Epimachus fastosus

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Epimachus fastosus
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Paradisaeidae
Xéneru: Epimachus
Especie: E. fastosus
(Hermann, 1783)
Sinonimia
Epimachus fastuosus
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Epimachus fastosus[2][3] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Paradisaeidae nativa de Nueva Guinea. El machu de la especie ye polígamu y lleva a cabu una exhibición del cortexu p'atraer a les femes. La so dieta consiste principalmente en frutes y artrópodos.

Por cuenta de la perda continua d'hábitat, el pequeñu tamañu de la población y a la caza en delles zones p'alimentación y poles plumes de la cola, ta clasificáu como vulnerable na Llista Colorada d'Especies Amenazaes de la UICN. Tamién ta llistáu nel Apéndiz II de la CITES.

Subespecies[editar | editar la fonte]

Reconócense trés subespecies:[4]

  • E. f. atratus (Rothschild & Hartert, 1911)
  • E. f. fastosus (Hermann, 1783)
  • E. f. ultimus Diamond, 1969

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2012). «Epimachus fastuosus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2014.2. Consultáu'l 12 de payares de 2014.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Decimocuarta parte: Orden Passeriformes, Familias Malaconotidae a Passeridae)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 57 (1):  páxs. 199-205. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_57_1.pdf.  Consultáu el .
  3. «Ave del paraísu Campanuda (Epimachus fastosus) (Hermann, 1783)». avibase. Consultáu'l 12 de payares de 2014.
  4. Sistema Integráu d'Información Taxonómica. «Epimachus fastosus (TSN 916502)» (inglés).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]