Ecozona afrotropical

De Wikipedia

La rexón afrotropical (llamada tamién etiópica) ye una de los ocho ecozones o rexones bioxeográfiques terrestres. Entiende'l África subsaḥariana, Madagascar, les islles del océanu Índicu occidental y estiéndese hasta'l sur de la península arábiga.

Mapa de la ecozona afrotropical.

Principales rexones ecolóxiques[editar | editar la fonte]

Biomas afrotropicales.

La mayor parte de la ecorrexón afrotropical tien un clima tropical. Los desiertos del Sahara y d'Arabia dixebren la ecozona afrotropical de la paleártica.

El Sahel y Sudán[editar | editar la fonte]

Al sur del Sahara, dos cintos de sabana traviesen el continente d'este a oeste, dende l'océanu Atlánticu hasta'l macizu Etíope. Darréu al sur del Sahara atópase'l Sahel, una zona de transición formada por praderíes semiáridas y sabanes d'Acacia. Les precipitaciones aumenten escontra'l sur na sabana sudanesa. La sabana sudanesa alluga dos grandes güelgaye, el Sudd en Sudán del Sur y el delta interior del Níxer-Baní en Malí. El mosaicu de monte y sabana ye una zona de transición ente les sabanes y la zona selvática ecuatorial.

Montes del sur d'Arabia[editar | editar la fonte]

En Yeme, parte d'Omán y sur d'Arabia Saudita hai montes estacionales y pequeños montes permanentes, onde predominen los enebros y acacies.

Selva ecuatorial africana[editar | editar la fonte]

La rexón de Guinea ye una franxa de selva lluviosa qu'ocupa gran parte del África occidental so la zona de converxencia intertropical. La selva guineana estender a lo llargo de la mariña dende Guinea hasta'l Congo, dixebrada en dos partes pol corredor Togu-Dahomey, una zona de mosaicu de selva y sabana que llega hasta la mariña. La zona selvática más estensa d'África atopar na cuenca del Congo, n'Árica central. Otra zona de selva umbrófila ocupa la mariña del océanu Índicu, dende'l sur de Somalia hasta Sudáfrica.

Sabana d'acacies d'África Oriental[editar | editar la fonte]

Sabanes d'acacies y pacionales del África oriental en Kenia y Tanzania.

Montes d'África oriental[editar | editar la fonte]

La rexón afromontana, dende'l macizu Etíope hasta los montes Drakensberg de Sudáfrica, pasando pol Gran Valle del Rift y la Selva montana de la falla Albertina. Tien una flora distintiva, qu'inclúi Podocarpus, Afrocarpus y lobelies y senecios xigantes.

Sabana montiega d'África austral[editar | editar la fonte]

Son montes, praderíes y sabanes del África austral como la rexón del Miombo y la Sabana arbolada d'África austral.

Desiertos d'África austral[editar | editar la fonte]

Ecorrexón conformada polos desiertos del Kalahari y de Namibia.

Reinu florístico del Cabu[editar | editar la fonte]

El reinu florístico del Cabu, nel estremu meridional d'África, ye una rexón de clima mediterraneu qu'alluga un númberu significativu d'endemismos, según families de plantes, como les protees (Proteaceae) que tamién s'atopen na ecozona australiana.

Madagascar ya islles del Índicu occidental[editar | editar la fonte]

Madagascar y les islles vecines formen una sub-rexón distinta de la ecozona, con numberoses especies reinales, como los lémures, y elevada biodiversidá. Madagascar y les Seixeles son restos del antiguu supercontinente Gondwana; dixebrar d'África fai millones d'años. Otres islles del océanu Índicu, como les Comores y les Mascareñes, son d'orixe volcánicu y de formación más recién. Dellos biomas:

Plantes y animales reinales[editar | editar la fonte]

Plantes[editar | editar la fonte]

La ecozona afrotropical alluga delles families de plantes reinales. En Madagascar y les islles del Índicu atópense diez families reinales de plantes con flores: ocho son reinales de Madagascar (Asteropeiaceae, Didymelaceae, Didiereaceae, Kaliphoraceae, Melanophyllaceae, Physenaceae, Sarcolaenaceae y Sphaerosepalaceae), una de les Seixeles (Mesdusagynaceae), y una de les Mascareñes (Psiloxylaceae). Doce families son reinales o cuasi reinales de Sudáfrica (incluyendo Curtisiaceae, Heteropyxidaceae, Penaeaceae, Psiloxylaceae y Rhynchocalycaceae) de les que cinco son reinales de la rexón florística d'El Cabu (ente elles, Grubbiaceae). Tamién son reinales de la ecozona Barbeyaceae, Montiniaceae, Myrothamnaceae y Oliniaceae, ente otres.

Animales[editar | editar la fonte]

A la rexón afrotropical atribúyese-y l'orixe d'Afrotheria (orde formáu por tenrecs, topos doraos, gochu formigueru, musarañes elefante, damanes, sirenios, proboscideos y miembros estinguíos, embritópodos y desmostilios)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]