El besu (Hayez)

De Wikipedia
Obra artísticaEl besu
Il bacio
Tipos pintura
Artista Francesco Hayez
Añu 1859
Xéneru arte de xéneru
Estilu Estilo trovador (es) Traducir
Material pintura al oleu y Llenzu
Dimensiones 112 (Alçada) × 88 (Amplada) cm
Coleición Pinacoteca de Brera (es) Traducir (Milán)
Catalogación
Códigu muséu  6335
Cambiar los datos en Wikidata

El besu. Episodiu de la mocedá, más conocíu como El besu, ye un oleu sobre llenzu del pintor italianu Francesco Hayez, realizáu en 1859 y calteníu na Pinacoteca de Brera, en Milán.

La escena, ambientada nun contestu medieval, representa dos nuevos namoraos que se besen. Pola enorme carga emotiva, la escenografía refinada y el gran valor civil (el llenzu ta llenu de matices risorgimentales, que simbolicen l'amor patrio y la llucha contra l'estranxeru), la obra ye considerada'l manifiestu del arte romántico italianu. Por esti motivu, la obra llogró un gran ésitu popular, tantu qu'hai delles versiones, toes de Hayez.

Historia[editar | editar la fonte]

Contestu históricu[editar | editar la fonte]

Tres el Congresu de Viena, Italia - que tenía un papel marxinal al respective de les otres potencies europees - #subdividir en dellos estaos, toos suxetos al dominiu direutu o indireutu de los Habsburgu. Esta fragmentación sirvió pa la reafirmación de delles sociedaes secretes d'orientación democrática radical, como los Carbonarios y Joven Italia. A pesar de qu'estes asociaciones acabaron toes derrotaes, fueron fundamentales a la de dar atestiguo ante la opinión pública d'encimentar una nación italiana en nome de los ideales y llibertá ya independencia. El sentimientu italianu foi vivificado polos movimientos de 1848 que, de la mesma, dieron llugar a la primer guerra d'independencia que, sicasí, nun foi considerada como una victoria. Habría qu'esperar hasta 1859 pa ver el pasu definitivu escontra la unificación:los alcuerdos secretos de Plombières, axustaos por Napoleón III y Camilo Benso, conde de Cavour, aprobaron la formación d'una alianza anti-austriaca que condució primero a la segunda guerra de la independencia y dempués a la Espedición de los Mil. El reinu d'Italia foi proclamáu en 1861.

Nesti marcu históricu Francesco Hayez pintó El besu. Consciente de les consecuencies de la guerra, l'artista decidió amazcarar los ideales de combalechadura y llucha contra l'estranxeru so la representación de fechos pasaos: al traviés de l'adopción d'esquemes de comunicación ambiguos, opacos, l'artista consiguió safar la censura qu'imponíen les autoridaes.

Historia de la obra[editar | editar la fonte]

El besu foi encargáu a Hayez pol conde Alfonso María Visconti de Saliceto. Hayez yera un pintor bien conocíu na Milán de los círculos patrióticos, tantu que foi consideráu por mazzini como'l maestru de la escuela de pintura histórica que l'ideariu nacional reclamaba n'Italia". Esto fai que nun resulte sorprendente que Visconti encargáralu d'afigurar nun llenzu les esperances acomuñaes a l'alianza ente Francia y el reinu de Cerdeña.

La obra, terminada en 1859 y presentada en Milán el 9 de setiembre del mesmu añu, decoró la luxosa residencia d'Alfonso María Visconti mientres más de 25 años. En 1886, un añu antes de la muerte del conde, ésti donó la obra a la Pinacoteca de Brera, onde anguaño s'espón na sala XXXVII.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Francesco Dall'Ongaro (2015). Hoepli: Scritti d'arte di Francesco Dall'Ongaro (n'italianu).
  • Gloria Fossi; Mattia Reiche; Marco Bussagli (2003). Giunti editor: L'arte italiana. Dalle origini a oggi (n'italianu).
  • E. Giacovelli (2006). Gremese editor: Cinema dove 2007 (n'italianu).
  • D. Mangano; B. Terracciano (2012). Edizioni Nuova Cultura: Passioni collettive. Cultura, politica, società (n'italianu).
  • Giuseppe Nifosì (2015). Editori Laterza: Arte in opera (n'italianu).
  • Elena Settimini (2012) (n'inglés). "The Kiss" by Hayez: the Birth of an Icon. https://www.academia.edu/9791696/_The_Kiss_by_Hayez_the_Birth_of_an_Icon. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]