El Puente del Arzobispo
![]() | |
---|---|
![]() | |
Alministración | |
País | ![]() |
Autonomía | ![]() |
Provincia | ![]() |
Tipu d'entidá | conceyu d'España |
Alcalde d'El Puente del Arzobispo | Manuel Casillas Brasero |
Nome oficial | Puente del Arzobispo, El (es) |
Códigu postal |
ver
|
Xeografía | |
Coordenaes | 39°48′09″N 5°10′19″O / 39.8025°N 5.1719444444444°OCoordenaes: 39°48′09″N 5°10′19″O / 39.8025°N 5.1719444444444°O |
![]() | |
Superficie | 1 km² |
Altitú | 320 m |
Llenda con | Alcolea de Tajo y Villar del Pedroso |
Demografía | |
Población |
1153 hab. (2022) - 621 homes (2019) - 625 muyeres (2019) |
Porcentaxe |
0% 0.05% 0% d'España Castiella-La Mancha provincia de Toledo |
Densidá | 1153 hab/km² |
Más información | |
Estaya horaria | UTC+01:00 |
puentedelarzobispo.com | |
![]() |
El Puente del Arzobispo ye un conceyu español de la provincia de Toledo, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Esta llocalidá destaca pola so cerámica, que'l so color tradicional ye'l verde. Xuntu con Talavera de la Reina constitúin dos de los nucleos de población de tradición alfarera más importantes d'España.
En 2016 cuntaba con una población de 1296 habitantes según los datos oficiales del INE. Asitiar a 110 quilómetros de Toledo, la capital provincial.
Xeografía[editar | editar la fonte]
La estensión superficial del términu municipal ye inferior a un quilómetru cuadráu (0,98 km²), siendo'l más pequeñu de Castiella-La Mancha y unu de los más pequeños a nivel nacional.
Físicamente, el nucleu urbanu d'El Puente del Arzobispo allúgase sobre una elevación o terraza del valle del ríu Tajo, aproximao a unos 320 metros; y el so términu llinda a veres d'este.
Alministrativamente, ta asitiáu dientro de la contorna de la Campana de Oropesa y llinda pel sur con Cáceres y per los otros estremos col términu vecín d'Alcolea de Tajo.
Xeoloxía[editar | editar la fonte]
Mientres la yera terciaria, produciéronse presiones oroxéniques alpines que traxeron a la formación de bloques llevantaos, que dieron llugar a les sierres interiores de la Pandu (Sierra de Gredos y Montes de Toledo) y bloques fundíos, aniciando depresiones meseteñas, como la del Tajo.
Darréu, a lo llargo de la yera cuaternaria, les alternances climátiques xelo-destemple dexaron el encajamiento fluvial d'esti bloque fundíu, desenvolviendo nos sos cantos amplies terraces gradiaes, onde s'alluga esta llocalidá.
Relieve[editar | editar la fonte]
Carauterízase pola esistencia d'estratos horizontales de resistencia alternante ente duros (xilizos) y blandios (magrizos). L'encargáu del modeláu d'estes plataformes ye la erosión, que déxanos relieves tan carauterísticos como les meses o pandoriales, según los cuetos testigu a lo llargo del valle del Tajo, ensin escaecer les terraces fluviales.
Clima[editar | editar la fonte]
El Puente del Arzobispo entra dientro del dominiu del clima mediterraneu continentalizado. El so encajamiento ente unidaes del relieve y el so aislamientu de la influencia marítima caracterícen-y por unes irregulares precipitaciones estacionales y unes amplitúes térmiques altes, con branos calorosos ya iviernos fríos.
Vexetación[editar | editar la fonte]
Les sos condiciones -y correspoden un monte perennifolio que les sos especies más carauterístiques son la encina y la sufrera. Sicasí ta formada principalmente por montes de ribera, desenvueltes sobre los marxes del ríu o'l regueru de les Praderes, como son los chopos o los sauces.
Toponimia[editar | editar la fonte]
Xuan I, rei de Castiella, estableció en primer llugar el nome de Villafranca de la Puente del Arzobispo, en referencia a la ponte construyida pol arzobispu Pedro Tenorio. Adulces foi derivando al nome actual.
Historia[editar | editar la fonte]

La población foi fundada pol arzobispu de Toledo, Pedro Tenorio na segunda metá del sieglu XIV. L'arzobispu yera propietariu de la vecina Alcolea de Tajo, con un ampliu términu municipal. Dientro d'esi términu yera necesariu cruciar el Tajo pa dir al Santuariu de La nuesa Señora de Guadalupe. Enantes utilizábense sonces barques causando frecuentes accidentes. Por ello, Pedro Tenorio mandó construyir una gran ponte pa salvar el ríu. L'arzobispu deseyaba qu'una villa xixilara la construcción y de ende la nacencia del pueblu.
Demografía[editar | editar la fonte]
Gráfica d'evolución demográfica d'El Puente del Arzobispo ente 1900 y 2006 |
![]() |
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia |
Alministración[editar | editar la fonte]
L'alministración llocal articúlase al traviés del conceyu, formáu por 9 conceyales. L'actual alcalde ye Manuel Casillas y les conceyalíes pártense, dende les eleiciones de 2011, en 5 pal Partíu Popular y 4 pal PSOE.
Llexislatura | Nome | Partíu |
---|---|---|
1979-1983 | Jesús Sánchez Sánchez | UCD |
1983-1987 | Antonio del Cal Barreira | PP |
1987-1991 | Antonio del Cal Barreira | PP |
1991-1995 | Antonio del Cal Barreira | PP |
1995-1999 | José Luis Rivas Fernández | PP |
1999-2003 | José Luis Rivas Fernández | PP |
2003-2007 | José Luis de las Heras Robledo | n/d |
2007-2011 | José Luis Rivas Fernández | PP |
2011-2015 | Manuel Casilla Brasero | PP |
2015-2019 | n/d | n/d |
2019- | n/d | n/d |
Comunicaciones[editar | editar la fonte]
Llocalidá de confluencia ente carreteres. Al oeste la carretera de Valdeverdeja CM-4159; al norte la carretera de Oropesa CM-4100; al este la carretera de Talavera CM-4101. La carretera CM-4100 traviesa'l nucleu de población siguiendo'l so trayeutu escontra'l sur, que'l so tramu ye conocíu como l'Avenida de Toledo o del Xeneralísimu.
Monumentos y llugares d'interés[editar | editar la fonte]
Percima de toos destaca la ponte del Arzobispu, d'once arcos, de piedra y d'estilu góticu. Más construcciones seríen el conventu de Franciscanos, del sieglu XVII, desapaecíu, del que na actualidá solo resta la so ilesia, y el Palaciu arzobispal, construyíu enriba del primitivu Palaciu de Pedro Tenorio.
Otros edificios menores son la ilesia parroquial de Santa Catalina, la Picota, el Conventu Hospital de Santa Catalina. La primera, anque data del sieglu XV, nun caltién nada de la so estructura primitiva, siendo totalmente reformada nel sieglu XIX. A lo último, pela rodiada del pueblu atopa'l Dolmen de Azután.
Adicionalmente, y pola so importancia na fabricación de cerámica, cuenta col Centru d'Interpretación de la Cerámica d'El Puente del Arzobispo, onde pueden siguise les distintes fases que componen l'artesanía de l'alfarería ya incorpora un pequeñu muséu.
Personaxes pernomaos[editar | editar la fonte]
- Diego de Villarroel, conquistador español. (1520)
- Orencio Labrador, políticu y sindicalista. (1902)
- Gregorio Benito, futbolista internacional. (1946)
- Demetrio Fernández González, obispu de Cordoba. (1950)
Fiestes[editar | editar la fonte]
- llunes de pascua: Virxe de la Bienvenida. Desfile hasta la ermita, misa y procesión ,comida campera y xuegos.
- Finales de xunu: Fiestes n'Honor de San Juan, verbenes, pasacalles y el mercáu de san Juan, un mercadín d'artesanía.
- 19 de xunetu: Santes Alfareres, fiesta nacida pola importancia de la folla nel conceyu.
- 24 y 25 de payares: Fiestes n'honor de Santa Catalina, verbena, concursu de migues, procesión.
Galería d'imáxenes[editar | editar la fonte]
Ver tamién[editar | editar la fonte]
Referencies[editar | editar la fonte]
- Diputación de Toledo. Consultáu'l 16 d'abril de 2012.
Bibliografía[editar | editar la fonte]
- Diccionariu Enciclopédicu de la provincia de Toledo, Redaición de revistir ECOS. Depósitu llegal: M-38645-2000.
Referencies[editar | editar la fonte]
Enllaces esternos[editar | editar la fonte]