Editorial Gredos

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Ficha d'editorial Editorial Gredos ye una Edición de llibros editorial española de calter priváu perteneciente dende 2006 al Grupu RBA[1] y con see en Barcelona, dedicándose a la publicación de llibros especialmente rellacionaos cola lexicografía, la filoloxía hispánica y el mundu grecolatino.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Foi fundada en 1944 por Hipólito Escolar, Julio Calonge, Severiano Carmona y Valentín García Yebra cola proposición de remediar la falta de llibros españoles científicos y d'estudiu. A toos ellos xuniríase darréu José Oliveira Bugallo, apurriendo la necesaria conocencia del mercáu editorial.

Gredos empecipió l'estene na so andadura editorial de la mano de los Clásicos Anotaos y Billingües, que afayaríen un mercáu nuevu: el de los testos escolares llatinos y griegos.

Los testos escolares dexaron a Gredos crear la Biblioteca Románica Hispánica, fundada y empobinada por Dámaso Alonso, na que publicaron les mayores autoridaes del campu filolóxicu y los próceres de numberoses escueles llingüístiques. La colección completóse y arriqueció cola apaición de dos cima de la lexicografía, el Diccionariu críticu etimolóxicu castellán ya hispánicu de Joan Corominas y el Diccionariu d'usu del español de María Moliner.

Les colecciones de Filosofía y Economía, según la Universitaria, nun tuvieron especial fortuna; la de Grandes Manuales perduró mientres unos años, en cuantes que la Historia del Arte de Juan José Martín González y la Historia de la lliteratura de Juan Luis Alborg supunxeron un gran ésitu.

Carlos García Gual convenció a Calonge y García Yebra de crear la Biblioteca Clásica, un compendiu de too el legáu clásicu grecolatino. Sebastián Mariner fíxose cargu de la selección de les obres llatines, hasta qu'a la so muerte asocediéron-y José Javier Iso y José Luis Moralejo. El mesmu García Gual ocupar de les griegues, qu'amás de los grandes nomes de l'Antigüedá incluyíen autores menores, pieces científiques y testos estrayíos de fontes marxinales como papiros, inscripciones o fragmentos. Compuesta por versiones ellaboraes ad hoc, hasta 2014 sumaben 411 volumes d'una colección identificada pol so cueru azul escuru y el dibuxu de la cabra hispánica, obra de García Yebra, nel llombu.

Iniciatives de la última década fueron una llinia d'obres lexicográfiques arrexuntaes so la marca María Moliner; la Biblioteca Básica, qu'ufierta dellos títulos de la Clásica en formatu más afechiscu y a menor preciu; la Nueva Biblioteca Románica Hispánica, dirixida por Francisco Ricu; la d'Estudios Clásicos, qu'axunta monografíes de los grandes clásicos; y la de Grandes Obres de la Cultura occidental.

La propuesta más ambiciosa de la nueva Gredos ye la so Biblioteca de Grandes Pensadores, 38 volumes lujosamente enllibraos, que recueyen obres filosófiques dende'l sieglu IV e.C. hasta'l presente.[3][4]

Premios[editar | editar la fonte]

El Ministeriu d'Educación y Cultura concedió-y el Premiu Nacional al meyor llabor editorial cultural de 1996[5] como reconocencia espreso de la so llarga trayeutoria, y apocayá la Sociedá Española d'Estudios Clásicos dio-y el Premiu a la Promoción y Espardimientu de los Estudios Clásicos de 2006.[6]

Colecciones[editar | editar la fonte]

Biblioteca Lope de Vega * Escuela Lacaniana de Psicoanálisis

  • Diccionarios
  • Mente, Salú y Sociedá
  • Grandes Obres de la Cultura Clásicos Universales de Gredos
  • Biblioteca Grandes Pensadores
  • Biblioteca Básica Gredos
  • Biblioteca de la Nueva Cultura

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Editorial Gredos