Eadweard Muybridge

De Wikipedia
Eadweard Muybridge
Vida
Nacimientu Kingston upon Thames9 d'abril de 1830[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Llingua materna inglés
Muerte Kingston upon Thames (es) Traducir8 de mayu de 1904[3] (74 años)
Sepultura Woking Crematorium (en) Traducir[4]
Causa de la muerte cáncanu de próstata
Estudios
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu fotógrafu, inventor, direutor de cine, actor de cinellibreru
Trabayos destacaos Sallie Gardner at a Gallop (en) Traducir
Premios
IMDb nm1155956
Cambiar los datos en Wikidata

Eadweard Muybridge, seudónimu de Edward James Muggeridge (9 d'abril de 1830Kingston upon Thames – 8 de mayu de 1904Kingston upon Thames (es) Traducir) foi un fotógrafu y investigador británicu. Camudó'l so nome cuando emigró a los Estaos Xuníos en 1851. Los sos esperimentos sobre la cronofotografía sirvieron de base pal posterior inventu del cinematógrafu.

Primeros trabayos[editar | editar la fonte]

Eadweard Muybridge empezó trabayando na encuadernación y venta de llibros. Más tarde interesóse na fotografía y, nuna visita a los Estaos Xuníos en 1860, aprendió sobre'l procesu del colodión húmedu (una especie de barniz que s'aplicaba a les plaques sobre'l cual estendíase la emulsión química fotosensible). En 1867, col nome comercial d'Helios, dio xera a rexistrar l'escenariu del alloñáu oeste cola so habitación escura móvil, The Flying Studio (L'estudiu volador). Produció notables vistes estereoscópiques y más tarde panorames, incluyendo series importantes sobre la ciudá de San Francisco. Depués empezó a trabayar pal Coast and Geodetic Survey.

L'esperimentu «El caballu en movimientu»[editar | editar la fonte]

Caballu en movimientu.
Caballu en movimientu.

En 1872, un discutiniu enfrentaba a los aficionaos a los caballos de California. Leland Stanford, ex gobernador del Estáu y poderosu presidente de la Central Pacific, y un grupu d'amigos sos sosteníen qu'había un intre, mientres el trote llargu o'l galopie, en que'l caballu nun sofitaba nengún cascu nel suelu. Otru grupu, del que formaba parte James Keene, presidente de la Bolsa de Valores de San Francisco, afirmaba lo contrario.

Nesa dómina nun se conocía una manera de demostrar quién tenía razón, hasta que Leland Stanford escurrió un senciellu esperimentu: este consistía nun métodu que fotografiaba al caballu nes distintes etapes de la so galopie y qu'apurriría una vista completa de tol trayeutu percorríu, pa lo cual Stanford encargó a Eadweard Muybridge que tratara de captar col so cámara'l movimientu del so caballu de carreres Occident. Ensin muncho enfotu na resultancia, Muybridge emprestar a fotografiar a Occident trotiando a unos 35 km/h nel hipódromu de Sacramento. Pidió a los vecinos de la zona que-y emprestaren munches sábanes de color blancu y colgar en redol a la pista a manera de fondu, sobre'l que destacara la figura del caballu. En mayu de 1872, Muybridge fotografió al caballu Occident, pero ensin llograr una resultancia, porque'l procesu del colodión húmedu esixía dellos segundos pa llograr una bon resultancia.

Muybridge arrenunció mientres un tiempu d'estos esperimentos. Más palantre realizó un estensu viaxe por América Central y América del Sur, onde fotografió les construcciones de les llinies ferroviaries. Al volver, reemprendió el so trabayu sobre la fotografía d'aición, y n'abril de 1873 llogró producir meyores negativos, nos que foi posible reconocer la figura d'un caballu. Esta serie de fotografíes esclariaba'l misteriu (dába-y la razón a Stanford), pos amosaba los cuatro pates del caballu percima del suelu, toes nel mesmu intre de tiempu.

Nun trató de tomar les fotografíes con una esposición correuta, pos sabía que la figura yera abonda pa poder definir la cuestión. Los sos primeros intentos fallaren porque'l obturador manual yera demasiáu lentu como pa llograr un tiempu d'esposición tan curtia como precisaba. Con éses inventó un obturador mecánicu, consistente en dos pares de fueyes de madera que s'esmucíen verticalmente poles ranuras d'un marcu y dexaben al descubiertu una abertura de 20 centímetros, pola que pasaba la lluz. Con esti sistema llograba un tiempu d'exposición récor de 1/500 de segundu.

Stanford, impresionáu cola resultancia del esperimentu, que se conocería más tarde col títulu El caballu en movimientu, encargó la busca d'un estudiu fotográficu pa poder captar toles fases socesives del movimientu d'un caballu. Los esperimentos volver# a entamar nel reformáu ranchu de Stanford mientres el branu de 1878. Anque con una esposición llixeramente insuficiente (por cuenta de les yá mentaes dificultaes téuniques de la dómina), la serie resultante de fotografíes amosaba claramente tolos movimientos d'una yegua de carreres de Kentucky llamada Sally Gardner. Muybridge pintó los negativos por que namái se viera la figura de la yegua, que les sos pates adoptaben posiciones inconcebibles. La resultancia foi una secuencia de 12 fotografíes que se realizó aproximao en mediu segundu.

Gracies a esti esperimentu, Muybridge escurrió una nueva téunica na que la pista pal motivu en movimientu tenía un llargor d'unos 40 metros. En paralelu a ella había una batería fixa con 24 cámares fotográfiques, y en dambos estremos de la pista, asitiaes n'ángulos de 90º y de 60º, había otres dos bateríes de cámares. En cada intre disparábense sincrónicamente trés cámares, una de cada batería. Impresionábense plaques seques a una velocidá de obturación graduable que podía regulase dende dellos segundos hasta la peralta velocidá de 1/6000 de segundu, según la velocidá del motivu a fotografiar.

Nes primeres series los obturadores de les cámares disparar pol frayatu d'unos filos trevesaos al pasu del caballu o otru animal que se rompíen al pasu d'este, cerrando contactos llétricos que diben activando cada unu de los obturadores. Pero dempués Muybridge inventó un temporizador a base de un tambor rotatoriu que xiraba acordies cola velocidá del motivu y que, nos intres fayadizos, unviaba impulsos llétricos a les cámares.

El zoopraxiscopio[editar | editar la fonte]

Un discu de fenaquistiscopio por Eadweard Muybridge (1893).
Vista d'espeyu asemeyada del discu de riba.

N'ochobre de 1878, la revista científica Scientific American publicó seis grabaos fechos sobre negativos ampliaos de fotografíes de Muybridge, onde se vía a un caballu moviéndose al pasu y al trote. La revista proponía a los sos llectores que retayaren les ilustraciones y montar nun zootropo, un cilindru que produz la ilusión de movimientu cuando xira, si les imáxenes reparar al traviés d'una ranura llateral. L'efectu que se consigue basar na llamada persistencia retiniana: cuando'l güeyu humanu percibe una serie d'imáxenes similares y con cambeos continuos que s'asoceden cola abonda velocidá —diez o más imáxenes per segundu—, el celebru interpretar como un movimientu real, y xenérase la impresión d'un movimientu continuu. Agora bien, si les imáxenes nun tuvieren separaes unes d'otres, veríense borroses. Dempués de lleer esti artículu, Muybridge pensó que podríen ameyorase los resultaos proyeutando les imáxenes sobre una pantalla ya inventó un aparatu qu'utilizaba la lluz pa proyeutar imáxenes secuenciales por aciu l'usu d'un discu de cristal, inventu al que bautizó col nome de zoopraxiscopio. Nel primer proyeutor les imáxenes pintar nel cristal como figures. Una segunda serie de discos, realizaos ente 1892 y 1894, usaba dibuxos perfilaos impresos nos discos fotográficamente y coloriaos a mano. Dalgunes de les imáxenes animaes yeren bien complexes, ya incluyíen múltiples combinaciones de secuencies de movimientos d'animales y humanos.

En 1888 amosó les sos fotografíes de caballos a Thomas Alva Edison y a William K. L. Dickson, inventores del fonógrafu, pa suxuri-yos la posibilidá de combinar dambos inventos p'amosar imáxenes sonores. Anque la idea nunca se llevó a la práutica, Edison sí emplegó una serie de fotografíes de caballos nel so quinetoscopio, aparatu precursor del proyeutor de cine.

El so legáu científicu[editar | editar la fonte]

Home xubiendo les escaleres 1884-1885. Doheny Memorial Library, Los Angeles, CA 90089-0189

Por cuenta de los sos ésitos científicos, Muybridge dedicar a rexistrar los movimientos de los seres humanos y de los animales del zoolóxicu de Filadelfia. Les semeyes resultantes publicar con ayuda de la Universidá de Filadelfia en 1887 nel llibru Animal Locomotion (Locomoción animal), que sigue siendo la obra de referencia básica sobre'l movimientu humano y animal. Escribió tamién The Attitudes of Animals in Motion (Les postures de los animales en movimientu, 1881) que les sos imáxenes, sumaes a les de Animal Locomotion, dan un total de 100.000 planches fotográfiques. Dalgunos de los sos últimos trabayos publicar colos títulos Animals in Motion (Animales en movimientu) y The Human Figure in Motion (La figura humana en movimientu, 1901). Les imáxenes de los 71 discos del so zoopraxiscopio que sobrevivieron reproduciéronse nel llibru Eadweard Muybridge: The Kingston Museum Bequest (The Projection Box).

Homenaxes artísticos a Muybridge na actualidá[editar | editar la fonte]

Na década de 1990, el grupu de música U2 fixo un videoclip pal so cantar Lemon que supunxo un tributu a les téuniques de Muybridge.

Pela so parte, Philip Glass compunxo The Photographer nel so honor.

El 9 d'abril de 2012, Google crea un doodle animáu con motivu del 182º aniversariu de la so nacencia, nel que s'amuesa un mosaicu cuadriculáu colos colores carauterísticos del logotipu de la compañía y rellenaos col dibuxu d'un caballeru enriba del so caballu. Nel centru hai un botón de reproducción a partir del cual éstos poner en continuu movimientu, recreando asina'l so famosu «Caballu en movimientu».

Tamién el 9 d'abril de 2012 un diseñador gráficu empíricu llamáu "James Paul T." ellabora una imaxe nel so honor basáu nel esperimentu "caballu en movimientu".

En 2009, el diseñador gráfico y tipográfico Víctor García creó en Buenos Aires la familia de fontes tipográfiques de pictogrames «MotionBats», basada en delles de les secuencies fotográfiques de Muybridge.

"Horse, motion in future" representada por "James Paul T."

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: coleición en llinia del Muséu d'Arte Modernu de Nueva York. Identificador MoMA de artista: 4192. Data de consulta: 4 avientu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6ns0w9f. Apaez como: Eadweard Muybridge. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 33685408. Data de consulta: 10 xineru 2022. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. URL de la referencia: https://www.invent.org/inductees/eadweard-muybridge.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]