta nueva disciplina forma una parte destacada de la programación, tales como Discovery Channel o National Geographic Channel. Debíu al gran interés que surdió en munchos de los medios de comunicación por faer de la ciencia una de les temes centrales, la divulgación científica tamién recibe'l nome de periodismu científicu.

La divulgación científica espresar de manera más precisa en llibros específicos sobre una tema. Delles obres divulgatives llegaron a convertise n'auténticos best-sellers, como Historia del tiempu, de Stephen Hawking, o Los dragones del Edén, de Carl Sagan. Esti postreru recibió'l Premiu Pulitzer en 1978. Dende'l puntu de vista de la lliteratura, la divulgación científica constitúi un subxéneru del ensayu.

El periodista que se dedica a la divulgación de la ciencia ye tan importante como'l científicu que xenera entrugues y descubrimientos, una y bones les nueves conocencies precisen un axente difusor que pueda faelos llegar al públicu. La divulgación científica tien como finalidá que'l receptor asegurar de lo asocedío o a cencielles entérese de lo pasao.

Divulgadores importantes[editar | editar la fonte]

Ente los autores más conocíos d'obres de divulgación científica atópense (equí cítense, a manera d'exemplu, dalgunes de les sos contribuciones más conocíes):

Munchos de los divulgadores más esitosos fueron científicos, o tuvieron formación científica. Tal ye'l casu de Carl Sagan quien trabayó tanto nel programa SETI como na so famosa serie de televisión Cosmos: A Personal Voyage. Pero otros, como Timothy Ferris (autor de múltiples llibros sobre astronomía), formáronse primero como comunicadores y depués enfocáronse en dalgún aspeutu de la ciencia.

Dientro del xéneru lliterariu de la ciencia ficción, les obres de ciencia ficción dura suelen presentar temes científiques con un caláu lo suficientemente precisu como pa ser consideraes obres de divulgación científica. Destaquen nesti apartáu específicu:

La mayor parte de les axencies o institutos científicos de países como los Estaos Xuníos cunten con un departamentu de divulgación científica (Education and Outreach) que pretende devolver a la sociedá en forma de conocencia les importantes inversiones realizaes en grandes proyeutos (como por casu la investigación espacial), magar esto nun asocede en munchos otros países.

La espresión "divulgación científica" reemplázase pasu ente pasu por una más específica: "comunicación pública de la ciencia", que s'alluga claramente dientro de les ciencies de la comunicación. Reconocer d'esa manera que la comunicación de la ciencia na actualidá rique de competencies, formación y formes d'aproximamientu a la conocencia mesmes de les comunicaciones sociales. Los comunicadores científicos o divulgadores científicos formar na actualidá en carreres universitaries. La divulgación establezse según una disciplina profesionalizada.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]