Edward Scissorhands

De Wikipedia
Edward Scissorhands
Datos
Títulu orixinal Edward Scissorhands (en)
Xéneru cine románticu[1], cine fantásticu[1], cine de ciencia ficción, cine de comedia, cine dramáticu, cine navideño (es) Traducir y cine d'horror
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 6 avientu 1990
18 abril 1991 (Alemaña)
6 avientu 1990 (Los Angeles)
14 avientu 1990 (Estaos Xuníos, Canadá)
1990
Idioma orixinal inglés
Duración 105 min
Rodaxe Florida
Color en color
Ficha téunica
Direición Tim Burton[5]
Producción Tim Burton y Denise Di Novi
Guión Caroline Thompson
Tim Burton
Música Danny Elfman
Fotografía Stefan Czapsky
Edición Richard Halsey
Repartu Johnny Depp[5], Winona Ryder[5], Dianne Wiest[5], Anthony Michael Hall[5], Kathy Baker[5], Vincent Price[5], Alan Arkin[5], Robert Oliveri[5], Conchata Ferrell[5], Caroline Aaron[5], Dick Anthony Williams[5], Susan Blommaert[6], Bryan Larkin, O-Lan Jones[5], Carmen J. Alexander[5], Steven Brill[7], Nick Carter[7], Aaron Lustig[7], Alan Fudge[7] y Marc Macaulay[7]
Ver llista completa
Compañíes
Productora 20th Century Fox
Distribuidora MOKÉP (en) Traducir, Netflix y Disney+
Costu 20 000 000 $
Recaldación 56 362 352 $ (Estaos Xuníos)
86 024 005 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[10]
FSK pa mayores de seis años
JMK Recomendado para mayores de 6 años (es) Traducir
Medierådet pa mayores de 12 años[11]
MPAA PG-13
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

Edward Scissorhands ye una película d'Estaos Xuníos de 1990 dirixida por Tim Burton, qu'entemez xéneros como la fantasía escura xunto con elementos románticos. La película cunta la historia d'un home creáu artificialmente llamáu Edward, que tien tisories en cuenta de manes. Edward ye adoptáu por una familia de clase media que vive nun idílicu barriu residencial y acaba namoráu de la fía adolescente, Kim. El repartu encabezar Johnny Depp, Winona Ryder, Dianne Wiest, Anthony Michael Hall, Kathy Baker, Vincent Price y Alan Arkin.

Argumentu[editar | editar la fonte]

La so historia empecípiase cuando, una vendedora de maquillaxe llamada Peg, entra a una casona col fin de vender los sos productos de guapura. Al enfusase nel llugar atopar con Edward, un mozu que foi creáu a partir d'un robot y nun foi termináu tres la muerte del so creador, quedando con tisories en llugar de manes. Trescalada pola so bondá ya inocencia decide llevá-ylo a la so casa. Naide na so familia (el so maríu Bill y el so fíu Kevin) paecen incómodos cola presencia de Edward ya inclusive los vecinos interesar pol misteriosu güéspede de Peg. Sicasí, al llegar Kim, la fía mayor de Peg, desamarrar una serie de problemes, pos ella sí se siente incómoda con Edward en casa. Edward namorar d'ella. Sicasí ella tien noviu, Jim, que de cierta forma evita que Kim afaye los sos sentimientos escontra Edward. Por cuenta de la so inocencia, munchos de los vecinos de Peg aprovechar d'él faciendo que-yos corte'l pelo o podando los sos xardinos, esculpiendo figures fantástiques. Sicasí, Jim atopa cómo sacar provechu de les "máxiques manes" de Edward, faciendo qu'abra les puertes pa robar dineru de la so propia casa. Nel momentu en que son afayaos pola policía, ye abandonáu por toos, sacante Kim. Ye nesi momentu cuando ella afaya lo que siente por Edward: más que llástima o compasión, ye amor. Edward ye lliberáu dempués d'un exame psicolóxicu que revela que'l so aislamientu dexó-y vivir ensin un sentíu de la realidá y el sentíu común. Mientres la Navidá, Edward ye tarrecíu por cuasi tol mundu al so alredor, sacante la familia Boggs.

Mientres la familia pon los adornos navidiegos, Edward crea una escultura de xelu d'un ánxel. Les forgaxes del xelu van cayendo, como si tuviera nevando y Kim empieza a baillar debaxo de la nieve. Jim llama a Edward, polo que se distrayi y ensin querer fai-y un corte na mano a Kim. Jim glaya que lo fixo arremente y utiliza esto como una oportunidá p'atacar a Edward llenu de celos. Cuando Kim ver diz-y que terminaron, Jim vase, invadíu de celos y rabia a la carroceta del so amigu onde beben. Edward torna a la casa con Kim y ésta pídelu qu'abrazar, pero él diz que nun puede (por cuenta de les sos manes). Aun así, ella abrazar.

En tantu, Jim enfilar col so amigu y vanse na carroceta d'este a la casa de Kim. Coles mesmes, l'hermanu de Kim que taba en casa d'un amigu, dir hasta'l so llar. La situación empiora cuando Kevin ye cuasi pilláu pol amigu borrachu de Jim. Edward emburria a Kevin fuera del camín, y por fuercia fai-y un corte na cara, causando que tol vecinderu asústese. Edward fuxe de regresu a la casona onde Peg atopar y los vecinos siguir, a pesar de que Peg pídelos que dexar solu.

Kim cuerre a la casona de Edward, ente que Jim llogra una pistola y sigue a Kim. Na casona, Jim embosca a Edward y engarradiella con él; Edward negar a engarrar hasta que Jim abofetea a Kim cuando intenta intervenir. Enoxáu, Edward apuñala a Jim nel estómagu y emburriar violentamente dende una ventana de la casona, matándolo. Kim confiesa'l so amor a Edward y besar primero que ella se vaya. Mientres la policía y los vecinos lleguen, Kim engañar convenciéndolos de que Jim y Edward matar ente sigo, y amuésa-yos unes tisories similares a les de Edward. Tolos vecinos tornen a los sos llares.

A la fin, la vieya resulta ser Kim, dempués d'un respiru, cúnta-y a los so nieta que nieva porque Edward ta vivu y esculpe estatues de xelu, la so nieta suxúrelu qu'en verdá, si él sigue ende, entá puede tornar a velo; pero ella respuénde-y que nun quier porque yá ye vieya y prefier qu'él la recuerde como yera antes, y tampoco ella va escaecer que cuando él llegó nunca antes había neváu.

Repartu[editar | editar la fonte]

  • Johnny Depp como Edward Scissorhands: El protagonista. Un mozu solitariu ya inocente con tisories en llugar de manes. Ye atopáu pola promotora de maquillaxe Peg Boggs quien lo saca de la so aisllada casona pa llevalo a la so vecindá de colores pasteles tipu "paraísu suburbano". Edward intenta demostrar a cada unu nel so vecinderu que puede aceptar les coses de la vida y ser feliz. Tamién ufierta una renovación pa la vecindá entera pos col filu de navaya de les sos manes puede faer coses como realizar escultures podando les plantes.
  • Winona Ryder como Kim Boggs: Una fráxil, formosa, brillosa y cariñosa adolescente, que se namora cada vez más de Edward.
  • Dianne Wiest como Peg Boggs: Una típica madre sensible, que quier amosa-y a Edward la vida qu'él merez al tratalo como un fíu propiu. Peg ta teniendo problemes col so trabayu como promotora de productos de guapura hasta que conoz a Edward.
  • Alan Arkin como Bill Boggs: Home de Peg y padre de Kim y Kevin.
  • Anthony Michael Hall como Jim: El desdexáu noviu de Kim, quien darréu desaprueba el ciñu de Edward escontra ella.
  • Vincent Price como L'inventor: Inventor de Edward, muerre antes de poder da-y manes a Edward.
  • Robert Oliveri como Kevin Boggs: Hermanu de Kim, quien tamién termina siendo amigu de Edward.
  • Kathy Baker como Joyce Munroe: La engañadora amiga y vecina de Peg.
  • O-Lan Jones como Esmeralda: Una muyer que cree que Edward llegó dende les llapaes d'infiernu, y que trata de convencer a tol vecinderu d'ello. Ye una fanática relixosa.

Producción[editar | editar la fonte]

Desarrollu[editar | editar la fonte]

El conceutu inicial del personaxe, nació d'un dibuxu creáu pol adolescente Burton, na qu'amosaba los sos sentimientos de como se sentía incapaz de entablar una comunicación cola xente nel so propiu barriu en Burbank. El personaxe dibuxáu yera un mozu, delgáu, col pelo alborotáu y con cuchiellos en cuenta de manes. Sobre l'aspeutu, Burton mentaba:


Siempres tuvi la figuración de qu'a la xente apúra-y poder tar lloñe de la mio. Y nunca supi por qué.
Tim Burton

Tres l'ésitu comercial de Batman, la Warner Bros. allampaba producir un remake de la película p'ampliar y rentabilizar no máximo posible l'ésitu collecháu. Pero, a pesar de que la productora tenía un alcuerdu pa llevar a cabu los trés siguientes películes de Tim Burton, el direutor vio refugáu'l so proyeutu más personal y tuvo que buscar otra productora comenenciuda en sofitar la so idea. Finalmente, foi la 20th Century Fox, na que l'ex direutor de cine Joe Roth taba a la cabeza naquella dómina, la qu'acabó aceptando la so historia. D'esta manera, Burton atopó una productora entusiasmada col so proyeutu y que creía nel mesmu y na película. Nunes declaraciones, Tim Burton fai referencia al desinterés de la Warner por esti proyeutu.


Anque yo trabayé dientro del sistema d'estudios, nun siento como si haber fechu, y nun creo que la xente de los estudios sienta que lo fixi tampoco; dacuando mírenme con una especie d'espresión esmolecida, de cutiu sobre lo que yo pretendo faer. Pero tamién hai una gran enerxía nello, hai daqué estupendu en trabayar dientro d'esi sistema y averate a les coses de la manera que tu quies faelo. Hai una especie d'encantu perversu en tou ello.
Tim Burton

Mientres la preproducción de Beetlejuice, Tim Burton conoció, al traviés del so axente, a la escritora Caroline Thompson, qu'a la temporada se convirtió na guionista de Pesadilla antes de Navidá, historia de Burton y producida en parte por él mesmu, dirixida por Henry Selick en 1993. Tim Burton lleó'l primer llibru de Caroline Thompson First Born alrodiu de un albuertu que vuelve a la vida que conxugaba los elementos sociolóxicu y fantásticu que buscaba trabayar en Edward Scissorhands, como un cuentu fantásticostumbrista. Col enfotu de que nengún estudiu interponer na creación del guión, Burton pagó a Caroline Thompson pol so trabayu xunto a él na creación de guión y más tarde presentó'l guión completu y termináu a los estudios como una creación inmodificable. Sobre la escritura, Thompson mentaba:


Cada detalle, yera bien importante pa Tim, porque yera un proyeutu bien personal. Termine escribiendo'l guión como una especie de poema d'amor a Tim, yá que ye la persona más euforica que conocí, pero eso torgólu poder terminar una frase por si solu
Caroline Thompson

Burton y Thompson desenvolvieron la historia, inspirándose en diverses película d'horror d'Universal Pictures feches nos años 40 y dellos llibros famosos tales como El Gorrumbu de Notre Dame, El Pantasma de Operar, Frankenstein, Beauty and the Beast y tamién nes películes King Kong y La Criatura de la Llaguna Negra. Burton tamién quixo hasta ciertu puntu, que la película fuera un musical, puestu a que vía la historia como "digna d'una opera clásica". Thompson llegó a escribir dellos cantares, que atraeríen l'atención del cantante Michael Jackson. Sicasí, Burton refugo la idea, una vegada completáu'l borrador que terminaría siendo la película. Burton terminó faciendo la película, tornando cualquier opción momentanea como pa dirixir dalguna secuela de Batman, asina mesmu una de Beetlejuice.

Casting[editar | editar la fonte]

Anque Winona Ryder foi la primer actriz n'amosar interés nel guión, Dianne Wiest foi la primera en roblar el contratu actoral. Sobre la decisión d'habela escoyíu pal rol, Burton mentó:


Dianne yera una maraviyosa alternativa pal papel. Tres la primer llectura, encantó-y el proyeutu y como ella yera una actriz bien respetada en Hollywood, toa cosa bona que dixo sobre'l guión, ardícionos pa faer el casting
Tim Burton

Primero que Depp fixera'l casting pal papel principal, embaraxáronse otres posibilidaes como Tom Cruise, Tom Hanks, Robert Downey Jr., William Hurt y Jim Carrey. Fox convenció a Burton por que tuviera una platiga sobre la película. Cruise tornó la ufierta cuando pidía un "final más feliz" a lo que Burton negóse. Gary Oldman tamién foi otru nome que s'embaraxó pal papel, sicasí, refugó'l rol, al considerar la historia de la película como "bien absurda", anque una vegada estrenáu'l filme y haber decidíu velo, Oldman confesó que "con tan solo dos minutos de la función, diérase cuenta demasiáu tarde de la so decisión". Tom Hanks refugó'l rol, a favor d'actuar en The Bonfire of the Vanities. Thompson confiesa que tenía interés en que llamaren a John Cusack pal rol, pero esto nun asocedió. A pesar de que Michael Jackson espresara interés na película, Burton refugó la idea de tan siquier falalo. Finalmente, Burton llegó a Depp, quien magar Burton nun taba familiarizáu col trabayu del actor en 21 Jump Streets, confiesa que lo vía perfectamente pal rol. Depp confiesa tomar inspiración nel llexendariu comediante Charles Chaplin pa poder crear el personaxe y llograr amosar simpatía y amabilidá ensin siquier tener qu'abrir la boca. Ente que el papel de L'Inventor foi escritu específicamente para Vincent Price. Drew Barrymore foi una opción considerable pal rol de Kim primero que Ryder fora escoyida. Ente que pal rol de Jim consideraren a Crispin Glover primero que Anthony Michael Hall fuera escoyíu.

Rodaxe[editar | editar la fonte]

La mayor parte de la película ta rodada en Lutz, Florida, ente'l 10 de marzu y el 10 de xunu de 1990. Anque Burton había consideráu filmar la película en Burbank, pero camudó de paecer al ver que la ciudá había "camudáu enforma dende la so infancia". El diseñador de producción Bo Welch encargar de faer que toles cases tuvieren colores pasteles, de la mesma manera, asegurar de qu'una de les cases, tuviera una cama d'agua. Alan Arkin confesó que nada nel guión tuvo sentíu, hasta que vio tou nel set, llegando a dicir que l'estilu visual de Burton yera'l d'un xeniu. Los colores de les cases fueron amenorgáu a cuatro colores principales: Verde agua, piel puerco, mantega y azul puerco. L'esterior del castiellu foi construyíu pela rodiada de Dade City y tomar que lo amosaben como parte del barriu yeren pintures mate. Los interiores del castiellu fueron construyíos nos estudios de soníu de Fox en Century City.

Les manes de tisoria de Edward fueron creaes pola lleenda del maquillaxe cinematográficu Stan Winston. El maquillaxe y les manes tardaben 45 minutos n'aplicase antes d'entrar al set. El traxe de Edward foi creáu a partir d'un traxe de cueru, que tuvo llenu con distintos tipos de teles, testures, hasta cueru de sillón. El traxe resultaba ser bastante pesáu y calorosu, polo que Depp en más d'una ocasión, llegó a esmorecese o hasta devolver, combináu col calor de Florida. Los esteriores tamién teníen una plaga de mosques, que llograron ser removíes digitalmente. Les escultures fueron feches sobre la base de cadarmes que darréu fueron afataos con fueyes.

Música[editar | editar la fonte]

La película marcó la cuarta collaboración ente Burton y Danny Elfman. Elfman almitió que'l so trabayu na película foi más "personal" que los fechu nes otres película de Burton, asina mesmu, confiesa que ye'l so favoritu. Tamién apaecen tres canciones de Tom Jones en delles escenes, que son "It's Not Unusual", "Dalilah" y "With These Hands". Años más tarde, It's Not Unusual sería parte de la banda sonora principal de la película Mars Attacks!, na cual el mesmu Tom Jones encargar de faer la so parte, amás d'actuar na película como él mesmu.

Llanzamientu y Receición[editar | editar la fonte]

Edward Scissorhands tuvo una bona acoyida ente la crítica, y foi un ésitu comercial. La película recibió numberoses nominaciones y premios nos Óscar, los BAFTA o los Saturn. La película recaldo un total averáu de 86.020.000 de dólares. La película caltién un porcentaxe de 89% de comentarios frescos nel sitiu Rotten Tomatoes basándose nun total de 56 reseñes, añadiendo "Edward Scissorhands ye un modernista cuentu de fades, capaz d'atraete colos sos tintes góticos y centru duce". El sitiu Metacritic da-y un 77 de 100 basáu nun total de 19 reseñes.

Adautaciones[editar | editar la fonte]

Ballet[editar | editar la fonte]

En Londres, creóse un balé inspiráu na película, que foi dirixíu por Matthew Bourne, que tuvo n'exhibición nel Teatru de Sadler's Wells. L'estrenu dar en payares de 2005 y mientres 11 selmanes, l'espectáculu dio la vuelta al mundu, dende Reinu Xuníu, a Estaos Xuníos y parte de Garraba.

Cómic Remortina[editar | editar la fonte]

A mediaos del añu 2014, la editorial IDW Publishing, famosa pola creación d'otros cómics basaos en películes y franquicies anunció la creación d'un cómic, que tuvo escritu por Kate Leigh. El cómic duró por 10 númberos y dos arcos argumentales. La trama xeneral ye una secuela de la película, que enfócase na vida de Edward, en conociendo a Meg, la nieta de Kim y como'l so regresu a la vida de la familia, va traer delles alcordances a Mili, fía de Kim y madre de Meg. Mientres el so primer arcu argumental, Edward y Meg traten de detener a un "inventu contrariu" que fuera zarráu pol Inventor y que Edward por fuercia lliberó, lo cual remata nel secuestru d'un mozu. Pal so segundu arcu, enfocar en como Edward conoz a una doctora, capaz de "sanar enfermedaes mentales y físiques" colo qu'agora ta de verdá dispuestu, el poder tener manes de verdá, anque Edward nun abarrunta lo que s'acurre sobre la misteriosa doctora y les sos intenciones. Por cuenta de que el cómic terminó ensin una conclusión zarrada, ye bien probable que se faigan otres histories nos años por venir.

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar

Añu Categoría Receptor Resultáu
1990 Meyor maquillaxe Ve Neill, Stan Winston Nomada

Globu d'Oru

Añu Categoría Receptor Resultáu
1990 Meyor actor - Comedia o musical Johnny Depp Nomáu

Premios BAFTA

Añu Categoría Receptora Resultáu
1991 Meyor diseñu de producción Bo Welch Ganadora
Meyor diseñu de vestuariu Colleen Atwood Nomada
Meyor maquillaxe y peluquería Ve Neill Nomada
Meyores efeutos visuales Stan Winston Nomada

Premios Saturn

Añu Categoría Receptora Resultáu
1991 Saturn a la meyor película de fantasía Meyor película de fantasía Ganadora
Meyor actriz Winona Ryder Nomada
Meyor actor de repartu Alan Arkin Nomáu
Meyor actriz de repartu Dianne Wiest Nomada
Meyor banda sonora Danny Elfman Nomada
Meyor vestuariu Colleen Atwood Nomada

Premios Grammy

Añu Categoría Receptor Resultáu
1992 Meyor cantar escritu específicamente pa una película o televisión Danny Elfman Nomáu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0099487/. Data de consulta: 3 mayu 2016.
  2. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  3. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  4. 4,0 4,1 «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 26 xunetu 2022.
  5. 5,00 5,01 5,02 5,03 5,04 5,05 5,06 5,07 5,08 5,09 5,10 5,11 5,12 5,13 URL de la referencia: http://www.cinematografo.it/cinedatabase/film/edward-mani-di-forbice/27035/. Data de consulta: 3 mayu 2016.
  6. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0099487/fullcredits. Data de consulta: 3 mayu 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 26 xunetu 2022.
  9. «Box Office Mueyo» (inglés). Consultáu'l 26 xunetu 2022.
  10. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/76035.
  11. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Paniego Lozano, Jesús (2004). Almuerzo con diamantes. Edward Scissorhands. Barcelona: Llibros Empobináu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]