Eduardo Santos

De Wikipedia
Eduardo Santos
Presidente de Colombia

7 agostu 1938 - 7 agostu 1942
Alfonso López Pumarejo - Alfonso López Pumarejo
Canciller de Colombia (es) Traducir

7 agostu 1930 - 13 avientu 1930
Vida
Nacimientu Bogotá28 d'agostu de 1888[1]
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá24 de marzu de 1974 (85 años)
Sepultura Cementeriu Central de Bogotá
Familia
Padre Francisco Santos Galvis
Casáu con Lorenza Villegas Restrepo
Hermanos/es Enrique Santos Montejo
Estudios
Estudios Universidá Nacional de Colombia
Universidad del Rosario (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, diplomáticu, políticuabogáu
Premios
Miembru de Academia Colombiana d'Historia
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Eduardo Santos Montejo (28 d'agostu de 1888Bogotá – 24 de marzu de 1974Bogotá)[2] foi un abogáu, políticu y periodista colombianu, miembru y Presidente de l'Academia Colombiana d'Historia (1945-6; 1959-1962), y miembru del Partíu Lliberal y Presidente de la República de Colombia ente 1938 y 1942. Egresado na facultá de xurisprudencia de la Universidá del Rosario. Fíu del santandereano Francisco Santos Galvis y la boyacense Leopoldina Montejo Cameru, yera sobrín nietu de la heroína Santandereana María Antonia Santos Plata, prócer de la Independencia de Colombia. Casáu con Lorenza Villegas Restrepo, con quien solo tuvo una fía (Clara) que finó siendo neña. Ye tíu-güelu del ex presidente Juan Manuel Santos.

Imaxe d'Eduardo Santos, futuru presidente de Colombia y de Lorenza Villegas de Santos, publicada un día antes de contraer matrimoniu. Publicáu en Revista'l gráficu ilustraciones, historia, información, lliteratura y variedaes. Númberu 381; 24 de payares de 1917.

Oficiu: política y periodística[editar | editar la fonte]

Magar la temprana muerte del suicidiu del so padre Francisco Santos Galvis en 1900, empezó los sos estudios en Derechu na Universidá del Rosario de Bogotá y llogró'l títulu en Derechu y Ciencies Polítiques na Universidá Nacional de Colombia en 1908. Darréu, viaxó a París a completar la so formación, estudiando Lliteratura y Socioloxía. Tres el so regresu en 1910, empecipiar nel periodismu baxu tutelar de Tomás Rueda Vargas y darréu nel diariu El Tiempo, fundáu en 1911 pol so cuñáu Alfonso Villegas Restrepo, y adquiríu por Santos en 1913. Foi direutor de El Tiempu por 25 años y dende les sos columnes, defendió l'ideariu lliberal y favoreció les sos aspiraciones polítiques.

A pesar de la so militancia lliberal, participó na formación de la Unión Republicana, liderada por Carlos Eugenio Restrepo, quien al llegar a la presidencia (1910-1914) nomó a Santos en dellos cargos entemedios del ministeriu de Rellaciones Esteriores. Tres la disolución del republicanismu, tornó al partíu lliberal (1921), y por cuenta del so prestíu como periodista, foi designáu direutor de la campaña presidencial d'Enrique Olaya Herrera, pa les eleiciones de 1930. Tres el trunfu, Olaya encargó-y el ministeriu de Rellaciones Esteriores. Tamién nesti cuatrieniu (1930-1934) ocupó un escañu na Cámara de Representantes y nel Senáu y foi gobernador de Santander. Darréu, mientres el gobiernu d'Alfonso López Pumarejo (1934-1938) fíxose cargu de la delegación colombiana na Sociedá de Naciones.

Presidencia[editar | editar la fonte]

Presidente Santos xunto a Laureano Gómez nel Capitoliu sol Mural de Bolívar & Santander

Pa les eleiciones de 1938, les facciones moderada (a la que pertenecía) y progresista del partíu lliberal alcordaren la candidatura del ex-presidente Olaya, pero tres la so muerte en Roma (1937), por cuenta de una enfermedá, el lliberalismu tuvo de definir ente la candidatura de Santos y la progresista de Darío Echandía, quien se retiró reconociendo les mayoríes santistas. Nes referíes eleiciones, Santos foi escoyíu presidente ensin contendor conservador, una y bones esti partíu abstener de votar.

Mientres el so mandatu, caltuvo al país nuna posición neutral mientres la Segunda Guerra Mundial, anque amosó la so perceguera escontra les potencies del Exa y en 1943 el congresu declara la guerra a la Exa. Asina mesmu, el so gobiernu foi llamáu "la Gran Posa", en contraposición a la Revolución en Marcha, fola reformista de l'anterior alministración.

Fechos destacaos del gobiernu d'Eduardo Santos:

Pa les eleiciones de 1942, el presidente Santos trató d'evitar el regresu de López Pumarejo al poder, poniéndo-y nel camín al so copartidario Carlos Arango Vélez, quien llogró respaldu eleutoral tantu d'una fracción lliberal como de los conservadores, resultando derrotáu.

Ministros[editar | editar la fonte]

Fechos tres el so gobiernu[editar | editar la fonte]

Depués del so mandatu, el ex-presidente Santos consolidóse como'l líder de la facción moderada y centrista del so partíu, y promovió el nome de Gabriel Turbay pa les eleiciones de 1946, pero nestes eleiciones el lliberalismu perdió'l poder frente al conservador Mariano Ospina Pérez, por cuenta de la división ente Turbay y Gaitán. Esti postreru arrampuñó-y la xefatura del partíu a Santos un añu dempués.

Nos sos últimos años, Eduardo Santos dedicar al periodismu, la historia y a la defensa del Frente Nacional, qu'él mesmu ayudó a fundar.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Eduardo-Santos-Montejo. Apaez como: Eduardo Santos Montejo. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Enrique Santos Molano (7 de setiembre de 2013). «Eduardo Santos, de periodista a cogestor de la república lliberal». Diariu El Tiempu. «Eduardo Santos naciera en Tunja (reza la so partida de bautismu, reproducida nel llibru de Gustavo Mateus Cortés Eduardo Santos, aproximamientu xenealóxicu y redolada afeutiva) el 28 d'agostu de 1888. Anque él sostuvo siempres que nació en Bogotá nel barriu de La Candelaria, cai de la Esperanza (cai 10), unes cases enriba de la de los Cuervu, see actual del beneméritu Institutu Caro y Cuervo, nun apaecen nos archivos de La Catedral, onde se bautizaba a los nacíos nesa parroquia, sinón les partíes de bautizu de los trés hermanos mayores d'Eduardo (Hernando, Guillermo y Enrique) y la del so hermanu menor (Gustavo). Non la d'Eduardo, que, efeutivamente, como lo indica Mateus Cortés, atopar na ciudá de Tunja.»
  3. Alberto Escovar, Guía Bogotá Centru, Guíes Elarca d'Arquiteutura - Tomo IV, Gamma, Bogotá, 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Alfonso López Pumarejo (1934)
Candidatu del Partíu Lliberal a la Presidencia de Colombia
1938
Socesor:
Alfonso López Pumarejo (1942)
Predecesor:
Alfonso López Pumarejo
Presidente de Colombia

7 d'agostu de 1938 - 7 d'agostu de 1942
Socesor:
Alfonso López Pumarejo
Predecesor:
Enrique Olaya Herrera (1930)
Presidentes de Colombia nacíos en Boyacá
1938
Socesor:
Gustavo Rojas Pinilla (1953)