Emberiza citrinella

De Wikipedia
(Redirixío dende Escribana mederiza)
Emberiza citrinella
escribana mederiza
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Emberizidae
Xéneru: Emberiza
Especie: E. citrinella
Linnaeus, 1758
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. La escribana mederiza[2] (Emberiza citrinella) ye una ave paseriforme de la familia de los empavesados Emberizidae, un grupu agora dixebráu pola mayoría de los autores modernos de los pinzones, Fringillidae. Vive a lo llargo d'Europa y de gran parte d'Asia. La mayoría de los páxaros son residentes, pero dalgunos páxaros nortizos emigren al sur pel ibiernu. Ye común en toles clases d'árees abiertes con dalguna maleza o árboles. Nel iviernu xuntase a bandaes de páxaros pequeñes.

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye una ave robusta de 15,5 a 17 cm de llargu, col picu gruesu pa comer granes. El machu tien una cabeza mariella brillosa, partes inferiores marielles, y una parte posterior con grueses rayes marrones. La fema ye muncho más apagada, y con rayes embaxo.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Güevos de Emberiza citrinella

El cantar familiar, y daqué monótona, del Emberiza citrinella ye A little bit of bread and non cheese (un pocu de pan y nada de quesu). La so dieta natural consiste n'alimentase d'inseutos cuando xóvenes, y sinón de granes. El nial ta en tierra. Pon de 3 a 6 güevos, qu'amuesen les marques carauterístiques de los empavesados como de pelo.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1] iucnredlist.org/, Emberiza citrinella
  2. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]