El Saltador

Coordenaes: 37°24′10″N 1°56′32″W / 37.402777777778°N 1.9422222222222°O / 37.402777777778; -1.9422222222222
De Wikipedia
El Saltador
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
ProvinciaBandera de Provincia d'Almería provincia d'Almería
Conceyu Huércal-Overa
Tipu d'entidá entidá llocal menor
Xeografía
Coordenaes 37°24′10″N 1°56′32″W / 37.402777777778°N 1.9422222222222°O / 37.402777777778; -1.9422222222222
El Saltador alcuéntrase n'España
El Saltador
El Saltador
El Saltador (España)
Cambiar los datos en Wikidata

El Saltador ye una pedanía y una llocalidá española de la provincia d'Almería y la comunidá autónoma d'Andalucía perteneciente al conceyu de Huércal-Overa. Con una cota d'altitú de 280 metros, la diputación cuntaba en Plantía:Población/ES/04+ con una población de Plantía:Población/ES/04+ habitantes de los que Plantía:Población/ES/04+ tán censaos na llocalidá d'El Saltador.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Pa los primeros pobladores de Huércal y dempués de Huércal-Overa, les tierres d'estes zones suponíen un privilexu a la d'exercer como llabrador y ganaderu. Había poca distancia ente El Saltador y Huércal-Overa, dientro del ríu del Baladral (que comunica colos demás ríos y ramblas del conceyu, hasta'l ríu almanzora) cuntaba con una nacencia d'agües, productu de la madre naturaleza. Según estudios realizaos nel so momentu, El Saltador foi un antiguu pobláu árabe, a lo llargo de los sos campos pueden topase los antiguos murios y cimentaciones, afayaes polos aráu de tierres y los arrastres de les agües. Tamién se toparon muertes d'enterramientos humanos. Nos Tollos y a lo llargo de tol Saltador, apréciense delles cueves.

Hipótesis del nome[editar | editar la fonte]

Nunca se dixo porqué llámase-y El Saltador a esta zona, pero pasiando pel ríu puede apreciase el por qué, los estudios realizaos nel ríu del Baladral y na so estructura, demostraron qu'esti por cuenta de los volcanes y les agües, el terrén foise fundiendo, por eso, anguaño puede apreciase nel derribadoriu una cueva, hai creencies y teoríes de qu'esta cueva comunica col interior del castiellu de Huércal-Overa, que ta mui cerca, enriba del derribadoriu igualmente. Sostiense la posibilidá de que nel so momentu, pudiera tenese accesu a la cueva dende'l ríu. Anguaño, esa cueva, queda bien alta. A esta cueva conózse-y como "ventana d'El Saltador".

Patrón[editar | editar la fonte]

Dende va numberosos años, lleva celebrándose n'El Saltador la procesión devota del so patrón San Francisco de Paula, que la so imaxe mora na ilesia que recibe'l so nome, na zona conocida como El Saltador Viejo, esta atópase a una curtia distancia del ríu. Dende d'antiguo, el tercer domingu de pascua, los llabradores al mediu día sacaben en procesión cada añu al patrón poles sos cais. Dende va dellos años, acompañar nel so cortexu la imaxe de la Virxe de les Congoxes que s'atopa na ilesia de la llocalidá.

San Francisco[editar | editar la fonte]

Mientres la Dictadura de Franco, ordenóse construyir dos aldees propies pa los llabradores nel términu municipal de Huércal-Overa, una d'elles foi San Isidro Llabrador, bien cercanu al nucleu urbanu de Huércal-Overa, anguaño ye un barriu, y el segundu, foi alzáu en campos d'El Saltador, recibiendo'l nome de San Francisco por ser el patrón de la llocalidá, puramente, en dambes aldegues construyeron dos ilesies, onde rindíen cultos a los sos respeutivos patrones, San Isidro Llabrador y San Franciscu d'Asís, una plaza central y delles cases rústiques qu'anguaño se pueden apreciar.

Educación[editar | editar la fonte]

Les pruebes de qu'esistieren aules nel campu d'El Saltador y dexaren d'haber profesores particulares, remontar nos años 60, per aquellos años, yá esistíen aules nel Saltador Viejo y en San Francisco.

En 1970 constitúyese'l colexu d'Educación Xeneral Básica (EGB) "El Saltador", que consta de dos aules d'EGB n'El Saltador Viejo y ocho aules d'EGB y una de Preescolar en San Francisco, distribuyíes de la siguiente forma:

  • 2º, 3º y 4º d'EGB. nel Plantel (Asociación de Vecinos).

Esta dispersión escolar esiste hasta febreru de 1985, momentu nel que se constrúi'l colexu "Profesor Tierno Galván". D'esta manera concéntrense toles aules de San Francisco nel nuevu centru, calteniéndose los dos aules d'EGB n'El Saltador Viejo, pero dependientes orgánicamente d'esti colexu, con un total de 325 alumnos.

Les aules antigües utilícense nun principiu pa dar clases de pre-teunoloxía y nel comedor del centru nuevu allúgase l'aula de Preescolar. Darréu esti alumnáu pasa a una de les aules vieyes y el comedor úsase como sala d'usos múltiples.

Mientres el cursu 85/86 inaugúrase una nueva aula de Preescolar n'El Saltador Viejo, xunto col Primer Ciclu de Primaria. El Segundu Ciclu de Primaria pasa al colexu "Profesor Tierno Galván". Nesti cursu segréguense les aules del Saltador Viejo, dexando esti profesoráu de pertenecer al mesmu claustru.

Nel cursu siguiente cerróse la escuela de les Nories (llocalidá independiente del campu d'El Saltador), los alumnos y la profesora qu'había entós nesa aula camudar a la de San Francisco.

Años más tarde, rematando'l cursu 2010/11 inauguróse'l nuevu colexu nel Saltador Viejo, una y bones l'anterior, yera bien antiguu.

Economía[editar | editar la fonte]

Sigue siendo normal, qu'en munches cases y faciendes d'equí, conocíos popularmente como cortixos, sigan la tradición de trabayar la tierra, anque parte de la so población nun se dedica al campu y exerz el so oficiu llaboral n'otres cañes. La crisis d'estos años, si empezóse a notar, por ello, los llabradores son más estrictos a la de cultivar. Tamién, desgraciadamente, de xemes en cuando prodúcense actos de delincuencia, propios de la mala situación que nun ta dexando la crisis económica.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]