Epidemia de la risa de Tanganica

De Wikipedia

La epidemia de risa de Tanganica de 1962 (sigles n'inglés MPI), foi un biltu de histeria en masa o enfermedá psicogénica masiva, asocedida en, o cerca de l'aldega de Kashasha na mariña occidental del Lago Victoria, na actual Tanzania (d'antiguo denomada Tanganica), cerca de la frontera con Kenia. Esta epidemia tuvo carauterizada por episodios de risa y lloru.

L'incidente[editar | editar la fonte]

La epidemia de risa empezó'l 30 de xineru de 1962 nuna escuela misionera pa neñes en Kashasha. Empezó con trés mochaches y espandióse caprichosamente por tola escuela, llegó a afectar a 95 de les 159 alumnes d'ente 12 y 18 años.[1][2] Los síntomes nes afeutaes tuvieron una duración que podía variar dende unes poques hores hasta un máximu de dieciséis díes. El cuerpu docente nun se vio afeutáu, pero informó de que les estudiantes yeren incapaces de concentrase nes sos clases. La escuela viose obligada a cerrar el 18 de marzu de 1962.

Dempués de que la escuela cerrara y les alumnes fueren unviaes a les sos cases, la epidemia estender a Nshamba, un pueblu qu'agospiaba a delles de les moces. N'abril y mayu, 217 persones tuvieron ataques de risa nel pueblu, la mayoría neños n'edá escolar y adultos nuevos. La escuela de Kashasha reabrió'l 21 de mayu pero volvió cerrar a finales de xunu, esti mes, la epidemia de risa arrobinóse a la escuela media pa muyeres de Ramashenye, cerca de Bukoba, onde afectó a 47 rapaces. Otru biltu tuvo llugar en Kanyangereka, y dos escueles infantiles cercanes fueron cerraes.

Suelse creer que la epidemia de la risa de Tanganica fizo que miles de persones riérense de cutio mientres meses, sicasí, podría nun ser el casu. Otros informes dicen que la epidemia consistió n'ocasionales ataques de risa o lloru ente grupos de persones, que se producieron en tola vecindá de l'aldega de Kashasha n'intervalos irregulares. Acordies colos informes, la risa y el lloru causaben incapacidá cuando atacaben.[ensin referencies]

La escuela de la que surdió la "epidemia" cerróse, y los neños y los padres tresmitir a la contorna, otres escueles, la mesma Kashasha, y otru pueblu, integráu per miles de persones, fueron afeutaos en cierta midida. Ente seis y dieciocho meses dempués del so entamu, el fenómenu escastóse, informóse d'epidemies, con síntomes similares a los de la risa, asocedíes n'escala masiva: dolor, esmorecimientos, problemes respiratorios, erupciones cutanees, ataques de lloru y berros histéricos ensin sentíu. En total cerraron 14 escueles y 1.000 persones viéronse afeutaes.[ensin referencies]

Fuentes[editar | editar la fonte]

  1. =* Hempelmann, Christian F. (marzu de 2007). «The Laughter of the 1962 Tanganyika Laughter Epidemic». HUMOR - International Journal of Humor Research 20 (1):  páxs. 49–71. doi:10.1515/HUMOR.2007.003. http://www.atypon-link.com/WDG/doi/abs/10.1515/HUMOR.2007.003. 
  2. * Rankin, A.M.; Philip, P.J. (mayu de 1963). «An epidemic of laughing in the Bukoba district of Tanganyika». Central African Journal of Medicine 9:  páxs. 167–170. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=13973013.  (Namái la información de citación ta disponible al traviés de Pubmed; el testu del artículu ta disponible equí.)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]