Enrique Tarigo

De Wikipedia
Enrique Tarigo
Vicepresidente d'Uruguái

1r marzu 1985 - 1r marzu 1990 - Gonzalo Aguirre Ramírez
senador d'Uruguái

Vida
Nacimientu Montevidéu15 de setiembre de 1927
Nacionalidá Bandera de Uruguái Uruguái
Muerte Montevidéu14 d'avientu de 2002 (75 años)
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
Estudios
Estudios Universidá de la República
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, periodista, abogáu, escritorprofesor
Emplegadores Universidá de la República
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Enrique E. Tarigo Vázquez (15 de setiembre de 1927Montevidéu – 14 d'avientu de 2002Montevidéu) foi un abogáu, periodista, profesor universitariu y políticu uruguayu, perteneciente al Partíu Coloráu. Foi Vicepresidente d'Uruguái ente 1985 y 1990, nel primer periodu democráticu depués de la dictadura.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en Montevidéu'l 15 de setiembre de 1927.

Casáu con Susana Isabel Morador López, tuvo 5 fíos: Enrique, Miguel, Alejandro, Gabriela y Juan Felipe.

En 1953 graduóse como abogáu. Foi profesor de Derechu Procesal na Facultá de Derechu de la Universidá de la República, hasta qu'arrenunció a la docencia en 1978, cuando la dictadura obligó a arrenunciar a destacaos profesores de dicha Facultá.

Actuación política[editar | editar la fonte]

Fundador del Selmanariu "Opinar", tuvo un importante papel nel refugu a la reforma constitucional propuesta pol gobiernu militar y plebiscitada en payares de 1980 en que trunfó'l NON, ye dicir que los ciudadanos nun aprobaron esa reforma. Esi añu participó d'un alderique televisivu na canal 4, xunto al políticu opositor Eduardo Pons Echeverry, onde trunfaron llargamente frente a dos defensores de la dictadura ―el Cnel. Néstor Bolentini y el Dr. Enrique Viana Reyes―, lo cual contribuyó en cierta midida al trunfu democráticu que significó la victoria del «non» a la reforma constitucional.

En 1982, encabezó la so propia llista nes eleiciones internes celebraes en payares, que-y dieron nueva vida a los partíos tradicionales. La llista taba identificada cola sigla "ACE" y el sublema "Llibertá y Cambéu". Amás de Tarigo, integraben l'agrupación, ente otros, Luis Hierro López, Ope Pasquet, Américo Ricaldoni, Alfredo Traversoni, Roberto Asiaín, Hugo Granucci, Miguel Manzi y Medardo Manini.

En 1983, xunto col blancu Gonzalo Aguirre, redactaron proclamar "Por un Uruguái ensin esclusiones", que fuera lleida pol actor Alberto Candeau nel multitudinariu actu que se celebró xunto al Obeliscu en señal d'oposición a la dictadura cívicu-militar.

Depués participó como delegáu del so partíu nes negociaciones colos militares y foi unu de los firmantes del Pactu del Club Naval, nel cual establecíase un alcuerdu pa la salida de la dictadura y la torna de la democracia, la que se concretó coles eleiciones de 1984 nes que foi escoyíu Vicepresidente. En diches eleiciones presentó la so propia plancha de candidatos a diputaos, la Llista 85 "Llibertá y Cambéu", integrada por quien lo acompañaren nes eleiciones internes de 1982, llogrando cinco banques por Montevidéu.

Ente 1987 y 1989 desenvolvió una intensa actividá en contra de la campaña de recueya de firmes pa la celebración d'un referéndum contra la "Llei de Caducidá". Una vegada que se superaron les torgues y convocóse a esi referéndum p'abril de 1989, Tarigo siguió'l so profusa actividá en contra de la revocación de la Llei. Al tar el Presidente de la República (Sanguinetti) impidíu pola Constitución de desenvolver actividaes polítiques, la radical defensa de la "Llei de Caducidá" pol gobiernu tuvo al Vicepresidente Tarigo como cabeza visible.

En 1989, el presidente Julio María Sanguinetti proponer como candidatu presidencial del so partíu pa les eleiciones d'esi añu, pero les eleiciones internes del Batllismo dieron la victoria a Jorge Batlle. Tarigo alloñóse entós de la política activa.

Ente 1992 y 1993 ocupó'l cargu de Direutor del diariu El Día.

Depués d'arrenunciar a la banca que llograra nel Senáu neses eleiciones y de un curtiu periodu como embaxador n'España ente 1995 y 1999, retornó al país pa volver a la docencia, la so principal vocación, a la que se dedicó hasta la so muerte que tuvo llugar en Montevidéu el 14 d'avientu de 2002.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Los sos llibros sobre Derechu Procesalsobremanera los sos "Lleiciones de Derechu Procesal Civil" en cuatro tomo (1993 - 2000) son llargamente utilizaos nel ámbitu académicu y universitariu.

Foi'l miembru redactor del Informe de la Comisión del Decanatu del Club Nacional de Football, qu'en 1991 estableció la posición oficial del club sobre la discutiniu del decanatu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]