Eleiciones al Parllamentu Européu de 1979

De Wikipedia
             Bandera de Xunión Europea • 1984
Eleiciones al Parllamentu Européu de 1979
410 escaños del Parllamentu Européu
7-10 de xunu de 1979
Tipu d'eleición:  Llexislativa
Eleiciones al Parllamentu Européu de 1979


Presidente de la Comisión Europea
Titular
Nengún
Elixíu
Ernest Glinne

Les eleiciones al Parllamentu Européu de 1979 fueron les primeres eleiciones parllamentaries europees celebraes en tolos 9 (nel momentu) estaos miembros de la Xunión Europea. Fueron les primeres eleiciones europees que se celebraron, dexando que los ciudadanos escoyeren a 410 diputaos al Parllamentu Européu, y tamién foi la primer eleición internacional na historia.

Los escaños nel Parllamentu fueren asignaos a los estaos según la so población, y en dellos casos estremárense en grupos.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

El Tratáu de Roma qu'estableció les Comunidaes especifica que'l Parllamentu Européu ten de ser escoyíu por sufraxu universal por aciu un común sistema de votación. El Conseyu de la Xunión Europea foi responsable de la creación de les eleiciones pero retrasárase. Como midida provisional, los miembros fueron nomaos pal Parllamentu polos Estaos miembros de los sos propios parllamentos nacionales, como lo fixeren dende l'Asamblea común. El Parllamentu nun taba contentu con esto y amenació con tomar el Conseyu al Tribunal de Xusticia Européu. El Conseyu finalmente aportó a les eleiciones y les primeres eleiciones al Parllamentu Européu celebrar en 1979, dempués presentáronse propuestes a mediaos de 1970. La cuestión d'un métodu de votación común quedó ensin definir, ya inclusive hasta'l día de la votación los métodos varien d'Estáu a Estáu, anque toos utilizaron dalguna forma de representación proporcional a partir de 1999.

Campaña[editar | editar la fonte]

Helmut Schmidt na campaña eleutoral en 1979.

Les campañes variaron. L'ex canciller alemán, el socialdemócrata Willy Brandt tuvo una campaña internacional para Francia, Italia, Luxemburgu y los Países Baxos pa impulsar el grupu socialista. Per otra parte, l'ex primer ministru de Francia, Jacques Chirac utilizó la eleición pa midir la so popularidá en contra del entós presidente de Francia Valéry Giscard d'Estaing, en previsión d'una candidatura a la presidencia en 1981.

Eleición[editar | editar la fonte]

En xunu, los 410 miembros fueron escoyíos por sufraxu universal. Nesi momentu nun había regles sobre'l sistema d'eleición que s'utilizaría. El Reinu Xuníu utilizó un sistema de votación de pluralidá de múltiples pequeñes circunscripciones n'Inglaterra, Gales y Escocia, pero los demás Estaos miembros utilizaron la representación proporcional pa un menor númberu de distritos eleutorales más grandes (polo xeneral el mesmu Estáu miembru como una sola circunscripción), anque con distintos métodos de asignación d'escaños.

L'eleutoráu interesóse pocu, pero la media del númberu de votantes foi del 63%. La menor asistencia foi nel Reinu Xuníu col 32,2%: tolos demás taben percima del 50%, amás de Dinamarca. Amás de Bélxica y Luxemburgu, onde'l votu ye obligatoriu, la mayor participación foi n'Italia col 84,9%.

Resultaos finales[editar | editar la fonte]

Los partíos socialistes que trabayaron xuntos sol Partíu de los Socialistes Europeos ganaron la mayoría d'escaños: el grupu Socialista resultante tenía 113 diputaos. Los partíos demócrata-cristianos xuníos nel paneuropéu Partíu Popular Européu ocuparon el segundu llugar, teniendo 107 diputaos. La tercer fuercia más grande yeren los conservadores Demócrates Europeos con 64, siguíos polos comunistes con 44. Los lliberales demócrates teníen 40 escaños, anque'l so candidatu foi escoyíu como presidente.

Los grupos formaos fueron coaliciones sueltes sobre la base de los grupos fundaos nos años anteriores, pero llueu se convirtieron na base pa los partíos políticos europeos modernos.

Distribución nacional d'escaños
Estáu !Escaños Estáu !Escaños
 Francia 81 Bandera d'Alemaña Alemaña Occidental 81
 Italia 81 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 81
 Países Baxos 25  Bélxica 24
Dinamarca 16  Irlanda 15
 Luxemburgu 6  
Resultaos finales
Grupu Descripción Líder Miembros
  SOC Socialdemócrates Ernest Glinne 113
  EPP Democristianos Egon Klepsch 107
  ED Conservadores James Scott-Hopkins 64
  COM Comunistes y Ultraizquierdistas Giorgio Amendola 44
  LD Lliberales Martin Bangemann 40
  EPD Conservadorismu nacionalista Christian de La Malène 22
  CDI Heteroxéneos Marco Pannella
Neil Blaney
Jens-Peter Bonde
11
  NIN Independientes nengún 9 Total: 410 Fuentes: [1] [2][3][4]

Post-eleición[editar | editar la fonte]

Simone Veil, escoyida como la primer muyer presidenta del Parllamentu.

Louise Weiss, que cuntaba con 86 años nel momentu, convertir na miembru más antigua del Parllamentu y, por tanto, presidió la cámara, ente que la eleición del presidente llevar a cabu (xunetu de 1979). Primero que eso pudiera asoceder, sicasí, de momentu túvose que trepar con Ian Paisley MEP que, nel primer discursu de la sesión, quexar de que la bandera británica fuera del edificiu taba volando al aviesu. Trátase de la interrupción rápida. L'enfrentamientu foi vistu como unu de los sos meyores momentos y más tarde confesó que, como una güela, taba acostumada a tratar con "mozos recalcitrantes".

Había cinco candidatos a presidente del Parllamentu Européu: Giorgio Amendola, comunista italianu, Emma Bonino, italiana independiente, Christian de La Malène, francés Progresista Demócrata, Simone Veil, lliberal francesa, y Mario Zagari, socialista italianu.

Na primer votación, Veil consiguió 183 de los 380 votos emitíos - ocho menos que la mayoría absoluta necesaria. El siguiente competidor más cercanu yera Zagari con 118 votos, de siguío, Amendola con 44, de la Malène con 26 y Bonino con 9. Bonino y de la Malène abandonaron les sos candidatures y Veil aseguró una mayoría absoluta na segunda votación, con 192 de los 377 votos emitíos (Zagari ganó 128 y Amendola 47). Veil foi escoyíu como la primer presidenta del Parllamentu escoyida, y la primer muyer presidenta del Parllamentu desque foi fundada en 1952.

Fueron escoyíos como Vicepresidentes: Danielle De March, Basil de Ferranti, Bruno Friedrich, Guido Gonella, Gérard Jacquet, Hans Katzer, Poul Møller, Pierre Pflimlin, Bríd Rodgers, Marcel Albert Vandewiele, Anne Vondeling y Mario Zagari.

Enantes, el Parllamentu yera una asamblea consultiva débil, que los sos miembros yeren a tiempu parcial. Coles eleiciones el nuevu cuerpu de diputaos yeren a tiempu completu, enérxicos y más diversos. Asina establecióse'l Parllamentu la "vieya guardia" de los partíos más grandes trataron de llevantar la barra a un grupu políticu del Parllamentu Européu que podría formase (l'estáu dio sofitu financieru y la representación nos comités). Esti movimientu foi bloquiáu rápido por grupos más pequeños que trabayen xuntos. Los llazos formaos nesti momentu sentaron les bases del llamáu Grupu Arcoiris: una alianza d'izquierdes y defensores de la Política verde que más tarde se convirtió nel de grupu Grupu de Los Verdes / Alianza Llibre Europea.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]