Esclusión de la salmoria

De Wikipedia

La esclusión de la salmoria ye'l procesu que se da mientres la crecedera del xelu marino. Esti procesu xuega un papel importante nel océanu polar. Estudióse cuantitativamente nel campu y en llaboratoriu, en diverses condiciones, la crecedera del xelu marino.[1]

Nel cursu d'oservaciones oceanográfiques, cuando se produz la medría del xelu marino nel iviernu antárticu atopóse qu'una conveición halina, inducida pola esclusión de salmoria, camudó la estructura del salín de l'agua de la plataforma d'una distribución estratificada a una condición homoxénea, amontando la salinización de l'agua. L'apaición de la salmoria escluyida cayendo na agua de mar reparóse esperimentalmente per mediu d'un sistema ópticu basáu nel efeutu Schlieren, coles siguientes resultaos: La salmoria escluyida formó delgaos y llargos filamentos verticales a partir de posiciones fixes na interface agua - xelu y cayó na agua de mar subxacente ensin espardimientu apreciable.

Les carauterístiques de los filamentos de salmoria variaron cola tasa de crecedera de xelu. A una tasa cimera de crecedera del xelu, un mayor númberu de filamentos más delgaos de salmoria cayó a una velocidá inferior. Les midíes direutes feches del salín y del volume de la salmoria escluyíos pa diverses condiciones de crecedera del xelu.

Los aumentos del salín de salmoria y el fluxu de volume mengua a midida que mengua la velocidá de crecedera del xelu. Arriendes d'ello, el fluxu de sal de la salmoria mengua col amenorgamientu de la tasa de crecedera de xelu y polo tanto la cantidá de sal escluyíos como salmoria altamente depende del so volume en llugar del so salín.

El volume total de salmoria escluyío demientres una secuencia de formación de xelu depende de la duración de la formación, según la tasa de crecedera de xelu. Aumenta con un subía tanto na tasa de crecedera como de la duración, esto ye, con un aumentu na masa de xelu acrecío.

Con éses el procesu d'esclusión de salmoria refundia lluz sobre un cambéu nel salín del xelu marino natural so delles condiciones de crecedera del xelu. Cuando se precisa más tiempu pa un mar de xelu que creza a una espesura fixa, el xelu del mar tien un salín más baxu. Esto ye por cuenta de la esclusión d'una mayor cantidá de salmoria con un salín mayor mientres la formación de xelu marino. Mentanto, un mar de xelu más grueso crecíu mientres un periodu fixu de tiempu tien un salín cimeru. Esto ye por cuenta de la esclusión d'una cantidá menor de salmoria con un salín inferior por unidá de masa de xelu crecío mientres el periodu.

Los resultaos anteriores suxuren que'l salín y el volume de salmoria escluyíos mientres la formación de xelu del mar puede envalorase aproximao nel futuru por aciu la midida de la duración de la formación, la espesura y el salín del xelu marino.

Si la placa de xelu aguanta al branu ensin descongelarse por completu, el xelu daría un nuevu saltu alantre, pasando a ser consideráu xelu multianual. El xelu de primer añu tien unes 10 partes por 1000 de sal. Nel xelu multianual esti conteníu amernoga malapenes 2 partes por 1000. Esti fechu contribúi a dar rixidez al xelu marino o banquisa, a faelo más sólidu y resistente de cara a encarar la so segunda y posteriores temporaes de crecedera iverniza. La espesura típica del xelu multianual ye d'unos 3 metros, soliendo quedar a partir d'esti puntu nun balance averáu ente crecedera iverniza y destemple branizu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Masaaki Wakatsuchi, 1984 Brine Exclusion Process from Growing Sea Ice, Institute of Low Temperature Science (en inglés) Consultáu'l 04/01/2014