El Floreru de Llorente

De Wikipedia
Engarra de Santamaría con Llorente na esquina nororiental de la Plaza Mayor anguaño llamada Plaza de Bolívar.

El Floreru de Llorente ye un acontecimientu asocedíu na temprana hestoria republicana de Colombia. Esti motín tamién ye conocíu como'l Berru o L'agarrada del 20 de xunetu, por asoceder esi día de 1810. El so nome deber en realidá a la denegación del préstamu d'un floreru per parte del comerciante español José González Llorente al señor Luis de Rubio.

La revuelta del 20 de xunetu de 1810[editar | editar la fonte]

Na mañana del 20 de xunetu de 1810, Joaquín Camacho dirixir a la residencia del virréi Antonio José Amar y Borbón pa solicitar respuesta alrodiu de una solicitú de instauración d'una xunta de gobiernu en Santa Fe, mas la negativa del propiu virréi a la so arrogancia fizo que se dar# en formar l'agarrada cola escusa del préstamu d'un floreru.

La casa del Floreru, onde asocedieron los fechos del 20 de xunetu de 1810, anguaño ye sede del Muséu de la Independencia.

Luis de Rubio[nota 1][2] dirixir de visita al negociu de José González Llorente pa pidir emprestáu un floreru col fin d'usalo na cena de visita pal comisariu real Antonio Villavicencio (nacíu en Quito).[3][2] Los criollos sabíen que Llorente daría la negativa d'emprestar el floreru, porque él nun emprestaría nengún oxetu a los criollos p'atender a otru criollu.

Por eso, una vegada diose la negativa del préstamu del floreru de Llorente, los criollos, tal como lo teníen planiáu dende'l día anterior, utilizaron la ocasión pa caldiar los ánimos del pueblu en contra de los españoles, d'esta manera'l floreru foi la escusa pa xenerar l'agarrada.

Al intre, Antonio de Morales Fernández[ensin referencies] -y increpó a Caldas pola forma que trataba Llorente a los criollos con improperios, lo que provocó la respuesta aturbolinada del pueblu, atacando a Llorente. L'alcalde de Santa Fe, José Miguel Pey, intentó aselar al pueblu sacando a Llorente, mientres José María Carbonell afalaba a los habitantes por que se xunieren a la protesta.

A la fin de la tarde les coses aseláronse, y dar# en designar a los miembros de la Xunta, a instancies de José Acevedo y Gómez (polo que la hestoria llamar dempués como El tribunu del Pueblu), pero la designación del virréi como presidente de la Xunta provocó la perceguera del pueblu.

A lo último, intentóse entartallar la manifestación popular al traviés del comandante español Juan Sámano, polo que'l mesmu Acevedo y Goméz alvirtió al pueblu de declarar reu de lesa maxestá a cualesquier que s'opunxera a la Xunta recién constituyida. Darréu realizóse la convocatoria d'un cabildru abiertu, pa depués arrestar a los oidores y al virréi, que se fadría efectiva pal día 21 y pal 26 de xunetu dar# en declarar llibre a la Xunta del Conseyu de Rexencia.

Escontra l'Empiezu de la Patria Boba[editar | editar la fonte]

Magar la fidelidá al rei, demostrada nes sos nobles intenciones y demandando d'esti que reinara na Nueva Granada o per mediu d'un representante escoyíu por votu llibre, les coses empezaron d'otra forma: la independencia de Cartagena de Indias (11 de payares de 1811) punxo de manifiestu la falta d'una forma de gobiernu claru nel territoriu granadín, dexenerándose na guerra ente centralistes y federalistes. Esti periodu ye conocíu col nome de Patria Boba, o como los historiadores más recién haber renombráu, como la Primer Républica. El conflictu non solo dexó al país estremáu en dambos bandos que fortalecíen los sos intereses, sinón que dexó abierta una amenaza esterna que remataría asina na posterior reconquista española de 1816.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Carmen Pumar Martínez basada nel diariu d'un criollu anónimu envalora que quien quiciabes se dirixó a la tienda de Llorente foi Lorenzo Marroquín, anque tamién menta a Luis de Rubio y Pantaleón Santamaría, siendo esta última versión la menos creíble.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Carmen Pumar Martínez. Diariu d'un criollu anónimu sobre'l 20 de xunetu de 1810. Anuariu Colombianu de la Historia Social y de la Cultura; núm. 13-14 (1986); 299-317 2256-5647 0120-2456. Consultáu'l 7 de setiembre de 2010.
  2. 2,0 2,1 Justo Cuño Bonito Murnios tópicos. ideoloxíes, discursos y violencia na independencia de la Nueva Granada 1810-1821. Revista dixital Memories, añu 2 Númberu 2, Barranquilla, Colombia. ISSN 1794-8886. Consultáu'l 7 de setiembre de 2015.
  3. Nidia Esperanza Acero Torres. independencia-de-colombia-a21545#.Ve3Omfl_Oko Bicentenariu de la Independencia de Colombia. 3 de xunetu de 2013. Consultáu'l 7 de setiembre de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]