Erythrura viridifacies

De Wikipedia
17-10-2021 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Erythrura viridifacies
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Estrildidae
Xéneru: Erythrura
Especie: E. viridifacies
Hachisuka y Delacour, 1937
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Erythrura viridifacies, tamién llamáu Diamante de Luzón,[1] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Estrildidae endémica del norte de Filipines. Ye autóctonu de les islles de Luzón, Negros y Panay.

Descripción[editar | editar la fonte]

El diamante de Luzón mide aproximao ente 12–13 cm de llargu,[2] incluyida una cola apuntao y llargo. El so plumaxe ye verde, salvo la so cola que ye de color coloráu intensu y les primaries de les sos ales que son corites. El verde de les sos partes inferiores ye más claru. na parte inferior de la cola. Les femes son llixeramente menores y presenten el baxu banduyu y la zona añal de color crema. Dambos sexos tienen un picu negru, robezu y apuntiáu. El diamante de Luzón emite soníos curtios y agudos de tipu tsit tsit, parlloteos y chirridos.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Habita nes selves húmedes tropicales (incluyida zones degrades), el cantu del monte ya inclusive les sabanes, percima de los 1,000 m d'altitú, anque dacuando alcuéntrase en tierres baxes. Xeneralmente alcuéntrase xunto a los bambúes en flor o con granes, que ye la so fonte d'alimentu.

Amenaces y caltenimientu[editar | editar la fonte]

La principal amenaza pa esta especie ye la deforestación que-y dexa ensin alimentu (granes de bambú). El tráficu d'aves usaes pa ser mascotes tamién afecta a la so población yá que se prinda gran númberu de diamantes de Luzón pa ser esportaos.

Esta especie caltiénse principalmente en dos árees protexíes, el parque natural del norte de Sierra Madre y el parque Bataan/badea de Súbic. Sicasí los sos vezos nómades fai que la so proteición nestes zones nun seya completa. Propúnxose realizar investigaciones de la distribución de los bambúes de los que depende y evaluar la so respuesta a la deforestación ya intentar entender los sos desplazamientos, pa protexelo y atopar allugamientos claves pa sofitar a la so población y la de bambúes.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

ebird.org/ Erythrura viridifacies (n'inglés)

en