Embryophyta

De Wikipedia
Embryophyta
Rangu temporal: Ordovícicu-reciente
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Viridiplantae
(ensin clasif.) Streptophyta
Streptophytina
Superfilu: Embryophyta
Engler, 1892[1][2]
Divisiones
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Les plantes terrestres o embriofites (Embryophyta) son el cladu (grupu monofiléticu) formáu polos descendientes de ciertes algues verdes, que se caractericen por tener una serie d'adautaciones pa la vida fora de l'agua, y que son por tanto los responsables de la colonización de la tierra per parte de les plantes. El cladu incluye a toles plantes terrestres: los briófitos (hepátiques, antoceros y mofos), los licopodios, los felechos, y les plantes con grana, ente les que tán les ximnospermes y les anxiospermes.

Ecoloxía y Evolución[editar | editar la fonte]

Esti cladu paez recibir una gran presión de selección pa afitar los calteres morfolóxicos que lu afixeren a la vida terrestre, dalgunos de los cualos yá tán presentes en dellos clados d'algues verdes.

Adautaciones pa la vida terrestre[editar | editar la fonte]

  • L'apaición de la cutícula protexendo al esporófitu, y de la esporopolenina formando una gruesa paré na espora, paecen ser respuestes a la desecación.
  • L'intercambiu de gases col ambiente llógrase al traviés de pequeños poros na epidermis o, nos grupos más avanzaos, al traviés d'estomas xenuinos.
  • Los flavonoides ayuden a absorber la lluz ultravioleta.
  • Esti cladu tamién sufrió adautaciones pa sobrollevar l'alta concentración d'osíxenu na atmósfera (muncho más alta que na agua), yá que una alta concentración d'osíxenu inhibe la fixación de dióxidu de carbonu. El metabolismu d'esti cladu inclúi un sistema d'oxidación del glicolatu» (glycolate oxidation system).
  • La interacción ente plantes terrestres y fungos foi documentada en munchos briofitos y tamién en plantes vasculares. Nesta interacción, les plantes aproven a los fungos de los productos de la fotosíntesis, y a cambéu los fungos esquicen el suelu y les plantes llogren los nutrientes del suelu al traviés de los fungos.

Filoxenia[editar | editar la fonte]

Los grupos monofiléticos de les embriofites vivientes tán representaos nel siguiente cladograma:



Hepaticophyta (hepátiques)


Stomatophyta


Bryophyta s.s. (mufos)




Anthocerophyta (antoceros)


Tracheophyta


Lycophyta (licopodios)



Monilophyta


Equisetum (cola de caballu)



Filicopsida (felechos)



Spermatophyta


Gymnospermae (plantes con grana)



Angiospermae (plantes con flores)








Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Engler, A. 1892. Syllabus der Vorlesungen über specielle und medicinisch-pharmaceutische Botanik: Eine Uebersicht über das ganze Pflanzensystem mit Berücksichtigung der Medicinal- und Nutzpflanzen. Berlin: Gebr. Borntraeger.
  2. «Embryopsida, a new name for the class of land plants». Taxon 61 (5):  páxs. 1096–1098. http://www.researchgate.net/profile/Jefferson_Prado/publication/257929335_Embryopsida_a_new_mani_for_the_class_of_land_plants/links/02e7e5263daf5df609000000.pdf.