Elementos orbitales

De Wikipedia
Elementos orbitales d'un cuerpu alredor del Sol.

Los elementos orbitales de la órbita d'un cuerpu celeste son un conxuntu de seis cantidaes que dexen definir la so órbita alredor del Sol o cualesquier otru cuerpu celeste de forma totalmente unívoca. Estes seis cantidaes son:

Dacuando, en llugar de l'anomalía media de la dómina, utilízase l'anomalía media d'un tiempu dau (), o la llargor mediu, o l'anomalía verdadera o, raramente, l'anomalía escéntrica.

Dacuando la dómina del pasu pol periheliu reemplaza a l'anomalía media. En llugar del semiexe mayor puede utilizase tamién el periodu orbital.

Dacuando úsase la (llargor del periastro), que se rellaciona con Llargor del nodo ascendente () y el Argumentu del periastro () por aciu:

Los primeros trés elementos orbitales coinciden colos ángulos de Euler que definen la orientación de la órbita nel espaciu. Los otros trés elementos orbitales definen la forma y la posición del astru na órbita.

  • L'enclín y el llargor del nodo ascendente indiquen el planu de la órbita.
  • L'argumentu de periheliu empobina la órbita dientro del so planu.
  • El semiexe mayor (o'l periodu, indistintamente) determina'l tamañu de la órbita.
  • La escentricidá la so forma.
  • La dómina del pasu pol periheliu (o l'anomalía media) dexen asitiar al oxetu na so órbita.

Los seis elementos anteriores surden nel problema de los dos cuerpos ensin perturbaciones esternes. Una trayeutoria alteriada realista represéntase como una socesión de cóniques instantánea que comparte unu del so focos. Estos elementos orbitales llámense osculatrices y la trayeutoria ye siempres tanxente a esta socesión de cóniques.

Los elementos orbitales d'oxetos reales tienden a camudar col tiempu. La evolución de los elementos orbitales tien llugar debíu fundamentalmente a encomalo gravitatoria de los otros cuerpos. Nel casu de satélites, por cuenta de la falta de esfericidad del primariu, o a la fregadura colos restos d'atmósfera. Esto ye fundamental en satélites artificiales de la Tierra o d'otros planetes. Nel casu de cometes la espulsión de gas, y la presión de la radiación, o les fuercies electromagnétiques introducen pequeñes fuercies non gravitatories qu'hai que considerar pa esplicar el so movimientu.

Los elementos orbitales en dos llinies[editar | editar la fonte]

Hai munchos programes d'informática pal siguimientu de los satélites artificiales n'órbita alredor de la Tierra. Por que puedan funcionar precisa alimentáselos con elementos orbitales recién. Datos de más de 30 díes dan resultaos fondamente inexactos. Los elementos orbitales de los distintos satélites se listan en códigu de testu y pueden tar en distintos formatos. El más común ye'l NASA / NORAD, que dan los elementos orbitales de cada cuerpu astronómicu emplegando dos llinies [1], orixinalmente diseñar pal usu coles antigües tarxetes furaes de 80 columnes, pero inda tán n'usu porque ye'l formatu más común.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]