Enllanada

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
La rexón pampeana ye una de les enllanaes más estenses y fértiles del planeta.
Enllanada na provincia meridional de Escania, en Suecia.

En xeografía, una enllanada ye una gran estensión de tierra plana o con llixeres ondulaciones. Les enllanaes pueden atopase en tierres baxes, xeneralmente per debaxo de los 200 metros o menos sobre'l nivel del mar o no fondero de valles. Tamién s'atopen pandos, n'altitúes cimeres a los 500 m y a elevaciones cimeres, en altiplanos.
Nun valle, les enllanaes pueden tar delimitadas por dos llaos, o n'otros casos tar arrodiaes, total o parcialmente, por un aníu de llombes, montes o cantiles. Nes rexones onde hai más d'una enllanada, estes suelen tar conectaes por un pasu o una fienda. La so formación pudo debese a lava, agua o xelu depositaos que fueron fluyendo dende llombes y montes, o por erosión del vientu.

En munches zones, les enllanaes son económicamente importantes pal ser humanu. Los sedimentos depositaos nel suelu convertir en llugares fértiles pal desenvolvimientu de los cultivus y los camperes y la so planicie facilita la mecanización de les colleches.

Tipos d'enllanaes[editar | editar la fonte]

Según la so formación, les enllanaes pueden denominase:

  • Enllanaes estructurales, superficies horizontales relativamente pocu alteriaes. Zones estructuralmente ablayaes que formen dalgunes de les tierres baxes más estenses de la superficie terrestre.
  • Enllanaes erosionales, fueron nivelaes por dellos axentes d'erosión, como l'agua, ríos, vientu y glaciares que foliaron el so rugosa superficie y alisar, son resultáu de la gastadura de les roques sobre la superficie terrestre. El términu superficie de planeación ye más precisu porque munches de les superficies podríen denominase superficies d'erosión.

Llanaes de grandes dimensiones son rexón pampeana, la enllanada europea oriental o la enllanada de Dōgo en Xapón.

  • Enllanaes deposicionales, formaes pola deposición de materiales dexaos por axentes como'l vientu, ríos, foles y glaciares. La so fertilidá y relevancia económica depende principalmente del tipu de sedimentos depositaos.

Esti tipu d'enllanaes arrexuntar en:

  • Enllanada aluvial, formada por un calce y que puede ser anubierta ante una eventual crecida de les agües d'ésti, lo que da llugar a una *:[[Terrén

inundable|enllanada inundable]], *:enllanada costera y *: Enllanada de marea

Los sedimentos que conformen les enllanaes son de distintu orixe y composición. Los que fueron tresportaos pelos ríos y depositaos na superficie denominar llimos; son granos bien pequenos, como los magres y los sedimentos eólicos, esto ye, movíos pol vientu, denominar loess.

  • Enllanaes glaciales, formaes pol movimientu de los glaciares, por cuenta de la fuerza de gravedá:
    Sandur, planicie formada por sedimentos fluviales finos provenientes de la fusión de glaciares na porción cimera de les cuenques acomuñaes.
    Llanura glaciar de till, formada por piles de sedimentos heterogéneos d'orixe glaciar.
  • Enllanada abisal, zona llana o de rimada bien nidia del fondu de la cuenca oceánica fonda.

Enllanaes n'América[editar | editar la fonte]

Les enllanaes ocupen, principalmente, les árees centrales del continente americanu. Formar por acumuladura de sedimentos traíos pol vientu, los ríos y el mar, que depositaron en zones baxes aprovechaes, por casu, pa la práctica de l'agricultura. N'América destáquense les grandes enllanaes templaes de la Rexón pampeana nel sur d'América y los Grandes Llanos del centru de Norteamérica y les prácticamente sabanes tropicales de los Orinoquía y la Rexón de los Llanos (dambes son la zona occidental y oriental, respectivamente, de los Llanos del Orinoco nel norte d'América del Sur).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Llanura